• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Frill

Swenglish, jag har hittat en liten räddning som åtminstone tar bort ett par månader av min mages "falska graviditet" - en instant slim midjeformare för 299 kr på Twilfit. Ser ut lite som en korsett utan bh-del, faktiskt ganska fin - vit med lite mönster och hakor fram.
    Känns superskönt. Fattar inte att jag inte köpt en för flera år sen

Försökte även prova en slags hudfärgad cykelbyxa med superinhållning. Fick en M och fick inte ens upp dem över låren...

• Frill

Björklöv, vilken hårding!

Inget lantställe här, även om vi tjuvlånar mina föräldrars stuga titt som tätt. Vi har varit i Uppsala och firat min mans systerson som fyllt 2. Det var bara vi där ändå var det en galen ljudnivå. Stackars Adam blev väl helt bullerskadad.

Herr A lyckades toppa sin rekordblöja från igår med att bajsa ner sina byxor och sin bilstol totalt. Hoppas han är nöjd med det nya rekordet nu och stannar där...

Lasse i parken är ju ett toppenställe!

PROMENAD MÅNDAG:
    Swe
    Hellur
    Sofffy
    Frill

FIKA FREDAG:

bianca2
    hellur
    pippil8
    Sofffy (kanske)
    Frill (kanske)

• SanniXx
    majlinsa: Eftersom jag tar ut ganska många dagar i veckan så räcker inte mina dagar så länge som jag vill. Men jag ska försöka börja jobba lite extra på jobbet senare (vissa dagar kan vara riktigt bra betalt) så behöver jag inte ta ut lika många dagar och då räcker dom längre. Kommer vara hemma så länge jag får. Börjar få ångest. Vill inte börja jobba sen
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • bianca2

PROMENAD MÅNDAG:
    Swe
    Hellur
    Sofffy
    Frill

FIKA FREDAG:

bianca2
    hellur
    pippil8
    Sofffy (kanske)
    Frill (kanske)

fikat är NÄSTA vecka. det är jag som e ute i god tid eftersom jag missat så många... jag ska klippa mig på måndag så jag hoppar. hoppas fortfarande ngn kan fika nästa fredag!!! jag vill så gärna vara m.

har haft en underbar torsdag m shopping på stan(fast jag köpte inget pga smma tjockmageångest som Frill skrev om), fikan o sen var vi på lokalkrogen på kvällen m syrran + hennes kille. A var på strålande humör hela dagen o kvällen. han somnade inte förrän vid tolv men sov till nu, straxt efter sex. 
    hoppas ni får en härlig fredag. tyvärr så jobbar killen
    kramar

• majlinsa

SanniXx: jag vill också vara hemma så länge det går.. och skulle jag välja så skulle jag ha w hemma de tre första åren nog.. men dagar finns inte så det räcker och jag tror det kan bli knapert med en lön..
    Man kanske kan gå ihop några och passa varrandras barn när den andra jobbar.. så kan man dryga ut kassan lite.. har inte kommunen nått sådant?
    Jag har iafal sökt ett nattjobb.. och sagt att jag kan börja om två månader det vrar i ca4h/natt

• Karin99

godmorgon! Cool Alvin har sovit kl 20.30-07.30 med två amingar! Jag är helt utvilad, gick tom upp innan han vaknat helt för att baka scones!

Hemligheten: mörkläggning! Vi har haft mörka rullgardiner sedan han var nyfödd, men de släpper  in liiiite ljus i kanterna - så vid 5-snåret blir det ljusare i rummet och A börjar böka.

Men igår satte jag upp mörka gardiner över rullgardinerna, så nu är det kolsvart i rummet så länge man önskar. Och resultatet blevalltså  att han sov 11 timmar i natt.

Lillen: tack för inbjudan! jag kommer att "hold you to it"...

SanniXx: jag börjar också få ångest redan, vill att den här underbara bebistiden ska vara för evigt... men innan man vet ordet av kommer A vara en finig tonåring som skäms för sin mamma (jag har en 11-årig bonusdotter som redan är som en tonåring - och gud vad fort det gått sen hon var 4 år och gick på dagis, men det känns som alldeles nyss)

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Swenglish

God morgon!

Även vi har sovit bra, F somnade vid nio-snåret, och vaknade nu precis, två amningar och ett blöjbyte emellan. Vi tänkte lägga honom i hans karg igår men fick separationsångest och lyfte över honom i vår säng! Nu ska vi strax åka iväg till Falun, hoppas han inte vill göra som kompisen Adam och bajsa i bilstolen...

Vi har inte sommarställe här i Sverige men väl släktställe i Finland (ca 20 finlandssvenskar i tre hus vid havet, härligt!) där vi brukar vara ett par veckor varje år! Avis på dig Lillen som har landtället så nära, skulle önska ett ställe dit man bara kunde åka över helgen och ta det lugnt!

Tack för tipset Frill!

Ha en skön fredag!

• bianca2

lillen - vi har inte heller ngt landställe. kanske kommer tjata med mig i smmar . lillen har precis vaknat. han sover inte lika tidigt som era verkar det som. han e en partybebis o somnar aldrig före 23 men vill heller aldrig gå upp före 10.00, precis som sin mamma!

• J79

Bianca här finns det en till partybebis, E somnar alltid mellan 23-00:30 och sover länge vilket passar morgontrötta mamman. Undantaget var igår då hon somnade 21 och sov till 06 ammade i 10min och sov sen till kl.9. Kanske att hemligheten här också är att vi har ett mörkt sovrum så länge vi vill på morgonen.

• Karin99

Bianka och J79: jag tror att bebisarna blir som sin mamma - jag har alltid varit morgonpigg och kvällstrött. Går gärna o lägger mig ca 22, 23-tiden... och vaknar tidigt.

sådan mor, sådan son!

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4