• Nyllet

    Mens efter avbruten graviditet

    Hej

    Idag är första dagen som jag inte blöder efter "förlossningen för exakt två månader sedan. Hoppas innerligt att det inte kommer att blöda igen, orkar inte det längre.
    Jag sitter och funderar på när mensen kommer. Jag ställer frågan ut till er som har varit med om det tidigare.
    Hur lång tid efter avslagets slut fick ni mens tillbaka? Vill ju starta syskonverkstan så snart som möjligt

  • Svar på tråden Mens efter avbruten graviditet
  • svalaandersson

    hej på dig.. jag beklagar det inträffde!!

    Jag fick min lilla flicka den 24/11 o jag blödde väl i 2 veckor (fick en kraftig infektion på köpet)

    Sedan fick jag min mens den 26 december o sedan den 27 januari o sen den 23 Februari. Så det tar nog ett tag för kroppen att komma i form igen...

    Hoppas det blir ordning på din kropp fort så ni kan sätta igång med bebisverkstad!!

    Lycka till!!

    Kram -ElsaHjärtats mamma-

  • Fröken Flinta

    Beklagar det ni fått vara med om!

    Jag avbröt i vecka 19+6, detta var i juli -06.
    Avslaget varade drygt 4 veckor och sen hade jag ett kort uppehåll i blödningarna tills dag 33 då första mensen kom. Sedan dess har den varit "hyfsat" regelbunden, dock mellan 24 och 29 dagar.

    Hoppas det snart slutar för dig, annars kanske du kan slå en signal till din BM och höra. Vet tyvärr inte hur länge man ska behöva gå innan det är "onormalt". Det verkar ju vara så olika.

    Många kramar och lycka till!!

  • KarinB1

    Fick avbryta min graviditet den 30/1, blödde i ca 3 veckor efter det (bruna flytningar i slutet. Fick sedan mens precis 4 efter aborten.

Svar på tråden Mens efter avbruten graviditet