Inlägg från: Malin med Tim |Visa alla inlägg
  • Malin med Tim

And more löööve for all of us

Tempo: Man kan väl alltid ta ut en airbag på verkstad?

• Malin med Tim

Okt76, vi har inte fått inbjudan men å andra sidan ska vi fira i vårt nya hus då Vi flyttar också in 1 juni. Ska bli så skönt! Oj, 50 kartonger, det är mycket  

• Malin med Tim

Tim har dille på att mata allt han ser Han bjuder elefanterna på haklappen på mat varje måltid, har han en tröja med tryck på får de också smaka, spindlar och smådjur i trädgården matar han och alla böcker får också smaka!

Marvelina: Har du några frågor och funderingar angående stora barn, så fråga mig Oftast är det inte vikten i sig utan omfånget på huvudet och mammans bäcken som spelar roll.

• Malin med Tim

Marvelina: 4960g huvud på 39cm. Enligt snittläkaren hade jag inte kunnat föda honom normalt. Han hans huvud var för stort för mitt bäcken. Han låg ju helt lös i min mage så hans huvud kunde inte tränga ner i mitt bäcken.

• Malin med Tim

Marvelina: När jag hade gått över tiden en vecka var jag på rutin UL då fick vi reda på att han beräknades väga 4800 (+- 500) Då fick jag välja snitt eller löpa tiden ut och försöka föda normalt. Om inget hänt sista dagen man "får" vara gravid skulle de sätta igång mig. Läkaren på Huddinge tyckte att jag skulle välja vanlig förlossning. Jag valde snitt och fick tid 3 dagar senare. Jag valde rätt eftersom att han var för stor. Om jag hade varit på tillväxt UL hade de antagligen upptäckt att han var stor mycket tidigare och då hade man kunnat välja en igångsättning eller snitt i vecka 38 cirka. Nästa barn ska jag gå på tillväxt UL med och om det skulle vara stort tänker jag välja igång sättning snitt i vecka 38.

• Malin med Tim

Marvelina: Det tycker jag låter bra, så vill jag ha det med nästa. Igångsättning, men snabbt snitt om inget händer. Det kan ju vara svårt med igångsättning om man inte är mogen. Tycker att det låter som ett bra beslut! KRAM

• Malin med Tim

Vi var faktiskt i vasaparken i förmiddags och lekte lite innan vi åkte och spanade på tapeter. Tyvärr var ingen av er där, hade gärna sett någon av er

Svar på tråden And more löööve for all of us