Inlägg från: IdaN |Visa alla inlägg
  • IdaN

Myror inne hjälp mig snälla.

Hej!

Ja nu märks det tydligt att det är vår ute för nu har dom små svarta myrorna letat sig in igen och jag undrar hur jag ska kunna utrota den här ohyran på ett barnväligt sätt eftersom vi har en son på snart 2 år så vill jag undvika sånt som är giftigt någon som har nått bra tips för att få bort ohyran dom är överallt.
    Eller vet vart man ska vända sig för att få bort dom. För det kan väl aldrig vara bra att ha myror inne i huset?

Tacksam för svar och tips.
    Kram Ida

• Svar på tråden Myror inne hjälp mig snälla.
  • IdaN

dom där dosorna kan dom vara farliga för sonen?

• IdaN

problemet är att vi inte riktigt vet vart dom kommer irån utan dom bara är överallt jätte jobbigt. fast pojken tycker det är jätte skoj att jaga myror men har hört att man kan ta vitpeppar någon som vet om det har någon effekt?

• IdaN

Nej vi har inga plattor utan vi har bara gräs så det är nog inte problemet tyvär Ledsen och nu blir det bara mer och mer myror för varje dag som går eftersom det blir allt varmare ute blir snart galenSkrikandes

Den 5e sept ska Casper bli storebror
  • IdaN
    Skorpion1971 nej det har jag inte fåttGråter ska nog ta och kontakta anticimex men kommer det att kosta oss en massa pengar för att ta hit dom?
    Det där med klorin har jag inte testat ska nog ta och göra det.
    Dom där myr dosorna hjälper dom något?och är dom giftiga för sonen?
  • IdaN

Vi bor i ett villa område och hyr en lägenhet i ett två familjs hus.Ja det gäller ju att vara med när han springer omkring som en galning

• IdaN

Idag har jag varit på myr jakt och lagt citron peppar överallt där jag vet att dom har tagit sig in hittade deras huvud stig idag tror jag och nu har jag proppat in citron peppar, tänkte att det skulle fungera lika bra som vitpeppar efersom någon sa att inte myror gillar citron. Och det har faktiskt inte varit så mycket myror inne idagSkrattande fast det är ju inte fullt så varmt ute heller så det återstår att se om dom bär med sig detta till boet och försvinner för gott man kan ju hoppas i alla fall.

Svar på tråden Myror inne hjälp mig snälla.