• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Grattis Pippil8!!! Låter som en pärs med igångsättningen, men skönt att han kom ut till slut.

Och lycka till Björklöv!!!
    Ännu en vars förlossning börjar med att vattnet går. Funderar på att starta en liten statistiklista här på tråden om hur det satt igång för oss alla.

Sitter här efter drygt två timmars amningsmaraton. Blev inte mycket sömn för mig i natt, skrotis snörvlade så hemst att jag blev helt stressad, dessutom ligger han och krystar högljutt på nätterna. Tycker så synd om honom. Efter näsdroppar och amning blev dock snörvlandet bättre. Och idag har vi haft en skön dag, träffat nyblivna moster och fikat i Hagaparken.

Swenglish, vad skönt att du fick hjälp! Hoppas att det läker fint nu. Och visst är snabbmat och tv bra tröst

Sole, tror att det är jättebra att stanna hemma när man inte orkar. Önskar nästan att det inte var så himla fint väder ibland.

• Frill

Grattis till tjejen J79!!! Håller tummarna för att gulsoten snabbt ger med sig.

Bianca, vilket charmtroll! Ser ut som han ler på en av bilderna

Lillie74, vi velar också om påsken. Funderar på att åka till svärföräldrarna i Vimmerby, men tvekar inför lång bilresa och de har både hund, häst och katt. Vet inte hur spädbarn reagerar?

Adam somnar också i princip när man lägger honom i vagnenoch sover så länge den rör sig om han inte blir hungrig. Men jag blir lite stressad över att mata honom ute, med amningsnapp och dräll så jag går bara när han är nymatad. Har i alla fall övat i väntrum på bvc och sös. Och utanför globen...

Swe, skönt att det känns bättre.

Sole, hoppas det löser sig för dig snart.

• Frill

Vi väckte på natten i början, men nu litar vi på att han vaknar. Tyvärr vill han inte somna om sen igen utan ligger och knorrar om magen och vill ha sällskap. Har också funderat på minifom. Tycker det är svårt att veta om nåt man äter påverkar.

Han var ganska regelbunden tidigare men nu är det hur som helst. Matade i princip konstant mellan fyra och nio igår...

• Frill

Och sist, men inte minst (skriver långsamt, sovande barn på armen) LYCKA TILL BJÖRKLÖV! Bara nån timme kvar nu

• Frill

Nu har vi bestämt oss för Vimmerby till Påsk. Vi tar det extremt lugnt dit och hem och pausar minst en gång i timmen. Och funkar det inte när vi är där så får vi väl helt enkelt åka hem igen. Ska dessutom till BVC innan vi åker, så om hon vill avråda oss då så har hon chansen.

Har tänkt skippa kaffet, men halkar dit hela tiden när man har besök och fikar jämt och dessutom är så trött pga sömnbrist. Tror annars inte att jag har ätit nåt direkt gasbildande.

Sole, grattis till amningsframsteget!

Soffy, nej visst är det svårt att tänka långt fram i tiden. Man har ju ingen koll på hur barnen och tillvaron kommer att vara vid ett visst tillfälle och vad man kommer att orka med och klara av.

Tycker också vi rensar i listan, förmodligen är det flera där som fått sina barn men som slutat läsa här. De som vill kan ju som sagt gärna få lägga till sig igen sen.

Lillenlillen och Bianca, jag är mil efter er. Idag var första gången som jag inte hade mammabyxor. Hittade ett par gamla jeans som jag av någon anledning köpt alldeles för stora. Nu var de lite för trånga, men gick på. Alltid någon fördel med att var shopping-inkompetent...

• Frill

Pippil8, vad skönt att allt var bra med höften!

Jag blödde mycket de första dagarna, sen minskade det ganska mycket, men kunde blöda mer när jag varit ute och promenerat eller ansträngt mig. Nu drygt tre veckor efteråt är det nästan ingenting, och så gott som genomskinligt.

Vägde 13 kg över startvikt när jag kom hem från BB. Nu är det drygt 8 kg kvar. Men jag stressar inte, 9 månader upp, 9 månader ner Köpte tre billiga tunikor på Gina Tricot idag. Bra utbud för putmagar nu.

Oj, matskrik, svara på resten senare

• Frill

Ginger, usch vad otäckt. Började nästan gråta när jag läste. Vad skönt att allt gick bra!

Hellur, vi hade bara sjukhuskläder till Adam tills vi åkte hem. Och jag hade egna mysbyxor och linne men använde sjukhusskjortorna en hel del. Lycka till i morgon! Verkar ju ha bra utgångsläge

Zul, jag sover inte varje gång Adam sover, man jag ska försöka bli bättre på att vila under dagarna. Börjar känna att nätterna är rätt påfrestande.

Sole, förstår absolut om du funderar på att sluta amma och det är du själv som väljer. Viktor mår bra om hans mamma mår bra.

• Frill

Coolt att Hellur är inne och föder nu. Lycka till!!!

Grattis i efterskott Bianca!

Ginger, Adam var precis likadan, hörde på ena örat på BB och var "heldöv" på det andra. Men på undersökningen nån vecka efteråt hörde han prima på båda öronen. Fast visst han jag bli lite nervös när öronläkaren stod tyst och tittade på sin dator.

• Frill

Nu är det tredje dan jag försöker skriva klart vad jag har tänkt. Blir alltid avbruten av barnskrik, telefonsamtal eller att familjeliv kraschar och slukar hela mitt inlägg. Och nästa dag har man glömt vad det var man skulle svara på.

Har kört två olika nätter igår och idag. Igår var vi uppe två gånger, men så länge varje gång att jag till sist grät och bad Adam att somna. Nähä, jag skrev inte klart den här gången heller.

• Frill

Skyndar mig att skriva upp mig på fikalistan, så får jag väl prata av mig "live" i stället

Träff fredag 13 (hua ) april kl 12:
    BasseKatt
    Sole
    Ginger
    Frill

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4