Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Jaha, då har man en snygg blå slang ur ena bröstet då... Jag som aldrig sett mig som nån som opererar brösten
Operationen gick jättebra när den väl blev av, men jag blev överrumplad över hur seriöst och "sjukhusigt" allt var. Hade liksom inte fattat att jag inte bara skulle sitta i ett väntrum tills det var dags att ta av mig tröjan. Vi fick ett rum med en hög läskig sjukhussäng och droppställning, jag fick duscha och ta på mig landstingsskjorta och operationsstrumpor (och ett kärt återseende med de fina nättrosorna) och fick träffa tusen personer och en narkossköterska innan jag blev ivägrullad genom korridorerna. På "operation" lämpades jag över till tre mattanter varav en drog skämt på bred värmländska - och allt kändes helt absurt. Men ÅH vad skönt det var att vara sövd! Jag föreslog att småbarnsföräldrar skulle få längre sovtid än andra, men det gick inte igenom
Nu ska vi skölja med saltlösning i tre dar så har det förhoppningsvis blivit såpass fint tills på måndag så slangen kan tas bort.