• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillie74

Jag sitter också gärna inne, vill inte att F ska bli förkyld igen. Kan man sitta inne på Steet, är inte det vid Hornstull? Annars kanske vi kan ta Kulturhuset?

• Karin99

swe: du har nog rätt, lite försent att ändra nu...

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Swenglish

FIKA PÅ TISDAG KL 14 (ev. på Nyfiken Gul om vädret är bra). Annars Street.

Swenglish
    Hellur
    Lillie74
    Pippil8
    Sannixx
    Ginger
    Karin99
    J79
    bianca2
    Björklöv
    Zul
    Sofffy

Här är senaste listan, så vi vet vilka som är på väg till Nyfiken Gul. Finns det nåt ställe där i närheten som kunde funka?

• Swenglish

Jag tror inte det får plats 12 barnvagnar på Street, eller rättare sagt, det verkar inte speciellt barnvagnsvänligt...

• Swenglish

Ska vi ses vid Nyfiken Gul/Åhlens Skanstull som planerat, ordentligt påpälsade, och sen gå nån annastans om det är för kallt?

• Hellur

Håller också med om att det blir för sent att ändra nu, alla kommer inte hinna se det.

Känner tyvärr inte till några ställen i närheten.
    Kulturhuset funkar ju bra, men som sagt kommer inte alla se om vi ändrar dit.

• murgrönan

Hej alla!

Stella har också börjat sova längre perioder på natten. I natt 22- 4:30, sen amning sen vaknade hon 6:30 igen för lite mer käk. Härligt! Hoppas det håller i sig!!

Min förkylning vill inte släppa, hostar och snyter mig hela dagarna. Lite småjobbigt när energin saknas, vill ju vara bäästa mamman till Stella hela tiden ju... Men hon ligger här brevid och pratar glatt så det går nog ingen nöd på henne.

Vi missar dock tvåmånaderskollen som vi skulle ha gått på idag, tråkigt, och de hade ingen ny tid på ett par veckor. Får bli 2,5 månaderkoll istället.

Frill: jag missar också dropparna lite då och då. Jag har blivit bättre nu sedan jag fick skäll av BVC-damen sist.

Fråga: Är det någon som gått med Go´boken? Jag får reklam på mail från dem med erbjudande att gå med + få ett startpaket. Någon som har nappat?? Är det något ni rekommenderar??

Nästa tisdag har jag tid för efterkontroll "där nere". Har alla varit på det redan?

Kul med alla bloggar, kanske skulle starta upp en...men har inte riktigt tid känner jag...

• Hellur

Swe - Bra förslag! Låter som en bra plan.

• Swenglish

Ok! Jag kommer till Åhlens om jag hinner, annrs promenerar jag ner till Nyfiken Gul. Är det svårt att hitta nån som vet? Sticker om några minuter, men tror att tex Hellur har mitt nr om det skulle vara nåt?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4