Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Fam Wahlström Gunnervik

Mina penseér bara dör!!

Har planterat penseér i kruka utomhus två ggr nu o dem bara faller ihop o lägger sig.. varför?

Jag tar in dem under natten för att dem inte ska frysa osv.

Finns det andra blommor man kan ha nu istället som är bättre?

• Svar på tråden Mina penseér bara dör!!
  • Lenaribbe

vart bor du ngnstans...det kanske är bättre att låta dom vara ute hela natten oxå..penseer klara flera minus utan problem,dom lägger sig o reser sig på dan..

• SaraSofia

De lägger sig över natten när frosten biter tag. Men under dagen så reser de sig igen, så gör iallafall mina!

• mejram

Penséer är väl just det man kan ha nu eftersom de är så himla tåliga. Kan det inte vara så att de bara störs av temperaturväxlingarna när du tar in dem? Jag har mina ute och det har varit frost och allt, men de bara blommar på.

Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • Ramla

Jag är ingen blomsterexpert. Men jag gör som många andra skrivit här tidigare också.
    Jag planterar pensér utomhus i blomlådor vid fönstren och även i en kattkruka som står på gården.
    Jag planterade för ca 3 veckor sedan och de har stått ute i både frost och snö och de har klarat sig bra. De ser lite slokiga ut tidigt på morgon. Men under dagen så reser de sig upp igen.

Jag tror kanske att du inte ska ställa in dom under natten. De kanske störs av temperaturväxlingen. Du kanske kan bara ställa upp dom på verandan eller om du har utomhusaltan.

Sedan kanske det beror på vart i landet man bor. Jag bor i Värmland.

Det bästa är väl att du frågar en blomsterhandlare.....Glad

• filosofi

åååh, jag vill också kunna ha penséer! i mer än några timmar! här kommer rådjuren förbi varje dag och kollar menyn. penséer är något de önskat till middag väldigt länge har de sagt... men eftersom jag är en OND (läs: fattig) människa kommer jag nog inte att köpa några...

• virre27

Penséer klara minus 8-10.
    De lägger sej ner och ser vissna ut kalla nätter. De reser sej upp igen, ha dem ute du på natten. De trivs bättre av det.

Svar på tråden Mina penseér bara dör!!