• Mibe

Coola stickare, del 2

Grrr, jag håller mest på med en virkning nu, men har fått tillbaka problemen med karpaltunneln som jag hade under graviditeten.
    Får så himla ont i handlederna när jag håller på så jag kan bara virka några varv per kväll - det tar tid då!!

Nån mer än jag som får ont i händerna? Jag stickar och virkar väääldigt hårt så jag vet att jag borde släppa lite där, men glömmer det jämt!

• Mibe
    Villain skrev 2007-05-26 15:28:20 följande:
    Vad säger ni om dessa små skor?? Hur söta som helst!!virkverket.blogspot.com/2007/05/virkade-conve...
    Dom där var verkligen supersöta, skulle gärna vilja göra såna till min systers kommande bebis. Men på engelska....suck...
  • Mibe

Min syster ska få barn i augusti och jag skulle så gärna vilja göra något till hennes bebis. Men jag är ju en nybörjare så det får inte var för svårt - dvs det får inte ta för lång tid.

Skulle ju gärna vilja virka en filt, mormorsrutor, men det går ju såååå sakta för mig. Har i och för sig inte provat, men jag känner mig själv. Flera här har peppat mig och sagt att jag kan, men vill ju ha klar den i tid.

Hittade dock denna söta och enkla filt och ska nu ge mig hän!!
    www.jarbo.se/i2/sites/jarbo/files/filer/beskrivningar_pdf/3_02.pdf

Hur skulle ni göra med baksidan? Tycker inte att det blir snyggt att bara sticka en sida.

Tycker även att tröjan skulle passa min dotter, men det blir ett senare projekt.

• Mibe

Kan inte bestämma mig för vad jag ska prova här näst! Är inne på en filt, men samtidigt väldigt sugen på en pixi-mössa, som ni pratar så varmt om här.
    Jag har aldrig stickat med strumpstickor - hur gör man?!?! Har letat beskrivning på nätet, men inte hittat nån.

• Mibe
    stenfalk skrev 2007-06-29 17:43:08 följande:
    Mibe: Nej att välja vad man ska sticka är inte lätt. Så mycket som är fint ju. På www.knittinghelp.com kan du se en video på hur man stickar med strumpstickor, men kort beskrivet.......
    KANON!!!
  • Mibe

Magda: Ånej.... nu fick jag ju ännu ett alternativ att göra....
    Jag kan ju inte bestämma mig för vad jag ska göra till min systers kommande bebis, men det måste ju vara något lätt. Tror att den filten skulle ta för lång tid för mig...

Hur som helst så var den superfin!!

• Mibe

Magda: Jag hade problem med karpaltunnelsymptom när jag var gravid och det ter sig precis som du säger. Kan vara det i kombination med ryggen, kanske. Ville bara säga att jag fick gratis handledsskydd när jag var gravid, prata med din barnmorska.
    Jag sov med skydden och det underlättade enormt.

Mitt första stickprojekt började jag med under min första graviditet, men fick lämna bort det och få hjälp pga mina händer. Ville ju få tröjan klar i tid!

• Mibe

OK. Tänkte bara att du kunde utnyttja gratis handledsskydd ifall du behövde!
    Skönt att det snart är över då!

• Mibe

Kanska plocka fram mina igen....trodde det var helt omöjligt att sticka med dom på. Känner ju av mina händer så fort jag ser stickorna!!

• Mibe

Nu har jag börjat med en pixi-mössa, åh vad kul det är!! Vill sticka hela tiden.

• Mibe

Magda: Eller hur!! Men jag har lite för små stickor och inget stretchigt garn så den kommer nog bli liten, men jag kunde inte vänta!! Hinner aldrig till stan för att köpa garn, var på nätet köper man bäst/lättast/billigast??

Förresten, vilken otroligt fin presbild du har!!

Svar på tråden Coola stickare, del 2