• Limpis

And more löööve for all of us

Hello på kvällskvisten.

Verkar inte bli så mkt ledigt inmorgon trots allt. Har ett koncept att skriva till en kund, och funderar på vad som kan sysselsätta Elis på kontoret (dagis stängt) så att jag kan jobba undan. Men som Marvelina så kikar jag förbi Vasaparken på väg till eller från jobbet, och hoppas att någon är där.

Åsså är det ju det där med deklarationen också!! Sista minuten eller...

Ha försökt stilla mitt shoppingbehov i tre veckor nu, men det är något med mig och sommarmode som inte funkar. Har aldrig gjort. Hösten är helt underbar ur shoppingsynpunkt, och våren likaså. Vinter helt ok. Men blommor och pasteller känns inte riktigt som jag, och det dyker ju upp varje år lagom till maj oavsett rådande trender

Bjuder snart in till tvåårskalas i slutet av maj, och hoppas att någon vill komma trots att det var längesedan vi sågs.

Läser ofta, men har sällan tid att skriva. Hänger dock med i vad som händer och sker i alla era liv

Kram!

• Limpis

Uno - Åh, men vilken upplevelse! Skönt att ni båda mår bra och nu ser du till att ta hand om dig själv! (Hört den förut, alla gravida? )

Har grav bebislängtan, den blir ju inte mildare av att läsa om alla magar här Om T och jag lyckas hitta ett sätt att fortsätta (fast nu är vi jättebra vänner, det är verkligen bara ett litet issue kvar...) så vet man aldrig när det kan bli dags igen Tror att E skulle må toppen av ett syskon, just nu är det mycket diktatorfasoner hemma Han testar verkligen ALLA gränser, men är också mycket medveten om att det är just det han gör.

Funderar på en liten mysig familjeutflykt till något äventyrsbad till långhelgen Sist vi var på Sydpoolen var det enda som funkade, den apvarma bubbelpoolen samt rehabpoolen för de som har olika skador. Där fick vi husera när lille herrn vägrade doppa sin tå i äventyrspoolerna. För kallt. Badkruka som mamma typ.

Halva jobbet är på golftävling, därav lite lugn och ro och tid att hämta andan här vid skrivbordet. Min Melvin - Lite för tight om tid för att komma med inredningsreflektioner dock, men det är jag säker på att du får gott om ändå

VÄRME TACK! Det är ju maj!!

Tänker på er alla och hoppas att ni har det bra!

• Limpis

Instämmer i 050930´s kommentar om för lite inlägg och försöker bättra på volymerna

JA, Nina är verkligen... cool... tuff... skön... ehh, vad finns det för "coola" uttryck nuförtiden? Gillar även The Sounds-Maja även om hon har blivit lite väl edgy...

MM - Lät som en grym helg och snnygg inredning! Här kliar det också i flytta/göra om/förändra/planera resa-fingararna... Gärna allt på samma gång!

Okt76 - Öland lät ju inte heller fel! Härligt!

Är gräsänka en vecka, T åkte till Angola i jobb idag. BÅDE hämta och lämna varje dag kan bli stressigt. Korta jobbdagar liksom! Men å andra sidan så är det ju lätt fixat när det bara är en vecka. Tänk alla ensamstående som har det som vardag.

Lördag 2 juni kl 13-15 har vi kalas för E. Välkomna alla som vill. (Alltså inte alla på hela internet, utan stammisarna i tråden ) Ute på någon av innergårdarna om det är fint väder, inne om det är fult.

När planerar ni nästa mamma-utan-barn-träff då? I juni kanske? Vore skoj att ses, om någon vill och har tid.

• Limpis

Marvelina - Herreguuud! Vad är problemet med folk?? Har väldigt lite förtroende för dessa landstingsmänniskor generllt, med vissa lysande undantag. Hoppas du får ordning på tankarna av egen kraft, och hittar DITT sätt. Kram!!

Ja fasen, tänker med fasa på MVC och BVC och föräldrautbildning med checklistor över sexliv och intimitet... How föråldrat! Tur att vi har FL

Perkan - Ska ni kolla på hattparaden på Jensen imorgon? Jag skulle ju vilja, men med Thomas i Angola hela veckan så är jobbet så himla lidande just nu. (Det där såg ju helt fel ut i skrift...) Vill inte att E ska bli enda ungen utan föäldrar på plats, men jag fattar liksom inte vad som ska hända och vad som förväntas av oss? Vet du?

• Limpis

På tal om semestrar (Bornholm låter jättehärligt!!) så har jag just fått klart med ett stort projekt för en kund i sommar. (Kan inte berätta vilken ) Det ljusa är att de för första gången pratar med en "ungdomsmålgrupp" i viss inkomstklass, och vi vet ju var dessa rör sig (väldigt lite spill mot andra målgrupper) under några veckor i juli. Resultatet blir en kampanj under tre veckor där vi träffar dessa personer på sommarorter; Båstad, Visby och Stockholm i Juli. Inte ett svårt val att vara involverad även operativt i detta projekt, och kombinera med en familjeroadtripp

Får man vara ful och pusha för ännu en jobbgrej, så har ni alla chanser att vinna fina kamerapaket från Pentax (vet att ni är grymt estetiska i den här tråden) om ni går in på www.latta.se under Art of Action Näe, det här var illa. Ska inte smutsa ner tråden med jobbgrejer mer, det ser ju nästan köpt ut

Hoppas Gilbert mår bättre!

Lime och Linnet, hur är det med er? Längesedan ni syntes till...

• Limpis

Perkan - Åh, jag är exakt likadan! Duckar svåra konfrontationer, så mycket det går... Idag sade Camilla att hon minsann sms´at alla var barnen skulle hämtas, men de har haft fel nummer till mig i evigheter och intre ändrat trots mina påminnelser. Så när hon säger att "jag sms´ade förut", när vi sågs på helt fel ställe, så säger jag bara "jaha, det missade jag" - fast jag ALDRIG missar sms Veklings-Linda!

Bra iaf att ni har fattat det på samma sätt som jag, gällande hattparaden. Då är vi såkert ännu flera... KUL att Tuva och Agnes hamnar på samma dagis nu!

• Limpis

Jaaa, det var ju Y!! Jag var så kissnödig och SUR för att jag inte fått infon, att jag bara klampade vidare Hälsa så mycket från förvirrade mig!!

• Limpis

Hejja Marv, hoppas det smyger upp lite till!! Eller att ni känner er nöjda som det är!

• Limpis

Marvelina - Skönt att se att du är lika härlig som vanligt "Skit samma"... I love!

• Limpis

Tempo - Grattis!! Eller vad man ska säga Men så glad för er skull att det gick så "smidigt" och att ni nu kan fokusera på rätt saker!

Okt - STOR kraaaaaaam!! Oh my... Kan inte ens föreställa mig hur man känner när man inser att det är dags att ringa efter ambulans åt sitt lilla barn... Samtidigt som man får vara oerhört tacksam för att de faktiskt går att ringa efter, och jag är glad att allt gick så bra! Kram igen!

Peppar, peppar, peppar... Elis och hela vår familj har klarat första dagisåret så osannolikt bra när det gäller sjukdomar. En väldigt mild magsjuka (som bara E fick), en sväng svinkoppor och någon feberdag... Men ja, nu bäddar jag ju för disaster. Och idag på dagis spanade jag minsann in en lillkompis till Elis som var full emd vattkoppor, så det lär ju komma. S3 - Hoppas ni kryar på er snabbt!

Killnamn och tjejnamn ja... Lily (då med ett L) var en favvo även hos oss innan vi fick reda på att det vankades pojke Jag älskar även Elvy (som är fint om man ser till namnet, men inte till de associationer och "gammaldagshet" som det förmedlar - lärarinnor och annat...). Signe ligger också högt här. Men om det blir någon nästa gång, är jag relativt övertygad om att vi kommer att få en kille till, och mina namnförslag där vågar jag inte berätta. De blir allt mer freakade

Grilla och dricka rosé... Vill också! Varför gör jag inte det när jag "kan"? Marvelina, dina alkoholfria alternativ lät ju också goda!

Over & out. Ha en toppenhelg! Vi får besök av mina föräldrar och på söndag kommer Thomas hem efter en vecka i Angola. Hoppas ni alla blir fint firade på morsdag!!!

• Limpis

Nåt fel på mina hormoner. Höll på att börja gråta när jag kikar in och ser alla grattis till E Tack!!

Uno - Grymma namnförslag!!

Marvelina - Klart man får!! Man får vara rädd för smärtan och prislappen oavsett ålder! Och: IIIhhhh - den 18/6! Det är ju typ imorgon. Åh vad spännande!!!!

• Limpis

JIHOOOOOOOOOOOOOOOO Gud vad kul, Okt!! Har tänkt på er!! Kram! Och kul med nytt hus oxå förstås

Är hemma med Elis som har skyhög feber och bara ligger och kvider. Lite orolig för att det ska ha något med fästingen han fick förra veckan att göra

Marvelina - Flytt och bebis inom samma vecka! Ja, varför ligga på latsidan?

Jag/vi vill också ha en 2008-bebis _(Vi måste ju dock ha lite is i magen på g av allt som hänt detta år!) Men jag är inte så sugen på att vara mammaledig... Får se hur det matchar.

Perkan - Berätta mer om hippan och det stundande bröllopet (om du vill förstås...). Och grattis i efterskott!!

050930 - Så skoj att ni kommer hem snart! Om vi inte åker till S-svall på fredag ses vi gärna! Nu när livet börjar återgå till det normala så är det så himla tydligt hur mkt jag och E saknar er alla!

• Limpis

Tempo - Oh no Eller: JA för er skull, vet ju att ni längtat "hem" en hel del - och visst gläds vi med er! Men det är ju lite dubbelt. Som du så klokt skriver så är det ju ändå inget som är oåterkalleligt, man måste ju faktiskt våga testa nya saker här i livet (säger hon som varit på samma jobb i sex år ) och funkar det inte så provar man något nytt eller gammalt! När barnen börjar skolan är det ju liiiite svårare, men fram till dess är det ju bara att testa på!

God natt!

• Limpis

Uno - Såg din fråga om fotbollen. Jag och Thomas tar ju med E på de flesta saker hit och dit, med inställningen att det mesta ordnar sig till det bästa. Men Råsunda på onsdag skulle jag personligen kanske undvika med barn... Nu antar jag att ni inte ska sitta i värsta klack-gropen, men ändå. Det är ju nationaldag, många, många som snackar fest och fylla och fotbollen dessa dagar är ju helt vansinnig (hej, jag heter Greta och är 98 år... ) Nej, men var försiktiga om ni går dit. En av mina kollegår höll på att åka på en fet smäll på derbyt sist, och han är världens mest timida människa.

Menar inte att ge ett svar du inte ville ha, men menar bara att... ja, du fattar!

• Limpis

Åh, hänger gärna med på picnic i Humlan om E är frisk och vi inte åker till Sundsvall. (Där det för övrigt går isbjörnar på gatorna )

Elis har dock stenkoll på Humlegården, vet precis vad som ligger vart och exakt hur man hittar till den stora lekparken. Han plöjer glatt över alla stekares solfiltar för att ta snabbaste vägen fram till grinden Men bara det är ok så hänger jag gärna på. (Inte så mkt fästingar där va? )

• Limpis

Lime - Så tjocka som möjligt till de små, faktor 20-30. Har köpt en spryaflaska till Elis med grönblått solskydd som är helt superbra. Återkommer när jag kollat märke

Uteträff på lördag - Verkar som att det blir Sundsvall Annars kommer jag mer än gärna. Thomas är i Sölvesborg på Sweden Rock Festival, så det blir bara E och jag från idag - söndag. Mysigt. Jag jobbar med SJ som är en av huvudsponsorerna till Maran och kan därför meddela att den börjar kl 13-14 (beroende på startgrupp) men biltrafiken stängs av kl 13, så innan dess är det "som vanligt". Dessutom har jag alltid varit i stan tidigare och t-banan är lite trång men funkar bra, de tar höjd för att bussarna är inställda så det brukar flyta på fint. Hagaparken kan väl vara något?

Eller så ses vi hos Okt76 och hjälper till att packa upp

• Limpis

Hej! Hoppas ni hade trevligt idag! Vi är kvar i Stockholm, men Drottningholm kändes som ett jätteprojekt emd en massa andra ärenden på agendan, så jag hoppas på träff i stan snart.

Solskyddstestets "bäst i test" är den vi har "Tyvärr" har jag en variant till mig själv i samma märke, dock något lägre faktor, vilket har resulterat att jag trots flera dagar utomhus fortfarande är likblek! Grattis

Angående dagisproblem så har vi (peppar, peppar) inte stött på dem ännu, men jag tycker precis som S3 och andra skriver att det borde vara frånvaron som spökar. Om inga andra förändringar skett, som byte av fröknar etc?

Idag skulle ha varit våran bröllopsdag Men ingen skada skedd, det viktigaste är ju att vi har varandra igen.

Välkommen hem 050930 - hoppas man snart får se er!

Kram!

Svar på tråden And more löööve for all of us