• Anonym (Kaffedraken)

    Det känns som igår..

    Vet inte vad jag ska skriva eller hur jag ska formulera mig...
    Men jag måste, det är tungt och bära. Min kära systerdotter fyller tre år på torsdag. Och allt jag önskar mig är att ge henne en stor bamse kram och berätta hur mycket jag älskar henne. Det är 1,5 år sedan hon blev en liten ängel eller nej hon har alltid varit en ängel. Hon har gett mig så mycket, det går inte en dag då jag inte tänker på henne. Jag ser henne i min syters ögon tillsammans med den smärta hon alltid kommer att bära och det finns inget som kommer att ta bort den förrän hon träffar sitt älskade barn igen. Jag vet att jag kommer träffa henne igen och då ska jag aldrig släppa henne. Det känns som det var igår jag träffade henne för sista gången då kramade och pussade hon mig säkert 20 gånger, hon var så glad sedan 4 dagar senare så satt vi på sjukhuset och läkarna stängde av respiratorn. Men hon finns inom mig, jag drömmer om henne, jag skulle göra allt för att träffa henne igen, för att se min systers ögon lysa som de gjorde när hon såg sitt älskade barn. Smärtan äter upp en inneifrån och jag vet inte hur jag ska hantera den. Vissa väljer att förneka, jag är en av dem till det kommer en dag jag bryter ihop så går det så hela tiden. Har själv barn nu och det finns inget jag vill mer än att han ska få träffa sin underbara kusin.
    VI BEHÖVER DIG
    VI SAKNAR DIG
    DU FINNS INOM OSS
    VI ÄLSKAR DIG SÅ MYCKET
    SNÄLLA SAGA KOM TILLBAKA TILL OSS

  • Svar på tråden Det känns som igår..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Skickar ocksâ en kram! Men mitt i sorgen, glöm inte hur svârt din syster mâste ha det... Jag blir själv lite förundrad när jag hör min familj säga hur ledsna DE är.. för inget gâr upp emot den enorma sorg och saknad som VI lever med, vi som förlorat VÂRA barn...

    Hälsningar frân en änglamamma.

    P.S. Det var inte meningen att lâta sâ kritisk. Tycker det är fint att du fortsätter att tänka pâ din systers barn... och jag hoppas att du kan vara där som stöd för din syster sâ att du inte lâter din sorg ta över...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är inte kritiskt jag förstår vad du menar. Det är det som gör så ont. Jag vet att jag aldrig kommer att få se min syster le på det sättet hon log när hon såg sitt barn. Jag vet att det hon går igenom inte går att beskriva i ord. Jag ser hennes smärta varje dag Vi står varandra väldigt väldigt nära och jag skulle aldrig drömma om att jämföra våran sorg.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Carola85 - hon har tur som har en syster som du... som sâ gärna skulle vilja se henne lycklig igen och som försöker sätta sig in i hennes sorg...

    Kram pâ dig!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det gör så ont. Det gör mig ont om dig, om lilla Saga, mest om din syster, om oss alla. Kommer vi nånsin att förstå?

    Jag har en lillasyster som är som du. Hon fick aldrig ens träffa vackra Sallie, men hon älskar henne så mycket. Mer och mer för varje dag. Hon skulle med mod i hjärtat krypa längst ut i rymdernas svarta utkanter och hämta tillbaka Sallie åt mig, åt oss. Vad som helst! Om hon bara kunde.

    Hon älskar mig. Det bär mig något. Det hjälper lite när hon säger det. Idag fick jag ett brev från henne, eller rättare sagt, det var adresserat från hennes katt Svira Fredrison till min katt Saskia Fredricson. Det var så gulligt. Det gjorde mig så glad.

    Fortsätt älska din fina syster. Och håll Saga i ditt hjärta. Tids nog möts ni igen. Innerliga kramar.
    /Sallies mamma

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ååå Carola!

    OM någon av mina syskon kunnat visa lite av den sorgen och saknaden som du har innom dig!

    Du skriver så vackert och kärleken till din syster och systerdotter lyser i varje liten rad.

    Jonny fanns med oss i 22 år och 8 månader. Mina syskonbarn växte upp tillsammans med honom--och Jonny var ändå en "cetrumfigur". Ändå verkar han ha raderats ut från alla utom min mamma och hans syskon,,,,

    Kramar om dig och vidarebefodrar varma kramar till Sagas mammma. Att spegla sin sorg i sin syster är väldigt, väldigt värdefullt.

Svar på tråden Det känns som igår..