• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Medusa2001

Hoppas ni hade en trevlig fika idag i vanlig ordning!

Vi höll oss i hemmatrakterna och gick på prommis och har mest slappat och myst hela dagen. Lily har varit på strålande humör hela dagen. PÅ efermiddagen tog vi en gemensam tupplur i soffan, skönt.

Natten var OK, men hon vaknade vid 00.30, 03.30, 05.30 och sedan igen vid 07.30...oj vad trött jag var då..hon somnade om, men jag steg upp och tog en dusch och åt frulle i lugn och ro.

Imorgon ska vi på tvåmånaderskontroll och läkarundersökning, ska bli intressant att se hur mycket hon gått upp i vikt, jag gissar på 5.7kg - minst.

Jag ger AD-dropparna efter morgonmålet, kanske missar någon gång i veckan, men på det stora hela så får hon vitaminer varje dag.
    Idag har jag även provgett henne en sked med ersättning, BVC.damen sa att jag kunde ge en sked för att se om hon reagerade negativt eller om det funkar bra för magen. Inga konstiga reaktioner, utan som sagt en väldigt glad och nöjd tjej hela dagen. Ska provge några skedar imorgon igen, så vet vi att det funkar när vi väl bestämmer oss för att ge ett ersättningsmål i framtiden.

Ha det bra!

• Lillenlillen

Om ni kollar min blogg nu så har jag förevigat en amning! :D

TACK för idag tjejer, jättekul även om blåsten tog bort lite av mysfaktorn. Naturligtvis hittade jag Inez helt NYA mössa i min handväska på vägen hem. Och så hade hon suttit i nån slags sjalett hela tiden.. Ujuj, vicken morsa man eee!

krams

• J79

Hej tjejer och tack för idag!

Lillen vad söt Inez är, fast det vet du nog redan... E ser också ut så där runt munnen efter hon ätit färdigt, ganska gulligt tycker jag.

Sole vad härligt det låter trots lite grinig bebis. Imorgon är det en ny dag och då är han säkert på sitt bästa humör, hoppas!

• Sofffy

Hallå tjejer!

Tackar också för den supertrevliga fikan idag.
    Längtar redan tills nästa gång, men då får det som sagt vara lite varmare

SannixX: Åhh e så nyfiken på bilderna, speciellt den där bilden där jag o Ebba är lika.
    Alla bara säger hela tiden att hon enbart är lik sin pappa, så det vore kul o se, men ja kommer inte in på din sida det står att man måste logga in på ngn medlemsgrej fastän jag e inloggad

Min middag avlöpte väl. Jag jobbar bäst under stress Kom fram till fridhemsplan vid ca16:30 o då hade ja inte handlat, irrade runt i affären ett bra tag o försökte komma på vad ja skulle bjuda på. Va hemma till 17:30 typ o hade middan klar o städat lgh till 19 då gästerna anlände. Blev ugnsbakt lax o färskpotatis o en massa vin.
    Gästerna stack precis så nu ska ja o Ebba gå o lägga oss. Hennes pappa är iväg på arbete till i morgon så hon sover i vår säng *mysigt.

Hoppas ni alla haft en härlig kväll!!

Kram

• SanniXx
    Sofffy: Oj.. förlåt, har glömt att lägga till dig i adressboken.. gör de nu så du kan kika in
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • BasseKatt

Hallå vänner!

Här är det busy värre! Vi har ju dop nu på torsdag och tiden räcker liksom inte till för att hänga här som vanligt. Här skrivs det dock på som vanligt ser jag. Själv ligger jag nu rejält efter - har läst tom sidan 154 bara... Får ta det nån sömnlös natt

Förra torsdagen var min mamma här och vi hade stota dopbakdagen. Tholi och Emil var på "mammalunch" med vår BVC-grupp

Vi höll på fram till 23, men då hade vi också hunnit med:
    -  8 kanel- och kardemummalängder
    -  75 kokostoppar
    -  75 hallongrottor (egentligen 100, men 25 var bara att slänga -provade glutenfritt mjöl...)
    -  75 finska pinnar
    -  75 italienska kanelskorpor
    Puh!

Efter det har jag även bakat två långpannor brownies med valnötter och hallon. Håller även på med tryfflar (jättekul, men kladdigt!). Sen ska det väl finnas fikabröd så det räcker hoppas jag... Vi blir ca 65 pers - kul, men ganska så mastigt. Vi har hyrt föreningslokalen här hos oss och imorgon ska vi dit och duka iordning alltsammans. Hoppas verkligen att det blir bra väder på torsdag. Håll tummarna!

Näe, nu är jag helt slut. Somnade inte förrän vid tre igår och var sedan uppe "tidigt" (läs 08) för att åka till frissan. Sedan har det varit hårdkörning heka dan. Tholi har satt ihop ett bildspel med en massa fina bilder på Emil som vi ska låta rulla och gå under fikat. Minst hälften har ju inte träffat Emil ännu.

Nästa vecka kanske jag kan vara med på träff igen om ni planerar in nåt...

Kram och godnatt på er!

• SanniXx
    Bassekatt: Nu blev man inte lite sugen på fika! Gud så mycket gott! Rolig idé med bildspelet De blir säkert en fika till du kan hänga med på..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Vivs

Låter som ni hade trevligt igår trots lite kyla!

Soffy - du är verkligen grymt lik lilla Ebba!

Lillen - jättefina bilder! Kladdigt blir det här med efter maten! Din tjej e verkligen stor, kan inte fatta att våra är lika gamla!

Bassekatt - jag har tänkt göra ungefär som du inför dopet men det är i september så jag har lite tid att planera! Fick nu lite tips på smarriga grejer, tack för det!

• Pippil8

BasseKatt - vad gott det låter! hoppas allt går bra i morgon. Ingen lär ju gå hungrig från dopet i alla fall... Jag som bor i närheten kanske smyger upp och kollar om det finns några rester

Tack för fikat igår, var trevlig som vanligt, men dumt av mig att inte ta på mig jackan som låg i vagnen, för jag frös! Míndre blåst nästa gång hoppas jag på. Det är ju så mysigt att sitta ute!

Idag kommer vår städerska så jag tänker hålla mig hemifrån. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på bara. Tips någon?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4