• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Hellur

Kommer också dit Lillie. Ses snart!
    Och har ditt nummer.

• Jåll

Här är en till som glömmer de där nedrans dropparna!!! Fast jag får inte skäll, undviker å nämna det till bvc Flört Jag vet ju om ändå att jag är dålig på det, så får se till å skärpa mig helt enkelt!

Hoppas ni haft en mysig fika! Hänger med nån gång när det är på fm, em passar mindre bra tyvärr!

• Karin99

Tack för idag, vad många vi var! Jag höll på att frysa ihjäl i blåsten, hoppas på bättre väder nästa gång Jag är alldeles varm om öronen, som man blir på vintern när man tinar upp efter en heldag utomhus...

jåll: jag har ad-dropparna vid skötbordet och har som rutin att ge dem på morgonen samtidigt som alvin byter om från pyjamas till dagens kläder. funkar rätt bra som kom-i-håg-grej.

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Emma3

Hejsan!

Hoppas ni hade det kul idag

Kul bild Frill

Här var oxå en bra natt Leo sov från 22-05 kanon hoppas verkligen då håller i sig. Leo brukar nästan aldrig sova långa pass på dagen (förutom när vi är på promenad med vagnen) men igår sov han 2 timmar här hemma. Är det normalt att de börjar sova mer?

Leo har börjat kräkas mera oxå, det var fler som hade det va? Undrar vad det beror på?

Är faktiskt duktig att komma ihåg dropparna Nej men vi ger ju fortfarande minifom så då kommer man även ihåg AD-dropparna.

Imorgon ska jag på föräldrarträff för första gången hoppas det är bra.

Murgrönan: Jag var på efterkontroll förra veckan.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Sole

hej tjejer!
    hoppas ni hade det mysigt på fikan idag och att Lillen komm till rätta, hon ringde nämligen mig

sitter på rummet här i Barcelona, V ligger på sängen och har precis somnat.
    man blir ju begränsad med en bebis det märker man ju från hur man annars semesterar.
    hade jag haft 2 dagar och 1 kväll själv här nere hade jag tagit mig runt och kollat in stan, flängt runt i taxi till nån trevlig restaurang men med en bebis som gråter mest hela tiden om man inte ägnar sig åt honom exakt hela tiden (vilket inte alltid funkar heller) och sen börjar få den goda smaken att kaskadkräkas (det kan ALDRIG vara nån deciliter han kräks upp, det ser ut som flera liter!!) nu senast igår innan mamma hann dricka upp sitt vin men efter vi hade hunnit äta klart.
    bara att gå och byta kläder på hotellet. stackars pappa - han hade kräk över hela sig.

idag är det konferens för L hela dagen + middag utanför stan ikväll och mer eller mindre obligatorisk utgång med leverantörer så det blir roomservice för mig (och internet - ett rån då det kostar 22 Euro för 24 timmar, men vad gör man inte? )
    har ingen lust att ge mig ut på stan, klämma in vagn i taxi och sen sitta på restaurang själv med gråtig bebis - hade varit skillnad om han hade sovit som han gjorde förr i tiden.
    men det går egentligen ingen nöd på oss, solen lyser - dock lite blåsigt och man behöver tröja på kvällen men idag låg jag vid poolen och drack öl och läste då V sov från 11-15 och vi har blivit uppgraderade till executive room vilket innebär att vi får äta frulle på annan våning än vanliga och det är afternoon tea på em gratis med allehanda dryck (om man inte hade haft bebis med hade jag druckit massa gratis rödvin och rökt )och snacks innan middagen.
    vet inte om jag vågar mig upp idag, V är ju så gråtig och jag får alltid för mig att vi stör så himla mkt när han är så. from imorgon kväll har vi alla 3 semester ihop och då ska vi ge oss ut på stan, med restaurang och shopping (så gott det går)

vem var det som skrev om mer kräkningar?
    så har vi också, V är 2 månader om 3 dagar och senaste 2 veckorna kräks han minst 1 gång om dan. haklapp har vi inte ens försökt, det hjälper inte - snarare måste vi ha handduk.

AD-droppar
    jag glömmer också dem jämt, här nere har jag inte ens en sked som jag kan måtta med så jag droppade på nappen - det var inte så populärt!

sova på natten
    V har senaste nätterna sovit från ca 22-23 till 03 eller 04.
    när vi skulle åka igår fick vi väcka honom för att åka, hoppas detta är en ihållande trend

• bianca2

hej tjejer!
    Hoppas ni hade det mysigt idag. själv var jag tvungen att hjälpa syrran m inköp o fix till hennes lägenhet. Hade mycket hellre fikat m er men hon har ju hjälpt mig så mycket. hoppas jag kan vara m nästa gång.
    sole - även om du har en gråtig bebis låter det ju jättehärligt. pool och öl!!! hoppas ni får en fortsatt trevlig semester! är avis!!!
    kram på er

• Zul

Sole: härligt med rapport från Barcelona! Är inte lite avis...
    Vi ska åka till vår glamorösa sommarstuga imorgon...

Jag missade träffen idag, tyckte det var för kallt för mjölkstockat bröst. Hoppas ni hade mysigt!!
    Har fått en tid på Sös imorgon på amningscentrum, har värsta "kakan" i ena bröstet som inte vill gå ner, tror jag har feber oxå, blä!
    Frill: hur stor var din knöl o hur länge hade du den?
    Rapporterar mer sen om besöket där... Kanske blir det antibiotika.

Ha en skön långhelg!

• Swenglish

Tack så mycket för idag! Himla trevligt som vanligt! Även om somliga frös (har man inte strumpor på så, Sofffy... ) tyckte jag det var så härligt att sitta ute! Gick sen från Skanstull till Londonviadukten (där Vikingbåtarna går), grymt skönt! Hittade tyvärr inget på Cayenne som du tipsade om Ginger, men håller med om att de hade mycket snyggt! (Letar dop/bröllopskläder...)

Sole- hoppas Viktor är glad, nöjd och okräkig till era gemensamma semesterdagar!

Emma- freddy sover också mycket nu, kanske är nån sån period.

• SanniXx

Tack för idag tjejer! Bilderna ligger ute nu

Sofffy: Ebba och du är lika som bär på kortet

Sole: Kul med lite info från omvärlden! är inte ett dugg avis De va ett tag då Ida oxå spydde så där mycket, men det har hon slutat med så Viktor kanske oxå gör de

Ska sätta mig och mysa över att den nya vagnen som är beställd Samt fira Idas 4-månadersdag med glass..

Ha en trevlig kväll!

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4