• Mibe

Coola stickare, del 2

Grrr, jag håller mest på med en virkning nu, men har fått tillbaka problemen med karpaltunneln som jag hade under graviditeten.
    Får så himla ont i handlederna när jag håller på så jag kan bara virka några varv per kväll - det tar tid då!!

Nån mer än jag som får ont i händerna? Jag stickar och virkar väääldigt hårt så jag vet att jag borde släppa lite där, men glömmer det jämt!

• Mibe
    Villain skrev 2007-05-26 15:28:20 följande:
    Vad säger ni om dessa små skor?? Hur söta som helst!!virkverket.blogspot.com/2007/05/virkade-conve...
    Dom där var verkligen supersöta, skulle gärna vilja göra såna till min systers kommande bebis. Men på engelska....suck...
  • Mibe

Min syster ska få barn i augusti och jag skulle så gärna vilja göra något till hennes bebis. Men jag är ju en nybörjare så det får inte var för svårt - dvs det får inte ta för lång tid.

Skulle ju gärna vilja virka en filt, mormorsrutor, men det går ju såååå sakta för mig. Har i och för sig inte provat, men jag känner mig själv. Flera här har peppat mig och sagt att jag kan, men vill ju ha klar den i tid.

Hittade dock denna söta och enkla filt och ska nu ge mig hän!!
    www.jarbo.se/i2/sites/jarbo/files/filer/beskrivningar_pdf/3_02.pdf

Hur skulle ni göra med baksidan? Tycker inte att det blir snyggt att bara sticka en sida.

Tycker även att tröjan skulle passa min dotter, men det blir ett senare projekt.

• Mibe

Kan inte bestämma mig för vad jag ska prova här näst! Är inne på en filt, men samtidigt väldigt sugen på en pixi-mössa, som ni pratar så varmt om här.
    Jag har aldrig stickat med strumpstickor - hur gör man?!?! Har letat beskrivning på nätet, men inte hittat nån.

• Mibe
    stenfalk skrev 2007-06-29 17:43:08 följande:
    Mibe: Nej att välja vad man ska sticka är inte lätt. Så mycket som är fint ju. På www.knittinghelp.com kan du se en video på hur man stickar med strumpstickor, men kort beskrivet.......
    KANON!!!
  • Mibe