hej tjejer!
hoppas ni hade det mysigt på fikan idag och att Lillen komm till rätta, hon ringde nämligen mig
sitter på rummet här i Barcelona, V ligger på sängen och har precis somnat.
man blir ju begränsad med en bebis det märker man ju från hur man annars semesterar.
hade jag haft 2 dagar och 1 kväll själv här nere hade jag tagit mig runt och kollat in stan, flängt runt i taxi till nån trevlig restaurang men med en bebis som gråter mest hela tiden om man inte ägnar sig åt honom exakt hela tiden (vilket inte alltid funkar heller) och sen börjar få den goda smaken att kaskadkräkas (det kan ALDRIG vara nån deciliter han kräks upp, det ser ut som flera liter!!) nu senast igår innan mamma hann dricka upp sitt vin men efter vi hade hunnit äta klart.
bara att gå och byta kläder på hotellet. stackars pappa - han hade kräk över hela sig.
idag är det konferens för L hela dagen + middag utanför stan ikväll och mer eller mindre obligatorisk utgång med leverantörer så det blir roomservice för mig (och internet - ett rån då det kostar 22 Euro för 24 timmar, men vad gör man inte?
)
har ingen lust att ge mig ut på stan, klämma in vagn i taxi och sen sitta på restaurang själv med gråtig bebis - hade varit skillnad om han hade sovit som han gjorde förr i tiden.
men det går egentligen ingen nöd på oss, solen lyser - dock lite blåsigt och man behöver tröja på kvällen men idag låg jag vid poolen och drack öl och läste då V sov från 11-15 och vi har blivit uppgraderade till executive room vilket innebär att vi får äta frulle på annan våning än vanliga och det är afternoon tea på em gratis med allehanda dryck (om man inte hade haft bebis med hade jag druckit massa gratis rödvin och rökt
)och snacks innan middagen.
vet inte om jag vågar mig upp idag, V är ju så gråtig och jag får alltid för mig att vi stör så himla mkt när han är så. from imorgon kväll har vi alla 3 semester ihop och då ska vi ge oss ut på stan, med restaurang och shopping (så gott det går)
vem var det som skrev om mer kräkningar?
så har vi också, V är 2 månader om 3 dagar och senaste 2 veckorna kräks han minst 1 gång om dan. haklapp har vi inte ens försökt, det hjälper inte - snarare måste vi ha handduk.
AD-droppar
jag glömmer också dem jämt, här nere har jag inte ens en sked som jag kan måtta med så jag droppade på nappen - det var inte så populärt!
sova på natten
V har senaste nätterna sovit från ca 22-23 till 03 eller 04.
när vi skulle åka igår fick vi väcka honom för att åka, hoppas detta är en ihållande trend