• xxmeyaxx

    Är Oboy könsdiskriminerande?

    Har ni någonsin tänkt på det? Glassen Girlie är ju tydligen bara till för flickor eftersom det heter just GIRLIE och den är rosa.. Men OBOY då? Jag menar, Å-Pojke! BOY finns med i namnet, plus att det är en POJKE på framsidan?

    Vad tycker ni?


    När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • Svar på tråden Är Oboy könsdiskriminerande?
  • xxmeyaxx

    Om namnet GIRLIE och glassen är könsdiskriminerande, så ska banne mig OBOY också byta namn och sätta en flicka med på paketet! Punkt slut


    När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • xxmeyaxx
    MrsNelson skrev 2007-03-22 17:45:31 följande:
    ja, och kalles kaviar!!
    Bara för pojkar som heter Kalle
    När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • 820723

    Känns som att det finns viktigare könsindelnigar som dom skulle kunna lägga energin på å inte en liten glass!

  • xxmeyaxx

    Det är det jag menar. Men då måste ju Oboy vara ganska diskrimininerande också?


    När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • Sömntutan

    Ska vi ringa till Peps Persson och påpeka att hans låt "Oboy vilket vackert väder" är lite väl sexistisk? Eller vi kanske kan höra om han kan släppa låten igen med rosa skivomslag och en tjej på framsidan....


    Hjärtat tar aldrig semester....
  • Louise H

    OBOY har väll funnits hur länge som helst, så känt varumärke att man inte ens frågar om man vill ha ett glas chokladmjölk uten ett glas oboy.
    Däremot tycker jag att det är klumpigt o onödigt av GB att döpa glassen till Girle, med smink i glasspinnen. Varför inte kalla den p star eller ngt?

    Men inget jag tänker lägga ner mer energi på än detta

  • LillaLulla

    Sömntutan - ånej! Rosa ska INTE förknippas med tjejer mera. Numera är det beige som gäller!

    Och ja, oboy och kalles kaviar är sexistiskt. Färga kalles-tuben rosa och lägg en käck och cool tjej på framsidan av oboypaketet så kanske jag ändrar mig.

  • xxmeyaxx
    Sömntutan skrev 2007-03-22 17:51:54 följande:
    Ska vi ringa till Peps Persson och påpeka att hans låt "Oboy vilket vackert väder" är lite väl sexistisk? Eller vi kanske kan höra om han kan släppa låten igen med rosa skivomslag och en tjej på framsidan.... Hjärtat tar aldrig semester....
    Ja, vad bra
    Louise H skrev 2007-03-22 17:52:42 följande:
    OBOY har väll funnits hur länge som helst, så känt varumärke att man inte ens frågar om man vill ha ett glas chokladmjölk uten ett glas oboy. Däremot tycker jag att det är klumpigt o onödigt av GB att döpa glassen till Girle, med smink i glasspinnen. Varför inte kalla den p star eller ngt?Men inget jag tänker lägga ner mer energi på än detta
    Så bara för att oboy har funnits längre så är det acceptabelt att heta så?
    När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
Svar på tråden Är Oboy könsdiskriminerande?