• hdiver

    Bästa svenska metalbandet?

    Vad tycker du? Det finns ju några hundratals att välja mellan Flört

    Själv har jag SVÅRA problem att välja ut ett band...
    Men melodisk death ligger högt. Måste bara välja.


    Always in focus - You can't feel my stare - I zoom into you - You don't know I'm there
  • Svar på tråden Bästa svenska metalbandet?
  • hdiver

    Bara för att det är kul. Men du kan få skriva flera om du vill.


    Always in focus - You can't feel my stare - I zoom into you - You don't know I'm there
  • hdiver
    Mamsingen skrev 2007-04-04 18:11:06 följande:
    Har du lyssnat på Varbergsbandet Frequency? Är ju lite partisk eftersom min sambo spelar i bandet, men dom är grymt bra. Släpper snart sin andra skiva. profile.myspace.com/index.cfm Thats all you got lady, two wrong feet and f*cking ugly shoes.
    Har aldrig hört dem, men det är gôrbra.
    Härlig blandning av stilar.
    Always in focus - You can't feel my stare - I zoom into you - You don't know I'm there
  • hdiver

    Soilwork är riktigt bra.
    Jag har en förkärlek till At The Gates och Hypocrisy också...


    Always in focus - You can't feel my stare - I zoom into you - You don't know I'm there
  • ConeVillage
    hdiver skrev 2007-04-04 18:35:53 följande:
    Soilwork är riktigt bra.Jag har en förkärlek till At The Gates och Hypocrisy också... Always in focus - You can't feel my stare - I zoom into you - You don't know I'm there
    Ja, det är schyssta band också. Meshuggah kan ju läggas till den listan också.
  • hdiver
    ConeVillage skrev 2007-04-04 18:40:41 följande:
    Ja, det är schyssta band också. Meshuggah kan ju läggas till den listan också.
    Tänk så bra musiksmak du har. *hehe*
    Always in focus - You can't feel my stare - I zoom into you - You don't know I'm there
  • ninanell

    Amon Amarth.
    Helt klart.

    Över lag sitter Sverige på antalet riktigt bra metalband i diverse genrer.

    Hypocrisy drog in mig i metalvärlden för 13 sköna år sedan, så jag älskar dem lite moderligt och ömt.

    (Aaaah Soilwork suger aaaaaaaapaaaaaaaaaa! *s*)

  • emseli
                                           HjärtaHjärtaHjärtaSOILWORK HjärtaHjärtaHjärtabenämner dom som världens bästa band. en 10-årig kärlek till ett band som på nåt underligt vis bara blir bättre o bättre med åren. länge leve soilwork!
  • NO91

    Ååh så svårt. Det beror ju helt på humöret.

    At the Gates och The hunted är på min topp lista.
    Men bäst är Arch enemy! Jag går mot strömmen och säger att de blev ännu bättre när de Alissa började i bandet. Jag tappade min röst första dagen (av tre) på getaway. Jävlar va grymma dom va/är!

    Den absoluta favoriten är min stora tonårskärlek In Flames!! Kommer aldrig sluta lyssna på dom! Älskar deras låtar lika mycket idag, 10 år senare, Har fortfarande kvar mina affischer, nu är dom ju dock inramade och kallas ist tavlor.

  • zoolook1

    Dark Funeral och Marduk är helt ok. Unleashed kanske. Annars är det mest trams. Genren har gått på tomgång nu i 25 år, helt ärligt.

Svar på tråden Bästa svenska metalbandet?