God morgon alla!
freddy har sovit från halv tov till 4, sen från halv fem till halv sju! Känns lyxigt länge!
Om Anna Wahlgren: Jag satt och läste den igår och sen fick jag som Frill värsta anfallet och kunde inte sluta gråta-jag öär världens sämsta mamma, osv osv osv i all oändlighet. inget var roligt och sen fick jag samvetskval över att jag kände så, grät framför min underbare son osv. vet inte om Anna W frmkallade det, men hon fick mig att känna värsta prestationsångesten.
Om amning: På BB ammade jag bara liggandes, oftast bytte jag (min man) plats på bebisen och vände mig själv ett halvt varv. provade även att amma liggandes med honom upp och ner (alltså fötterna vid mitt huvud), funkade också ok, men jag fick ont i ryggen. Nu sitter jag upp och ammar, när brösten svällde gjorde det ont att ligga på dem. Har fått sår på bröstvårtorna och sitter med dem bara och droppar mjölk över hela lägenheten. AJAJAJ för sår på vårtorna! Blir det bättre??? Håller med Frill och Sole som tyckte att det kommer olika budskap från olika BM hela tiden ang amning, jättesvårt att veta vad som är rätt.
Om sovning: Freddy sover mellan oss, vår säng är 180 cm så det finns mycket plats. Sen när amningen stbiliserats kommer han sova i sin korg. Vi har inte väckt honom för att ammas, sover han så sover han. Vi litar på at han får i sig det han beöver, han kissar och bajsar ofta och hade gått upp 200 gram mellan söndag och tisdag. borde vi väcka honom?
Om att bajsa: Igår bytte vi ca 7 bajsblöjor, är det normalt? Några av er har fått kräk-bebisar, vi har fått en bajs-bebis! igår kaskadbajsade han ner pappa och golvet-från skötbordet! Impressive, huh?
Soffy- lycka till (fast nu hinner du ju inte läsa detta...)
Sole- lycka till med näsan-du klarar det!!!
När gick ni ut på promenad för första gången? Man kan ju passa på när han precis har ätit och hamnat i amningskoma!
Jag känner dock inte riktigt för att klä på brösten...