Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova. Pepptråd nr. 3
Oj så många sidor det var att läsa, men så mycket bra och intressant! Har en pojke på snart 9 månader (skulle ha varit snart 7 mån).. Inga problem med nätterna, han vaknar visserligen 1-2 ggr, men somnar om bredvid mig. Däremot läggningen...
Vi har haft honom hos oss mycket , somnat vid bröstet, i famnen och i vagnen. Hade vagga de första 6 månaderna , men den är nu utbytt mot en spjälsäng. Ibland fungerar det att lägga ner honom när han halvsover, han tar sin lilla filt och somnar. Men är han lite mer vaken och jättetrött fungerar det inte alls..
Han spänner hela kroppen, viftar med armarna och skriker och skriker! Försöker vända honom på sidan, buffa på rumpan, sjunga, schha. Men han bara spänner sig och skriker ännu högre. Tar vi upp honom tystnar han direkt och somnar ibland direkt mot axeln, ibland ger jag honom bröstet och då somnar han där..
Efter att ha läst allas "braiga" inlägg ska jag prova att plocka upp honom så fort han gråter och sen lägga ner honom när han tystnar. För man ska inte vagga honom då, eller? Bara ta upp och sen lägga ner?