• linda b a

Bonusbarn

Jag tycker absolut INTE att du ska behöva ta lika mycket ansvar!!!

Min sambo har 2 barn sedan tidgare och dom är hos oss deltid och har varit under de 9 år vi varit tillsammans. Självklart har man funnits där som en trygg vuxen för barnen, men dom har en mamma och dom har en pappa. Min roll har nog mera varit som en moster som gör alla dom roliga grejerna med barnen. Jag handlar kläder, går på bio mm. Min sambo har fått torka rumpor, gjort läxor mm. Sådant som jag inte velat göra. Och det har funkat jättebra för oss.

Det är inte en dans på rosor att få styvbarn, så varför göra det jobbigare genom att få ta allt ansvar. Din sambo har skaffat barn och får ta det största lasset tycker jag. Du ska bara göra det som du VILL. Om han behöver jobba sent så ska han fråga dig om du kan passa mm.

Idag t ex så ska min sambo jobba sent och då tänkte jag passa på att hitta på något själv också. Därför så är hans barn hos sin mamma idag.

• linda b a

fast barnen är ju redan särbehandlade. dom har olika mammor och kommer att få olika villkor i livet. det är inte alltid rättvist. hans mindre syskon kommer tex kanske slippa att ha skilda föräldrar och växelvist boende. det kommer vara orättvist åt båda hållen hela deras uppväxt tror jag.

och den här pojken kan inte prata om "familjen" för han kommer ha 2 familjer. det är nog svårt att förstå när man inte själv lever så... men en åsikt kan man alltid ha.

• linda b a

Undrar vad mina styvbarns mamma skulle säga om jag började leka morsa åt dem. Vi har en jättebra relation, jag och min sambos barn, men deras mamma är jag inte. Älskar dem och dom mig. Men dom har en mamma och dom har en pappa. Visst kan dom fråga mig o´m pengaar lika väl som sin pappa, men det är ändå deras föräldrar som ska fatta beslut om t ex deras uppfostran och vad dom får och inte får göra.

Jag tror på mina barn, dina barn och våra barn... Det är skillnad. Men med det så behölver man ju inte tycka illa om sina styvbarn. Men det är INTE mina barn och jag kommer aldrig kunna känna samma sak för dem som för min egen son. Och dom kommer slrig känna för mig som för sin mamma.

Så tycker och tror i alla fall jag.

Svar på tråden Bonusbarn