• Anonym (vad göra?)

    Min pappa är en kvinnomisshandlare. Hur ska jag göra med alltt? Obs långt!

    Jag vet inte vad jag ska göra?
    Eller hur jag ska aggera? Eller om jag äns ska orka bry mig?
    Så jag behöver er hjälp tjejer och killar här på familjeliv.

    Så här är det.
    Min pappa är alkoholist och en grov sådan.
    Hans förra tjej misshandlade han i 5 av 7 år.
    Han har aldrig slagit mig,någonsin, men han har slagit sina kvinnor. Så jag fick vara pappavakt från jag var 15-19år. Tills dom skillde sig.
    Det slutade med att han bröt revbenen på henne och slog sönder käken.
    Så flyttade han till en ny stad. Och jag trodde han skulle börja om på nytt.
    Och jag flyttade 80 mil bort till en annan stad för jag ville inte vara en del av skiten längre och ta ansvar och sånt.
    Jag måste se till mig själv. Han får klara sig själv!
    Men så träffade han en ny tjej.
    OCh jag tänkte oh no bad news pga hennes familjesituation osv.
    Och mycket riktigt.
    Han har misshandlat henne och hon har hamnat på psyk för andra orsaker en det. Och hon har anmält honom för svartjobb och misshandel, hans ex och hans ex ex har anmält honom för misshandel och trakasserier. Så nu har polisen varit där xflera och han har blivit avstängd från jobbet.
    Hur länge får man för nått sånt här?
    Och hur ska jag reagera?
    Igentligen känns det som he had it coming. Och får faen skylla sig själv. Men endå?
    Vi ( min sambo och jag) har tänkt gifta oss nästa år. Men tänk om han är i fängelse då?
    Ska jag ta hänsyn till det och skjuta upp hela bröllopet?
    Eller? Ska jag verkligen låta han styra mitt liv? Fortfarande?
    Eller ska jag skita i det och planera utefter hur jag vill ha mitt liv tillsammans med min sambo?

  • Svar på tråden Min pappa är en kvinnomisshandlare. Hur ska jag göra med alltt? Obs långt!
  • Anonym (vad göra?)

    puffar: Jag behöver hjälp?

  • Anonym

    Planera ditt liv med din sambo. De perioder du känner dig stark och har ork har du kontakt med honom. Känn efter hur viktigt det är för dig att ha med honom på bröllopet. Kommer det kännas ok att inte ha med honom på bröllopet tycker jag du ska göra som du tänkt från början. Kan han vara med så kan han, även om han sitter i fängelse så har de permission ibland och den kanske han kan styra så att han kan gå på bröllopet.

  • Anonym (EGO)

    Du har ditt eget liv att leva! Kan inte ta hand om din far eller skydda hans kvinnor!Det hjälper ju inte honom om du utplånar dig själv.

    Din pappa behöver proffshjälp för sina problem - låt myndigheter ta över detta, förklara din sits för dem. Kräv att din far får hjälp! Och kräv att få leva ditt liv!

  • Anonym (vad göra?)

    Men endå det är så konstigt han kan vara världens snälllaste människa.
    Men jag tror att han har någon psykisk störning eller något som han är som han är.
    För han är mr Yekyll and mr hide personifierad.
    Jag vet inte om det är jätteviktigt om han är med på bröllopet men jag skulle tycka det var sorgligt om han inte är med.
    Att han inte inser vad han gör och att han är en del av det hela.
    Jag önskar att han förstog vad han gör.

    Jag skulle vilja vara där som ett stöd för honom. Men vet inte om jag klarar det. Eftersom det igentligen inte är min roll att ta hand om honom. Men jag är den enda han har.

    Ska tilläggas att det var varannan helg jag var hos pappa. Mina föräldrar är skillda och jag bodde hos min mamma.
    Som i oförsig oxå är alkoholist men betydligt bättre än honom

  • Anonym (EGO)

    Jag förstår att du är ledsen eftersom det är din pappa - även om han beter sig som han gör.
    Men du vet ju själv att han inte mår bra - därför, stå på dig nu och kräv hjälp från samhället!!
    Om din pappa får hjälp, så kanske du och din sambo skulle vänta lite med bröllop - tills din pappa kan vara med på er dag, som en något helare människa.

  • Anonym (vad göra?)

    ja men hur kräver jag hjälp från över 80 mil bort.
    När han är helt oemottaglig för det?

  • Anonym (EGO)

    Ja TS, din pappa är oemottaglig, för han vet inte själv hur dåligt han mår. Har antagligen stängt av de smärtsamma känslorna.
    Men, varför inte försöka ta kontakt med soc i den kommunen där din pappa bor? Berätta läget för dem och be om råd?

  • Anonym (vad göra?)

    Ja man kanske skulle göra det.
    Men endå gör inte polisen sånt?
    Och om han får reda på att det är jag, lär det ju ta hus i helvete

  • Anonym (gift dig!)

    Jag tycker att du ska leva ditt eget liv. Om din pappa sitter i fängelse när hans dotter gifter sig så är det HANS val. De flesta som slår är just Mr Jekyll och Mr Hide-personer.

  • Anonym (EGO)

    Ja, möjligtvis skulle du kanske kontakta polisen. Men jag tycker ändå att du ska ringa soc i hans kommun, förklara läget - och förklara att det inte får komma fram att du varit i kontakt med dem! Det är din rättighet. Jag tror att både soc och polis förstår att det du vill är att HJÄLPA din pappa, men att du inte kan göra det själv.

Svar på tråden Min pappa är en kvinnomisshandlare. Hur ska jag göra med alltt? Obs långt!