• Anonym (Slapp)

    Någon som gjort slidförsnävning här?

    För snart 2 år sedan fick vi en dotter!
    Vi är världens lyckligaste familj.
    Problemet är bara att jag inte känner något när jag och min man har sex.
    Jag har gjort knipövningar så jag nästan blivit blå, men det hjälper inte....
    Min man säger att jag har blivit större. Om jag stoppar in ett finger i slidan kan jag utan problem röra det där inne. Det kunde jag inte förr.
    Bm och läkare har kollat och de ser inget fel, bara att det är lite större än hos någon som inte fått barn och förklarar det med att slidan vidgas när man har sex och hos mig vidgas den för lätt och för mycket.

    Min sista utväg är en slidförsnävning. Men det är dyrt och det finns ju risker med sådant också.

    Finns det någon här som gjort en försnävning?
    Hur blev resultatet?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Någon som gjort slidförsnävning här?
  • Anonym

    Är helt  ovetande i problematiken, men jag kan förstå problemen, Bor i Västrta götalamd och läste för ett tag sedan
    något i Göteborgs posten om att något enkelt ingrepp som kunde hjälpa tagits fram på Shalgrenska. Fråga, vem vet kanske något nytt på gång. 

  • Anonym
    Anonym (ink) skrev 2007-04-02 23:14:52 följande:
    TS - känner också att jag har förändrats mycket efter min förlossning (7mån sen). Inte så mycket att jag har tappat känseln men jag känner mig slappare, vilket INTE är kul!
    Man blir ju irriterad när man inte riktigt blir trodd på... Jag var på gyn-undersökning och läkaren sa att jag såg perfekt ut "så önskar många kvinnor att de såg ut efter förlossningen..." Jaha? Konstigt eftersom man själv inte känner sig som man skulle önska..
    Har också blivit lätt inkontinent (när jag nyser plötsligt).. Måste dock säga att det har blivit bättre och bättre.. så även om jag känner mig slappare så är sexet skönt...och det händer mer sällan nu att jag blir inkontinent när jag nyser..

    Önskar att man fick bättre information om alla förändringar som sker, innan förlossningen..Har en känsla av att man gärna vill dämpa ner allt sånt för att inte skrämma upp blivande mammor...men sen står man där själv och får upptäcka sånt i efterhand !

    Hur menar du med bättre information?? Det finns en massvis att läsa på internet! Fattar inte att man tar reda på saker själv innan man ger sig in i något. Finns massvis av vetenskapliga rapporter på nätet tex. Det är liksom rätt ovanligt att man blir helt återställd efter en förlossning, det måste man väl förstå själv.
  • Anonym (ny)

    snälla, någon som gjort detta ingrepp som vill dela med sig?

  • momanna

    Jag har gjort en sån operation. Jag gjorde min på SSCC i Stockholm. Gick på runt 25 000 kr, tog 20 min och ingen smärta. Efter sex veckor kunde jag börja ha sex igen. Operationen är det bästa jag har gjort. Sexlivet är tillbaka som det var innan och det känns fantastiskt.

  • Anonym (Milli)
    momanna skrev 2013-10-22 19:14:09 följande:
    Jag har gjort en sån operation. Jag gjorde min på SSCC i Stockholm. Gick på runt 25 000 kr, tog 20 min och ingen smärta. Efter sex veckor kunde jag börja ha sex igen. Operationen är det bästa jag har gjort. Sexlivet är tillbaka som det var innan och det känns fantastiskt.
    Skönt att höra! Vilka problem hade du innan op? Fick du någon bedömning inom landstinget innan du beslutade dig för att betala själv på SSCC (stockholm medical skincare)? Och hur var sexlivet innan op? Ursäkta många frågor men jag vill verkligen göra en sån op och förhoppningsvis få tillbaka mitt sexliv =)
  • Nyfikenpaallt

    Undrar i vilken klinik du gjorde Slidförsnävning och vem som utförde det. Jag funderar också på att göra en men är rädd för riskerna. Om det finns sådana.

  • Anonym (OP SLIDAN)

    Jag gjorde en op för 2 år sedan, sedan dess är mitt liv helt slaget i spillror.
    Det var fel från första dagen.
    Såg fram emot att få en snäv och tajt slida efter 6 barn. Vill ge det som gåva till min fd man.
    Jag har aldrig haft problem med slidan vid sex, fått orgasm och njutit. Mannen klagat i alla år. Gjorde op för HANS skull. 
    Allt gick fel, urininkontinent, helt torr i slidväggarna, all känsel borta och ständig klåda i slidan, ärren skaver. Mitt liv och äktenskap gick åt helevete.
    Mannen gick ifrån mig av endast denna orsak, han kände inget vid samlagen. 

    Däremot var jag så hämndlysten på X att jag gav honom ensam vårdnad efter mkt strul och bråk, från min sida. Han skulle banne mig inte glida runt på en räkmacka och jag käka smulor och brödkanter.
    X är helt knäckt och sjukskriven för allt mellan himmel och jord, efter 2 år !!!

     

  • Maria 434
    Anonym (OP SLIDAN) skrev 2015-07-06 15:40:37 följande:

    Jag gjorde en op för 2 år sedan, sedan dess är mitt liv helt slaget i spillror.

    Det var fel från första dagen.

    Såg fram emot att få en snäv och tajt slida efter 6 barn. Vill ge det som gåva till min fd man.

    Jag har aldrig haft problem med slidan vid sex, fått orgasm och njutit. Mannen klagat i alla år. Gjorde op för HANS skull. 

    Allt gick fel, urininkontinent, helt torr i slidväggarna, all känsel borta och ständig klåda i slidan, ärren skaver. Mitt liv och äktenskap gick åt helevete.

    Mannen gick ifrån mig av endast denna orsak, han kände inget vid samlagen. 

    Däremot var jag så hämndlysten på X att jag gav honom ensam vårdnad efter mkt strul och bråk, från min sida. Han skulle banne mig inte glida runt på en räkmacka och jag käka smulor och brödkanter.

    X är helt knäckt och sjukskriven för allt mellan himmel och jord, efter 2 år !!!

     


    Du gav barnets far ensam vårdnad om era barn och kalkar det för hämnd?? Hämnd mot vem? Barnen? Barnens far kan ju knappast ha sett det som nåt negativt.
  • Nyfikna72

    Vad är det för jäkla män som klagar på såna här saker då? Är det liksom det enda som betyder nåt att det kramar åt när man har sex? Min sambo är inte direkt liten och inte är jag storheller men det får man väl bara leva med. Ingen är perfekt och att liksom göra saken så stor att allt liksom hänger på detta är ju egentligen helt absurd.

  • Anonym (OP SLIDAN)
    Maria 434 skrev 2015-07-06 15:49:37 följande:
    Du gav barnets far ensam vårdnad om era barn och kalkar det för hämnd?? Hämnd mot vem? Barnen? Barnens far kan ju knappast ha sett det som nåt negativt.
    Jo, det var just det han gjorde, det var jobbigt med barnen !
    Barnen har det utmärkt hos sin far, svärmor o svärfar bor i grannhuset !
    Svärmor och svärfar förstår mig helt och fullt och tycker sonen är ett svin.
    Jag kommer att ta hem de två små när skolan börjar, bor precis vid skolan,

    X:
  • Anonym (Sherri)

    Ni som har gjort detta, vilken klinik? Hur mycket gick det på? Vad gjordes vid ingreppet?

  • Plattfoten

    Jag har gjort operationen! Fick gratis av vården. Men var tvungen att prata med flera olika gynekologer, flera sa att jag skulle betala privat, men jag stod på mig, och tillslut träffade jag en privat gynekolog ansluten till regionen som sa att hon kunde genoföra operationen. Har en känsla av att denna problematik har lyfts och det är lättare att få operation idag. Mitt sexliv är mycketbättre nu, har även fått lättare att tömma tarmen, och fått mindre gaser. och operationen gick lätt, efteråt fick jag smärtstillande i några veckor och var sjukskriven. Det var mysig tid. 

    Kan rekomendera att operera dig, och se till att få det gratis. Tänk om en man förlorat känsel i penis vid samlag, det hade tagits på största allvar. Varför ska inte du tas på allvar. 

    Lycka till!

  • Cox Orange

    Så mycket okunskap i denna tråd. Att du blivit större beror högst sannolikt på att bäckenbottenmusklerna gått sönder. Sök vård och var på. Du behöver inte någon plastikoperation utan en operation av en förlossningsskada.

  • Plattfoten

    Man lagar fascian och bygger upp och förstärker mellangården. Det är ingen plastikoperation det är en operation. Sen kallas den olika saker, men slidan blir snävare av det.

Svar på tråden Någon som gjort slidförsnävning här?