• whatever79

    *Hej! Jag ska köpa något av ovanstående alternativ

    Hej!
    Jag ska köpa något av ovanstående alternativ men kan inte bestämma mig.
    Är det någon som har några för och nackdelar med de olika konsollerna.

  • Svar på tråden *Hej! Jag ska köpa något av ovanstående alternativ
  • hultdin

    Jag har en PS2 och är väldigt nöjd med den...

    Det finns fördelar och nackdelar med båda konsollerna!

    Till x-box är det lätt att hitta spel på nätet om man har en "moddad" konsoll, att ladda ner dem till en hårddisk är mycket enklare än att bränna ner på CD/DVD vilket behövs för att kunna spela på en PS2 förutom att den också måste vara "moddad"

    Utbudet av spel till de olika konsollerna är inte det samma. X-box har mera spel liknande dem för PC och relativt få titlar som är "x-box only" medans PS2 har relativt många spel som inte finns till någon annan konsoll eller PC exempel på sådana spel är "Jak & Daxter" samt "Ratchet & Clank".

    Det är alltså i mångt och mycket en fråga om tycke och smak eller kanske till och med religös övertygelse, X-box tillverkas ju trots allt av Microsoft...

    Mitt tips är alltså att inte stirra sig blind på "prestanda" utan se istället till vilken typ spel du är intresserad av (bilspel, shoot-em-up, beat-em-up eller kanske platformsspel) och vilken konsoll som har det större/bättre utbudet av sådana spel!

  • Rykno

    Hej!
    Jag ha en PS2, och jag är jätte nöjd med det. Jag tror den anledning till att jag köpte en PS2 var föratt jag hade en ps one innan.

    också en sak att tänka på, kontroller är helt olika storlek för xbox och ps2, jag provade en xbox på affär och jag kunde inte förstå hur en 8 åring kan hantera en sån kontrol..

    Om du ska köp en konsul för barnens skull, vänta!!!! i 2006 kommer PS3 och jag är säkert xbox2.

  • hultdin

    Det finns olika storlek på handkontrollerna till x-box, tycker själv att kontrollen som medföljer är för stor... men det finns handkontroller i storlek "small" att köpa, något passar bättre för små händer!

  • lajt

    De e ett tufft beslut du har. alla tycker ju olika om enheterna. men xboxen kommer ju allt starkare nu på marknaden. själv så har jag ps2 å de e jag nöjd me. tycker att du ska testa kompisarnas maskiner först å se vilken du tycker bäst om

  • The Doc

    Jag har en x-box den passar mig utmärkt ....Gillar du spela mycke tror jag PS2 e bättre...har väl bättre spel.....
    Som sagt smaken e olika.....

  • Marcus pappa

    Jag har spelat på både PS2 och XB och har nu köpt en XB. Jag tycker att grafik och spelupplevelsen är vida överlägsen på XB, mycket beroende på att den har en hårddisk och starkare proccesor. Fördelen som PS2 har är ju att det finns betydligt fler speltitlar och att de har exslusiva rättighter till en del stortitlar som GTA: San Andreas och Killzone. Även om GTA: San Anderas kommer att släppas till XB någon gång.

    Men när det gäller vilken konsol du ska välja är ju svårt att ge råd till. Det beror ju på vad du vill ha ut av den. Jag skulle i alla fall rekommendera XB, eller vänta till XB 2 kommer ut på marknaden.

  • Marcus pappa

    Japp, samma här. Fast jag säger chippad Xbox, förmodloigen samma sak som moddad.

  • Jagge

    Har en PS2 som jag är nöjd med, men troligen skaffar jag en X-box oxå snart, för jag blev såld på Halo spelen när jag testade dom, sen vill jag ju spela Project Gotham oxå!!
    Mitt tips alltså, köp bägge om ekonomin tillåter..
    Konstigt det där, jag spelar väldigt lite men ändå får man sånt HA-begär efter teknikprylar

    /Jagge

Svar på tråden *Hej! Jag ska köpa något av ovanstående alternativ