Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

ajajaj i swenglish vårtor! såren har blivit mycket värre... ska till amningscentrum idag och mannen är iväg och köper ersättning nu. känns så trist att det inte funkar! annars sov han som en stock mellan 19 och 02, sen en helvetesamning och sen sov han vidare till halv sju!

kan inte skriva mer nu, men tack och lov att den här tråden finns! tänker fortfarnde på er övertidare, hoppas ni kan njuta av solen idag!

hoppas det löser sig för er andra med amning, sömn osv!

• Swenglish

Sole-vilken pmp använder du? provar avents pump och det gör ont, vågar inte ta mera nu, orkar inte med att ha ont! Det har runnit duktigt ur bröstet under morgonen så det är inte så fullt ändå. Han käkade precis 100ml ersättning, är det lagom tro?

• Swenglish

Bassekatt- Skönt att begravningen gick bra. Nu är det över och ni kan ta nästa lilla steg framåt. skönt att du fick operationstid! Att bli sövd är inga problem, bara att somna sött! Blev ju sövd efter förlossningen och då var det skönt att bara somna och slippa vara med när folk grävde i mitt underliv... Jag tror inte att jag kan komma in i din blogg?

• Swenglish

Spännande, nu ligger Pippil8 kanske och föder!

idag kom freddys personnummer!
    Här har vi haft en skrikkväll... Cirkus med sova 10 minuter, skrika en lång stund, somna av utmattning osv osv. Var på amningscentrum idag och nu ska jag vila brösten, pumpa ur och mata med flaska. Gav ett par mål ersättning innan jag hann pumpa ur och nu verkar han ha fått ont i magen av det. AAAARRRRGGGGHHH!!!! Blir galen på denna amnign! nån mer som ger ersättning, kommer inte ihåg vilka som sagt att de gör det... frill, ger du bara utpumpad mjölk på natten?

lillen- vi har aventpumpen, men det kanske är lika: det ska kännas ordentligt när den tar tag, det blir vakuum i tratten. då borde det komma. men om du inte behöver pumpa är det ju onödigt att plåga sig?

• Swenglish

Sole-aha, det var intresant! Tror att Freddy bälgar i sig mer än det... Nu har han inte bajsat sen vi började med ersättningen, igår morse. Varvar nu med bröstmjölk så mycket jag orkar, pumpade ut 120 ml imorse men det har han redan satt i sig...

Cirpen-ska fråga om NAN imorgon på BVC, tack för tipset!

bassekatt- ja usch vad det är jobbigt när de inte blir nöjda vad man än gör! Dels tycker man synd om dem, dels om sig själv, och sen fick jag dåligt samvete för att jag nästan blev irriterad på honom...

Idag övade vi på att åka buss eftersom jag får göra det helt ensam imorgon när jag ska till BVC...nervöst! Mannen börjar jobba igen, känns inte alls bra, jag är fortfarande mycket svag sen förlossningen och maning funkar ju inte, USCH! Håller mig nog hemma så mycket som möjligt.

Idag kommer en man från försäkringsbolaget och ska prata barnförsäkringar med oss. Jag hade Trygghansas väntabarn försäkring (fick faktiskt ut pengar för förlossningsskadorna) och då gäller den i 6 månader efter att barnet är fött, men det är bäst att uppgradera till barnförsäkring redan nu ifall allergier skulle uppstå osv, då kan det bli svårt med försäkring. Så glöm inte det, om ni inte redan fixat försäkring för era små älsklingar!

Hmmm undrar hur det går för Ginger också, kanske hon har fått nu?

• Swenglish

Tack Sole, det värmer! Visst är det läskigt att vara ute med vagnen! Känner mig som värsta nybörjaren (är jag ju också ) när man ska in genom dörrar, uppför ramper osv...

Ni som ger ersättning, ger ni ur flaska? Vi har gett ur flaska och nu oroar jag mig för att han inte ska vilja ta bröstet igen sen. VILL ju så gärna att maningen ska funka, det är ju superbökigt med flaskor! Och mjölk verkar jag ju verkligen ha nog av! Känns så synd att måsta skippa amningen, han var jättenöjd när han ammades, fick i sig tillräckligt och sov som en stock. Det var bara mamman som mådde dåligt... de tog prov på ena vårtan igår på amningscentrum för att se så att jag inte fått nån infektion, hoppas inte!

• Swenglish

tack Frill! Jag hoppas också det löser sig snart, känner mig helt oduglig som det är. Orkar tyvärr inte fika än, även om det psykologiska stödet hade varit bra! Som det är är jag glad om vi lyckas komma iväg på en halvtimme medan han sover. Hur gör man när man tar med utpumpad mjölk, var värmer man den??

Ska till BVC själv imorgon, bävar redan...

Murgrönan-amningsnapp gjorde också ont tyvärr. Nu ska jag bara låta vårtorna läka och sen börja om igen med hjälp från amningscentrum.

Håll ut Hellur och Björklöv (och J79 också, eller hur?), de kommer, era små hjärtegryn!

• Swenglish

Grattis Ginger! Och skönt att allt gick bra trots förgiftningen!

Soffy- jag hade inte klarat oväntade besök, beundrar dig som inte stängde dörren i ansiktet på dem!

Medusa och Cirpen- ja hu vad jobbigt det är när de skriker och man inte vet vad som är fel!

Avis på er vars amning funkar, längtar så tills den gör det för mig med! Pumpade ut 180 ml nu imorse (har inte pumpat sen igår kväll)så nu har jag nästan till två mål. Har inget sparat så jag ligger hela tiden bara ett steg före och inatt fick vi ta ersättning, hatar att göra det för jag vet att han sover/mår så mycket bättre när han fått bröstmjölk. Vi kämpar vidare Sole!

en av mina kompisar följer med till BVC idag, blev så glad att jag grät av lättnad när hon sa att kunde följa med!

Heja heja Hellur och Björklöv!

• Swenglish

Hellur-konstigt att de inte gör gynundersökning? då vet man ju om det är på G eller inte? Bra att du ska be om det! Lycka till idag!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4