• uno

And more löööve for all of us

Okt: Vi köpte fina trädgårdsmöbler till jobbet (rasande bra pris också) på Bauhaus förra året, även K-rauta brukar kunna ha några gobitar. Asko är ett annat tips men de har mest Bruka. MIO hade annons i helgen med extrapris på parasoller bl a. Sen är väl blocket.se ett bra alternativ som alltid.

Har tillbringat en del av helgen på KS Förlossning, kände mig en aning förvirrad när jag i söndags morse vaknade kl 5.15 av barnskrik. Så efter att ha ringt på klockan och frågat personalen började minnet klarna och det var ett rejält gallstensanfall sen i lördags natt så jag hade åkt ambulans och man hamnar visst alltid på Förlossningen när man är gravid. Kommer ihåg delar men inte allt men jag fick rejält med smärtstillande i lördags natt och det bidrog säkert till förvirringen. Fick iallafall se en hel herrans massa nyfödda små knytten och började fatta att "en så'n får vi snart och det verkar ju trevligt" + att de gjorde ultraljud på mig och vår kotte mår prima.

Tempo: Kom att tänka på er resa till NY, så avundsjuk..., kom ihåg stödstrumpor på flygresan!
  • uno

Lika fort som det kommer lika fort går det över så just nu mår jag prima! Magen växer så det knakar och det känns "trångt" i hela magen, inte mycket utrymme för mina lungor så det börjar väl bli kärvt om plats för gallan också.

• uno

www.familjeliv.se/Forum-2-254/m18044631.html Lägger in en tråd till dig Marvelina, här pratas det förlossningar på ett mycket trevligt sätt med konkreta råd och tips. Ingen dömmer ut varför man väljer vad utan du får tips på vad du kan göra för att underlätta situationen oavsett vad ni väljer. Bortsett från vår tråd Flört så verkar det vara den trevligaste tråden på hela FL. Har för mig jag tipsat dig och Tempo om den förut?

Vi fick brev hem idag att vårt snitt är godkänt, utan samtal och allt Glad så det känns jätteskönt! Det blir 7-10 dagar innan och datum kommer 30 dagar innan snitt!

MinMelvin: Överlåter råden vad gäller inredning åt Malin & co, har väldigt lite att tillföra där. Tipsar bara om att Alcro har en hemsida www.alcro.se där du kan testa färger på olika väggar för att se hur det blir. Det hade varit bra med en sådan möbelsida också!

Anna28: Här finns en ledig lgh om ni vill låna i helgen och komma bort från släkten? Vi åker på torsdag morgon kl 9 och är åter söndag kväll. Säg bara till så fixar vi nyckel.

• uno

Min lillasyster ska få hem sin tredje hund i dagarna och har nu dammat av hundböckerna vad gäller hur man bäst fixar hemkomsten till stora vovvarna osv.

Varför finns inte motsvarande vad gäller syskon??? Hundböcker är så mycket mer konkreta och ger massor handfasta tips tillskillnad mot enkelspåriga, ensidiga och flummiga barnböcker!

• uno
    Tempo: Sist så fick vi tid direkt på KS e samtalet, om du kan så ta med mannen dit för det är ett ganska "tufft" samtal och det var skönt att vara två.
  • uno

Limpis: vi är på bröllop 2 juni  så tyvärr kan inte vi Ledsen i år heller...

Blir så ressugen när jag läser om Korsika, NY och Australien. Har själv bokat en vecka på Bornholm + några dagar till i Danmark och försöker verkligen intala mig att det blir toppen Fundersam 

Majken har varit ap-sur i två veckor, gnällt och krånglat och haft raseriutbrott varannan minut så vi trodde det var tänder men nu kan hon helt plötsligt prata. I går satt hon i bilen från dagis och sa "mamma, titt en bå buss", varpå jag höll på och ramma bussen.... Man förstår ungefär en mening av tio men ber man henne visa så förklarar hon vad hon vill. Ex "ajja aga ytten pappa" visade sig vara "Majken ska laga cykeln som pappa" varpå hon visade var hylsnyckeln låg och vad man ska göra med den men det kommer iallafall fler ord på rad. Så gulligt Perkan! Har fått tillbaka "mamma bäst" på frågan om Majken är bäst vilket rörde även mitt stenhjärta.

Sen missbrukar jag vissa ord som kalas och precis vilket hon nu härmar i parti och minut.

Tempo: känner igen både vältrandet  Flörtoch pappa-barn relationen. Min man är så disträ och lyssnar inte så hon blir apsur och han fattar aldrig när det gick snett fast nu har han fått både hämta & lämna väldigt mycket och då blir det bättre.

050930: Fantastiskt roligt att få tillbaka er på nära håll igen även om du känns nära eftersom du är här.

• uno
    Marvelina & Tempo: Vi var på snittsamtal förra gången och fick då i en timmes tid höra alla faror med snitt + hur hemska vi var som kostade KS 20 000 extra med vårt planerade snitt. Sen när vi inte gick att övertala så fick vi en teknisk och klinisk berättelse om snitt och vad som skulle göras innan och då var det noll tal om riskerna.

Om mindre än en månad så har du ju lillebror här Marvelina!! Så härligt och så avis!!

Perkan: Så bra att ni får nytt dagis, det är säkert ngn annan som blir jätteglad för er plats så tänk på det istället för den ledsna dagisfröken. Flört

Limpis: Här ska vinnas kamera!

050930: Med en väldigt gravid mamma så får nog cyklarna stå den här gången, eller också får de dra mig på cykelkärra Glad
  • uno

Tempo: Grymt imponerad av att du cyklar till jobbet!

Vi kommer väl förmodligen hamna på KS samtidigt Glad 

Hittade en jättebra referens här på familjeliv som har en son som precis fyllt två och för två veckor sen med planerat snitt fick en liten tjej. Bombar henne med frågor om hemkomst och syskon och barnvagnar (har nu beställt en blå P&T) vilka hon hittills glatt svarat på.

Okt - precis som du skrev så har vi hela tiden haft ett litet svart gnällande moln hemma när hon lär sig något nytt (eller oxå har det varit tänder). En annan sak som varit samma är att hon lär sig något för att sen e ngr dagar sluta och sen går det veckor innan det lossnar igen. Så nu har vi återgått till sälgnyendet vilket var månader sen hon använde.

• uno

Så riktigt otäckt okt och väldigt skönt att det gick bra! Adrenalin + tvååring låter lagom speedat Flört men skönt att hon kunde somna på sjukhuset sen. Puckot som fällde trädet verkar däremot behöva lite hjärnceller.

Tempo: Så bra att ni fick hjälp med att fatta beslutet och träffade en bra läkare. Då kan vi se fram emot att vara på BB samtidigt förmodligen!

Vi njöt av sol och fint väder i lördags och trodde på regn igår men det blev ju en härlig dag till! Har dessutom fått tillbringa en hel helg med min man vilket var typ i januari senast.

Kollar mkt film men glömmer tyvärr snabbt vad de heter... The squid & the vale, Little miss Sunshine (klar överraskning, galet sjuk rulle, farfar knarkar och så är han från min favvis Office med), Inte här för att bli älskad, Capote m fl har iallafall passerat sista tiden och det var alla bra filmer. Funderar på att börja hyra via nätet nu när vår dator hemma pajat...

Var hos BM på morgon o trots allt jäkt, stress & gallstenar så mår bebisen som en prins, höga hjärtljud även nu så jag tror att jag kommer bli förvånad om det är en kille. Maken hotar med Hillevi men jag är mer inne på Kerstin, Ellen eller Vega. Vi testar namnen på Majken och Vega, Didrik och Svante har fått godkänt Glad

• uno

Stort grattis till gängets första tvååring, Elis

Marvelina: Någon i erat hus som har en lgh-visning med alldeles för lågt utpris? Du kan ju få uppdatera mig på att tandläkarbesök är något man bara gör och inte skjuter upp i tio år Generad Tycker man kunde får en timmes sövning per år när födelsemärken, tänder och andra tråkiga undersökningar bara klarades av.

Har hamnat i Kristianstad där det är 27 grader varmt och sommar och när jag åkte från Stockholm i morse kl 6 var det disigt och kallt och mörka jeans och tjock, svart tröja kändes som ett bra val... 

Jösses, 18 juni, det är inte alls långt bort och sen har ni hela långa sommaren att njuta av två barn! Är inne i den där fasen när tre månader känns som en evighet och att veckorna bara kryper fram + att jag bestämt mig för att sluta med godis och ta en promenad varje dag för nu börjar vätskan krypa på och låren och armarna och .... ja, inget skoj helt enkelt!!

• uno

skrev meddelandet i förgår men datorn dog så nu hoppade den sena gratualtionen till Elis in.

När vi gjorde snittet så flyttades två bb-avd ihop till en men det märkte vi inget av alls och likaså när jag var på KS för några veckor sen med gallstenarna och det var helt överbelagt, personalen visar inte med en min att det är rörigt när man väl är inne i systemet.

• uno
    Marvelina: Tyckte mest att bilden på supportrarna såg ut som utanför vilken trappuppgång som helst en söndag kl 12.30 när det är visning typ... Åh, jag vet att att det vore bra med ett besök hos tandläkaren men det får vänta till jag kan vara sövd och jag kanske ska börja med att försöka titta på en bild av en tandläkare utan att få kalla kårar.

På väg till Lidköping och bröllop över helgen, ska bli skönt med en helg på tu man hand med maken.

Vi ska på fotboll på onsdag, vet ngn om man får ta med sig en tvååring (dessutom utan biljett) in på Råsunda? Inbillar mig att hon ska sitta som ett tänt ljus och titta på matchen hela tiden Oskyldig och ja det får vi ju se om det lyckas!
  • uno

Massor grattis Okt!! Så skoj med gängets första 2008.a! Stor kram till er

Roligt med möhippa Perkan och att den blev så lyckad, kommer själv ihåg hur vi slet med valsen natten innan bröllopet för att till sist nöjja oss med att kliva runt lite Skrattande 

• uno

Vi är nog också hemma och tar gärna en picnic och det verkar som att även SMHI håller med om att det blir fint väder. Kanske Hagaparken är ett alternativ?

• uno
    Lördag 9/6 parkpicknick:
    S3
    Tempo
    Uno

Jag kan tänka mig vad som, har bil, så bestäm ni så dyker vi upp. Vädret ska bli som idag. Hagaparken?

Tempo: Ledsen för oss Glad för er!

Vi var och badade igår i Tyresö, Albybadet. Riktigt bra badplats med gungor och toa och gräs och bryggor mm. 20 grader i vattnet o M badade tills hon blev blå.

Fästingar: Vi skulle vacc mot TBE och BVC och barnläkaren sa att det var att rek men när vi för några veckor sen började ringa runt till vaccinationscentrum så säger de att före 3-4 år finns ingen anledning. Så nu hoppade vi det. Skulle vara skönt om alla vårdmänniskor kunde vara eniga om något ibland.

Maran: Är det inte så att Anna28 ska springa den på lördag??

MalinTim: Har ni flyttat och är på plats i nya huset?
  • uno

Fel knapp...

Strålsnäs - 500 invånare, ingen butik eller mack och bussen stannar tre ggr om dagen. Tio år här får mig fortfarande inte att springa e t-bana/buss eftersom det kommer en ny inom fem min, i Strålsnäs däremot där springer man Glad

Fotboll - man får ta med smått in men de måste ha biljett och sen insåg vi att det skulle bli för sent för M att vara vaken så länge, hennes humör sjunker ganska kraftigt för varje minut e kl 19. Eftersom jag strulat så fick jag vara hemma och när första halvlek var över och det sen raskt blev 5-0 fick jag roa mig med Greys en stund istället Glad Mannen kom hem och sa att ska man gå så är det hörselskydd som gäller + se till att man har en ytterplats.

• uno

Det kanske var det Anna skulle springa? Vet bara att hon nämnt något lopp här tidigare i våras.

Snarttre: Om du kan lifta med M in till stan (misstänker att bilen ska med maken till jobbet?) så får du gärna komma o hänga hos oss innan. Vi är vakna från ca 6.30 så kom om du vill!

• uno
    Lime: Sällar mig till dig, vi står själva och river oss i huvudet över en liten tjej som inte vill att mamma eller pappa går hemifrån (jejja åka mommo, jejja mamma o pappa hemma, jejja gunga mamma och pappa osv hulkas det i hallen denna vecka) och är väldigt ledsen när vi lämnar. Förut har vi kunnat lämna napp, gosedjur och bok och vad hon nu släpar med sig i bilen men det funkar inte längre utan den får dagispersonalen försöka lirka av henne e lämning. Sen går det tydligen bra på dagis när vi väl gått men det är en klen tröst. I går fick hon spelet över att pappa inte skulle äta med oss eftersom han var iväg med jobbet på kvällen. Hon dukade till honom och blev väldigt upprörd när vi började äta o han inte var på plats.

Kan det vara att det varit så hattigt med dagis, lediga dagar och helger fram och tillbaka? Limpis, hur är det med Elis  som är några månader äldre?

Jag får bara mer och mer ont i magen över hur det ska bli när minimonstret är på plats och hur hon ska hantera det...

050930: Välkomna hem!! Ska bli jättekul att träffa er i helgen om ni hänger på picknicken.

Solkräm: Vi kör med Bamse solkrämen som lägger sig som ett vitt täcke utanpå, hade spraj förra året och det går på ett ut, det är kladdigt i vilket fall. Investerade i ett gäng solmössor och t-shirts igår eftersom det visst bara var vårt barn som hade bikinbrallor, sjalett och solkräm på stranden. Alla andra barn var väl påklädda med tröja och mössa... Å' andra sidan har hon ärvt sin fars pigment och kom hem med en klädsam solbränna i onsdags kväll till skillnad mot den grisrosa modern!
Svar på tråden And more löööve for all of us