• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Vivs - Dina drömmar låter inte roliga. Hoppas de går över snart!

Själv har jag inte haft några. Vaknar bara genomsvettig varje natt och med läckande bröst ibland Tror frotte plast skyddet jag har under lakanet gör att det känns värre än vad det är. När man kryper ner igen är det kallt men inte fuktigt. Men det var bra att ha imorse då W bajsade igenom blöjan och genom handduken jag lagt han på på sängen

• Hellur

Godkväll tjejer!

Idag har varit en jobbig dag. Det är skönt att höra att det är fler som har bebisar som sover lite. I dag känns det som W har maraton ammat hela förmiddagen fram till halv två då han äntligen slocknade. Vaknade till när vi var på BVC men somnade om till fem. Nu är han vaken igen och tar sina små korta tupplurer efter amningarna.
    Är sååå otroligt trött, blir mer och mer trött för varje dag. Han somnar sent på kvällarna och vaknar tidigt, samt ammar ca. 2 gånger per natt. Vill sova!!! Och på kvällarna är det bara gnäll och amning. Mysigt men börjar bli jobbigt när man inte får ta igen någon sömn.

Har dessutom en period när jag känner mig nere och blir ledsen jätte lätt, vill gråta mycket. Tror tröttheten spelar in en del, är värst på kvällarna. Känner att jag inte orkar med mer besök och att jag bara vill vara ifred. Dagarna är bättre dock.

Skulle gärna följa med i morgon men då ska vi på faderskaps erkännande, så det får bli nästa gång.

• Hellur

Swe - Trist med tån! Hoppas den inte är bruten.

Frill och Swe - Lycka till på amningscentrum imorgon.

Bassekatt - Tycker jag har sömnproblem, men är nog inget mot vad du verkar ha. Hoppas det blir bättre snart!

Ang. samliv så nej inget här heller. Har inga stygn för vart ju snittad. Men såret har känts av ibland och gör det fortfarande. Vill nog vänta lite till. Fast börjar bli sugen.

• Hellur

Hej tjejer!

Tack för stödet ang. tröttheten. Känns så bra att ha er!
    Tror William är i en tillväxtperiod. Ska köpa den där boken ni pratat om, om de olika stadierna. Min kompis rekomenderade den och hon kände igen hans beteende med boken och som hennes son var.
    Har funderat på att ge tillägg på kvällarna, blir sur vid ena bröstet och inte lika vid det andra, så kanske inte har tillräckligt?

Vad mysigt det låter med fika i Tanto. Synd att jag inte kan komma. Jag kan ju gå dit Får bli nästa gång.

Nu skriks det igen som det är mat, konstant! hinner ingenting...

• Hellur

Kommer inte ihåg vad den heter. Det pratades om den tidigare i veckan här på tråden, har slängt mailet med namnet, lämnade namnet till min sambo och har glömt (amingsförvirrad). Sorry.

Tror jag kan ha mjölkstockning. Han har inte velat ta ett av brösten lika ofta och mycket, men det andra funkar bra. Nu har jag börjat få ont och har en stor knöl som går ut mot armhålan. Måste ringa amningscentrum, är det någon som har numret dit? Heter de amningscentrum om man kollar upp dem på nätet?

Som det verkar som nu får han nog inte tillräckligt med mat, för vill äta heeela tiden och bara skriker emellan och tystnar när han får äta.
    Dax igen...

• Hellur

Frill och Lillen - Taormina, vilken härlig by! Me like too
    Rekomenderar verkligen det som resmål. Men som sagt, backigt och mycket kullersten.

Ang. hormonprickar - Det har W också, en hel del. När han skriker och äter ser han ut som en lite tonåring i ansiktet

Nu har W äntligen somnat, vid halv två precis som igår. Ska snart iväg för att erkänna faderskapet. Ska bli skönt med en längre promenad.
    Ikväll blir jag ensam, min sambo ska till Uppsala och planera en nära väns svensexa. Får se hur det går med vår hungriga son och mitt bröst som krånglar. Ska förbereda med tillägg ifall att.

Vet att ni skrivit om nappflaskor och ilka nappar man bör ha till dem. Men har inte plockat upp den informationen, sorry, har varit i andra faser då.
    Vilket flaskmärke rekommenderar ni och vilken napp bör man välja till dem? Har hört att man ska ha med minsta hålet, finns de att köpa i ex. konsum?

Hoppas ni får en trevlig eftermiddag i Tanto!

Kram på er

• Hellur

God morgon tjejer!

Här har vi haft den jobbigaste natten hittills, William har vaknat runt varannan timma och ätit någon minut och sedan somnat, någon gång har han dessutom bara skrikit. Verkar som han är inne i fem veckors fasen. Han är bara tre veckor, men vad jag har hört räknar man med från när de är beräknade? Och då är han fem veckor.

Ang. mitt ömma bröst, känns bättre idag. Igår kväll fick jag även ont i det andra, har det fortfarande, tror det har med mjölken att göra, han har ju ätit rätt mycket så kanske rinner det till mer än vad han nu äter? Får se hur det känns och fortsätter, men inga större knölar idag.

Låter som ni hade en trevlig och mysig fika igår. Det är härligt nu när man kan sitta ute i solen och bara njuta.
    Är gärna med på en ny träff snart! Kanske är några som vill gå på promenad till Vinterviken och fika där någon gång?

ABC08 - GRATTIS!

• Hellur

Bianca - Vad mysigt det låter med besök på uteservering! Nu börjar tiderna för det, härligt.
    Hoppas vår W blir lugnare på kvällarna snart så vi kan börja med sånt också.
    Ibland tror man han är äldre än vad han är

Idag tänkte jag ta en långpromenad. Hoppas bara på att W deckar efter lunch som han gjort de andra dagarna. Om inte annat gör han väl det när vi kommer ut i friska luften.
    Kan tänka mig en sväng bort till Vinterviken så om någon hade tänkte samma sak är det bara att säga till så kan vi mötas upp.

Ha en skön dag i detta underbart härliga väder!

• Hellur

Håller med er, vilken underbar dag det varit idag! Var på långpromenad bort mot Vinterviken, men gick inte hela vägen, och sedan gick jag runt Trekanten och åt glass i solen.
    Trist att promenera själv bara.

Pippl8 - Vi gör som de flesta andra. Jag tar vardagsnätterna. Men Erik har W mycket på kvällarna och byter blöjor. Om det blir en kaosnatt så hjälper han till, som inatt var.

Swe - Känner igen de där gallskriken. W gör likadant, har gjort så några kvällar nu, kommer oftast i samband med amning, när han är nöjd. Men har förekommit mitt på dagen också. Vet ju inte vad det är. Men tror att W är övertrött, för han sover lite och gäspar jätte mycket. Men man vet aldrig egentligen...

Vivs - Håller med Pippil8, 8 på morgonen! Det skulle jag aldrig hinna eller klara. Hoppas det funkar bra.
    Ang. promenad till Vinterviken så kan vi höras och mötas upp där någon gång? Kanske fler i närheten, eller längre ifårn, som vill hänga på.

Vi kan väl ha en av de framtida träffarna i Vinterviken?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4