• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Emma3

Hej!

Här har oxå varit en bra natt, Leo sov från 20:00 - 7:30 med två amningar super skönt

Angående hur länge man ska vara hemma så vill jag vara hemma till efter nästa sommar, hoppas bara dagarna räcker till för det.

Har inte heller någe landställe, trist. Men mina föräldrar har hus så man har en tomt att vara på iallafall.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Vivs

Hej på er! Härligt med långhelg!!
    Jag har också tänkt stanna hemma till efter nästa sommar, fast ev. går jag in lite tidigare och jobbar någon natt eller helg ibland om det behövs..

Ang. nattning så har jag börjat lägga Jennier i sin säng kl nio på kvällen. Då får hon ligga där tills hon somnar. Vissa kvällar går det hur bra som helst och hon somnar efter fem minuter, vissa kvällar tar det en timme. Och det är hjärtskärande att inte ta upp henne när hon skriker och den söta lilla underläppen putar ut men jag har hittills lyckats hålla mig
    När hon somnar sover hon till två-tre ungefär. Då lägger jag henne i vår säng så sover hon till sex ca och sen somnar hon på min arm en timme till.

Får se om jag kan följa med nästa vecka vid något av tillfällena, har lite att göra men det vore roligt att träffa er!
    Ha en härlig fortsättning på helgen!!

• murgrönan

Halloj!
    Har inhandlat boken som ni pratat om "växa och upptäcka världen". Stella är verkligen i fasen runt 8-veckor med mycket skrik och gråt. Phu, jag blir helt svettig när hon sätter igång! Ingenting tröstar henne, eller jo, bröstet funkar alltid, även om hon åt för tio min sedan....aj,aj, mina stackars bröst.
    Men hon blir helt hysterisk, på ett sätt hon inte varit tidigare (under hela sin långa livslängd ). Jag tycker det är bra häftigt med dessa förändringar som jag kan se från v till v..eller hur!

Hon somnar inte förrän ca 23 och vaknar ca 02, så hon har inte börjat sova längre perioder som många andras bebisar verkar ha gjort...

Igår beställde vi en resa till Gran Canaria i september. Två veckor ska vi vara borta...sååå härligt!! Då är Stella 6 månader, tror det är perfekt att åka då!!Någon som varit där???

ikväll ska vi grilla hos ett par som vi träffade på föräldrarutbildningen som bor i närheten av oss...skönt att slippa laga mat!
    ha en toppenmysig helg alla!

• Lillenlillen

Murgrönan: Uj, ja vi har gått igenom den där stormperioden. Det var ungefär 2 timmars skrik under fem-sex kvällar (inte varje kväll dock) men det var verkligen TILLRÄCKLIGT!! 

• Hellur

Halloy alla mammor och bebisar

Idag har vi varit på stan hela dan. W sov första timman sen har han mest varit vaken och legat och kikat i vagnen med stora ögon, nappen har gjort susen när han blivit kinkig.
    Även jag har inhandlat fleeze på POP. Ångrar mig dock att jag inte köpte en till våren också.

Ang. landställe så har vi inget. Men får ofta utnyttja mina föräldrars hus på Värmdö, ska ex. vara husvakt i sommar. Vi burkar vara ute på sjön istället.

Här är vi också inne i 8 veckorts perioden. Mycket hysteriska skrik bara så där utan anledning, från att vara super glad och nöjd till helt hysterisk med tårar som rinner och skrik som skär genom öronen.

Murgrönan - Har varit på Gran Canaria, samt några av de andra öarna. Mycket svenskar men bra för barnfamiljer. Vi funderar också på att åka dit i höst, fast kanske november. Vill inte åka för långt och så känns det skönt som första resa.

Swe - Promenad runt söders stränder låter super! Vart ska vi alla mötas? Eftersom jag bor nära Hornstull så träffas eller möter jag gärna upp i närheten. Men får se vilka som ska med och vart de bor, så det blir smidigt för alla.

• Hellur

Bäst att passa på och njuta. E lagar mat, W ligger och sprattlar och pratar på sitt gym och jag sitter med ett glas rödvin och surfar

Ha en skön fredagskväll!

• bianca2

hej tjejer!
    Har haft en till superdag på stan! stötte även på Frill och Adam på Åhlens
    köpte en fin klänning på åhlens. den var dock svart så man kan ju inte ha den jämt men jag gillar ju bara svart!!!
    hade den funnits i andra färger hade jag köpt en till!
    ha en skön kväll. kram

• Karin99

Hellur: ååååå vad gott, jag har fortfarande inte druckit en droppe... ska premiärdricka på vår 1-årsdag den 17 juni, då ska vi gå på Lo Scudetto och dricka finvin Barnvaktspermiär blir det också då. Och flaskmatning med urpumpad alkoholfri mjölk

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • cirpen

Swenglish var i Finland har ni erat ställe? Vårt ligger på Rosala, en skärgårdsö i södra Finland. Min mamma kommer därifrån.
    Sedan har min sambos mamma ett hus på Åland som vi alltid kan besöka.
    Vi har dock inget eget lantstället, vi bor ju på landet...(tycker väl ni stadsbor..hihi ).

Karin99: Tack för tipset, i helgen skall det shoppas mörkläggningsgardiner...Anna vaknar vid 4-5 varje morgon, även om hon så att säga leker själv då, så är det svårt för en annan att sova när hon jollrar!

Lillenlillen: Tack för receptipset, lät som en spännande blandning!

Murgrönan, min tjej sover inte heller så länge i stöten....tänk så olika det kan va!

• SanniXx
    Hellur: Polarn & Pyret brukar rea i höst så vi får hoppas på de så kan man kanske handla då med om inte dessa räcker i storlek. Vilken färg blev de?

Vi har heller inget landställe. Kanske är fullt förståligt Däremot åker vi ut med båten varje år! Min mammas och pappas båt. Jag och Ida har en egen liten "hytt" Älskar skärgården! Ska inhandla en flytväst till Ida när skatten kommer..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4