• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Åh en ny tråd. Prima.

Medusa, vilken fin flicka du har! Och snygg dress, gillar brunt.

Usch idag var jag med om en läskig sak. Adam har ätit mycket oftare och folk har ringt och vi har gått igenom alla papper om bolån och föräldrapenning och annat som samlats här hemma så jag slarvade med lunchen. Sen när vi var ute fick jag yrsel, blev helt skakig, kände mig varm och trodde jag skulle börja hyperventilera och svimma. Riktigt otäckt. Efter vila på soffan, yoghurt och några glas vatten senare blev det bra igen. Inser att man verkligen behöver mycket mer energi när man ammar.

Lillen, ska kolla annonsen. Liksom Bassekatt så tittar jag på DN:s framsida och lägger den sen i pappersinsamlingen. Jag som läst den från pärm till pärm innan.

Skönt att det står bra till med er som varit hos BM.

• Frill

Vivs, jag säger detsamma. Har förlorat 6 av 19 kg... Har massa vätska kvar i kroppen och mina fötter är mer svullna än någonsin.

Här behövs också många klädbyten. Men inte pga kräks utan av mjölkdräll. Jag fullkomligt sprutar mjölk omkring mig, vilket ju är bra på många sätt men samtidigt lite jobbigt, och Adam struntar ofta i att svälja så både han och jag är dyngsura efter en amning.

• Frill

Oj Soffy, vad spännande. Stort lycka till!!!

• Frill

Bassekatt, jag fick också värkstimulerande på slutet och var precis som du rädd för att det bara skulle rasa på efter det. Men det var lugnt.

Sole, de första dagarna hade jag jättejobbigt att gå, jag tror att jag använde musklerna i magen och ryggen helt fel, eftersom man vant sig vid att vara så framtung och att kompensera för foglossnngen. Men det gav med sig.
    Efteråt hade jag också en grym tränngsvärk i armar, axlar och ben, ömma knän efter att ha stått på knä länge och oförklarlgt ont i tårna på vänster fot. Antar att jag slog i den nån gång under det hela.
    Nu en dryg vecka efteråt känner jag av mina sittben och ibland när jag vänder mig i sängen så knäpper höfterna till, så jag tror foglossningen finns kvar - men den är tusen gånger bättre.

• Frill

Sole, coolt! Nu kan du snart själv svara på dina frågor Lycka till!!!

Vivs, håller med om att brösten är en stor försvårande omständighet när man försöker ligga på mage

Jag får med jämna mellanrum aha!-upplevelser av sånt som jag ju faktiskt kan göra nu. Åt tex en pizza med parma och bresaola försa kvällen hemma. Och igår vräkte jag i mig baguett med cambozola. SÅ GOTT! Jag blev helt tårögd... Och lite senare i vår kan man ta en öl på uteserverngarna. Nu är min man och handlar och parmaskinka och ädelostar står på listan!

• Frill

Soffy, håller tummarna för att det sätter igång ordentligt snart så du kan börja se att det kommer ett slut. Och en skrutt.

Nu ska min ha mat.

• Frill

GRATTIS SWENGLISH!

GRATTIS SOLE!

GRATTIS KARIN!

Vilken rolig dag att läsa tråden på! Stort lycka till nu till Emma och Soffy!

Idag har vi haft vårt första besök. Nyblivna mormor och morfar var här, och det var faktiskt en energikick. Men så har Adam hunnit bli hela 9 dagar också. Otroligt vad tiden går.

• Frill

Hejsan. Man och barn sover och det borde kanske jag också passa på att göra men mina bröst gjorde så ont att jag var tvungen att gå upp och pumpa ur. Vi hyrde en suverän el-pump på BB.

Är det någon som har apotekets handpump? Är den lätt/svår att använda?

Hoppas på fler bäbisar så ni slipper våndas mer med era magar, ni som har tröttnat. Jag trodde jag skulle sakna min mage och sparkarna mer än vad jag gör. Men den kompenseras mer än väl av allt som nu händer på utsidan

• Frill

Hrm, såg nu att klockan var halv tio. Kanske dags att gå upp i vilket fall. Fasta tider är inte riktigt vår grej just nu...

• Frill

Grattis murgrönan!!!

Swe, vad söt lilla Fredrik är! Ang pumpning tycker jag också att handmjölka är svårt, allt bara rinner längs med fingrarna. Pumpa med elpumpen vi hyrt är inte alls svårt, den sköter sig själv.

Mjölkuppsamlare är för övrigt toppen! På en dag kan jag få ihop till ett av Adams nattmål, som min man tar hand om, bara på sympatiläckage från när jag ammar.

Vivs, låter läskigt. Hoppas det inte är nån fara, men visst blir man orolig så fort det händer nåt. Adam snörvlade lite och vi var helt beredda på att ringa akuten, men sen slutade han av sig själv. Annars så petar jag på honom mest hela tiden när han sover för att se så han andas.

Medusa, min man är hemma två dagar till och jag är jättenojig för hur det ska gå på torsdag. Inbillar mig att det är han som är den sansade föräldern och att jag är helt opålitlig.

Soffy, surt med falsklarmet.

Instämmer med andra, passa på att sova ni som har magarna kvar!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4