• Tempo

And more löööve for all of us

Marv - ja, det är dit vi tillhör så det lär det väl bli... Du med?

• Tempo

Marv - lycka till på hab, hoppas ni får den hjälpen ni har rätt till. Nej, jag förstår inte riktigt vad du menar med din förkortning, hoppas dock det är något bra!

• Tempo

Okt - Fy, vilken dramatisk natt ni har haft! Skönt att ni fick bra hjälp och att N blev bättre så snabbt. Kramar till henne...

S3 - vad tråkigt att även du har blivit sjuk! Ibland drar man tyvärr runt på bakterierna känns det som. Krya på dig. Komiskt att ni har samma favvis namn som oss, vi lutar också mot en Lilly om det blir en tjej. Fint namn som även Johans farmor hette. När Ella kom ut så tyckte vi dock inte att det "passade" på henne. Pojknamn är mycket svårare!

Om ni nu orkar höra fortsättningen på min evighetsberättelse kan jag meddela att det nu är beslutat att det blir snitt. Vi var på KS idag och träffade en bra läkare. Han var objektiv och realistisk och förklarade att landtinget numera kämpar med näbbar och klor mot kjesarsnitt där det inte finns några medicinska skäl. (Jag blev lite rädd när han inledde med det). Men i nästa andetag sa att mitt fall var ganska solklart och att läkare normalt sätt är "restriktiva" med vaginala förlossningar efter min typ av skada. Detta gjorde ju saken ganska lätt för mig, det blir snitt och det känns bra. Vi ska få träffa en narkosläkare för mer info och för en tid. Jag är bara så glad över att beslutet är fattat och att jag inte behövde kämpa för min sak.

• Tempo

JAG VILL OCKSÅ DRICKA ROSÉVIN!!!!!! Men vi har grillat och ätit ute, mysigt det med - även om jag fick nöja mig med colalight....

• Tempo

Halloj på er! Hur står det till i det kvalmigaste vädret någonsin? Jag var som en blöt pöl när jag kom till jobbet idag. Börjat bli tungt nu... Har kapitulerat och tar hissen upp till jobbet, även om det bara är en våning!

Marv - Gud ja, rädd för tandläkaren får man vara hela livet! Jag tycker att det är lite befriande att man kan applicera alla livets rädslor till en liten person som gräver i ens mun. Snitt så snart, förstår att det känns lite stressande! Har du helt bestämt dig för att det blir snitt nu?

Hörde på radio i helgen att i juli-aug väntas katastrof på Stockholms förlossningsavdelningar. Förmodligen måste kvinnor hänvisa till Västerås och Nyköping pga barnmorskebrist. Värst skulle det visst vara på KS Solna. Nu känns beslutet om snitt ganska bra...

Jenny - nu är det inte långt kvar innan ni är hemma! Ser fram emot att träffa dig snart. (och alla andra med)

Okt - vi kommer gärna på midsommar om det fortfarande är OK. Ursäkta dröjsmål med besked, men nu vet vi att vi kommer vara i stan över den helgen.

Ett tips - Var igår för första gången ute i net-on-nets butik i Järfälla. De hade väldigt mycket! Köpte en Kitchen Aid matberedare till min syster i present och det skiljde 1500:- från butiker i stan. Vilket kap!

Kram på er

• Tempo

Okt - Jippiiiiiiiii!!!!! Vad roligt för er, stort grattis!!!

• Tempo

Perkan - vad roligt med möhippa och wienervals! Vet hur det var när det begav sig, det är bara att njuta av allt nu.

Utöver okts stora nyhet så har vi en ganska stor nyhet och det är att vi ska lämna Stockholm.... Det är med väldigt blandande känslor jag meddelar detta. Vi har sedan ett tag pratat om att flytta tillbaka till Jönköping och nu har Johan blivit erbjuden ett jobb. Det har inte varit ett lätt beslut med tanke på den lilla detaljen att vi ska ha barn om två månader, men trots det har vi bestämt oss för att tacka ja. Han börjar i mitten av sep. och vi flyttar i samband med det. Har ännu inte löst boendefrågan så vi får göra som ni, Anna, hysa in oss hos föräldrarna en kort tid. Inte optimalt på något sätt men förhoppningsvis dyker det upp ett hus snart. Jag har mest ångest för Ella, hon stortrivs ju på sitt dagis och i Jönköping får man bara ha stora barnet 20 tim/v, 9-13 när man är föräldraledig. Hur ska det gå!?!? Lipade nästan i telefonen när jag fick beskedet. Sedan är det ju alla ni... Även om vi kommer upp och hälsar på kommer man ju inte träffa alla igen. Ella och jag har ju fått så härliga vänner i alla er. (nu börjar jag böla) Men trots alla dessa negativa saker tror och hoppas vi att livet blir lite lättare med mer avlastning och närmre till allt. Vi har nog konstaterat att ska vi bo i Stockholm ska vi bo i stan och ska vi bo i hus ska vi bo i villa. (så är det för oss alltså, såklart inte för alla) Om det blir helt fel får vi ju flytta tillbaka igen! Jag har ju kvar mitt jobb och Johan försöker få tjänstledig, allt för att trygga upp runt omkring.

Oj, detta blev långt och egoistiskt. Ni kommer i vilket fall som helst inte bli av med mig i tråden bara för att jag flyttar! Kram

• Tempo

Tack snälla ni för att ni är så söta och uppmuntrande inför vårt stora beslut! Jag tror också att det blir bra på sikt, bara man är realistisk med att mycket kommer vara annorlunda och allt kommer absolut inte vara bättre. Lilla söta Isa som har stenkoll på Ella, hon är ju för go!

Ja, fotboll imorgon... Johan ska också gå men jag har också hört att det kan bli stökigt. Kanske bästa att hålla Majken hemma... (är supertöntig för sådana saker och blir livrädd för de där stora polishästarna de alltid har med sig).

Ha en härlig tisdag, imorgon är det ledigt!

• Tempo

Marv - hahahahaha Jag vet att det är landet men förhoppningsvis har även de kommit på fördelarna med internet!

• Tempo

S3 - hur är det med geografin, Vättern är det minsann!

• Tempo

S3 - ja, det är faktiskt en trevlig stan, iallafall på sommaren. Jag och Ella picnicmyser gärna på lördag, Johan är tråkig och ska jobba. Ska det bli lika fint väder i helgen?

• Tempo

Hej på er! Hur har ni det i värmen? jag tycker det är varm... Ang. picnic på lördag anmäler jag mig med resarvation för vart vi ska. Jag åker inte in till stan med bil på lördag pga maraton, så humlegåden går tyvärr bort. Om någon kan tänka sig Drottningholm är det mycket trevligt med fik och toaletter i närheten. (förstår dock att det är långt bort för vissa) Men bestäm ni och kör på vad majoriteten vill så kommer jag om det går!

• Tempo

Hej på er! Ska nog också satsa på det där med spraysolkräm, tycker det är så himla svårt att få ut den vanliga, tar en massa tid och svett på mornarna... Har för övrigt haft en tung dag, suttit i tvåtimmars möten på jobbet i ca 35 grader och trott att jag skulle dö. Sedan stånkar man sig iväg på cykel för att hämta Ella som har sovit 20 min på vilan (jippi!) och vägrar lämna lilla bassängen på dagis så jag får släpa henne skrikandes upp på cykeln och under hela resan. Sedan är det hem och börja blåsa upp den egna poolen, hade pump men trodde jag skulle dö ialla fall. Efter det lade sig lugnet något och Ella badade i 1 ½ timme och jag kunde sitta och sola med fötterna i poolen. Tycker verkligen inte det behöver bli varmare nu, är evigt tacksam för vår källarvåning dit vi nu har flyttat in på nätterna. Där är det så svalt att man nästa fryser - underbart!!!

Så nu blir det en lugn kväll, ska nog försöka övertala Johan att åka och köpa glass till mig. Det kan jag väl vara värd...

• Tempo

God kväll på er! Drottningholm imorgon låter trevligt, ville bara försäkra mig om att vi alla åker till parken vid Kinsaslottet (Lime vet om ni samåker på något sätt från stan). Vi ses imorgon!

• Tempo

... Kinaslottet... jag är alltid för snabb på tangenterna....

Svar på tråden And more löööve for all of us