• Anonym

    Sex med många...

    Jag vet inte hur jag ska förklara men jag undrar lite över mitt beteende för ett par år sedan och om många har gjort samma sak som mig..
    Jag har haft en helt normal uppväxt men alltid kännt mej blyg o så... kanske lite mindre värd än alla andra,
    jag hade ett¨långt förhållande från det att jag va 16 till 20 år, dock var jag otrogen flera gånger o allt sluta med att jag hade sex med en annan. Detta kan jag nu inte förstå o jag mår sååå dåligt över det trots att det gått tre år sen dess...
    Efter det tog slut hade jag inget dåligt samvete alls... utan börja bara direkt träffa hur många olika killar som helst som jag hade sex med... Jag bara hade sex med dom o njöt av uppmärksamheten.. Kunde ha det på konstiga ställen utomhus.. m,m
    En vecka hade jag sex med tre st (på bara en vecka!!!...)
    Jag som alltid varit så ordentlig, aldrig rökt äns.. inte varit någon festis, inte gjort något som jag inte "fått"
    Detta pågick väl i ca 1 ½ år och slutade tvärt när jag träffa min pojkvän.
    Men nu kan jag inte sluta tänka på detta o må så dåligt.. o känna mej helt onormal!! E jag det? Jag njöt tex av att ha sex med en som va förlovad o skulle gifta sig bara nån månad senare..
    E rädd för att det kanske blivit nåt rykte om mej... inte för att jag märkt det.
    Anledningen till att jag känner så här e väl för att jag egentligen e den där blyga "ordenltiga" snälla tjejen i allas ögon.... Det blir så fel när jag tänker på att jag betedde mej så här..
    Snälla, ni som oxå haft en sån här period i er ungdom där ni va väldigt vilda när det gäller sex, berätta det.. så jag inte behlver känna mej så ensam.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-17 22:38:36:
    Kan tillägga att jag aldrig njöt av själva sexet, det va inte det jag va ute efter. Det va bara närheten av en annan person.

  • Svar på tråden Sex med många...
  • Anonym

    Det är inte alls ovanligt att människor med dålig självkänsla gör på detta vis. Närhet och uppskattning ger en tillfredställelse för stunden. Tycker att du ska lägga det bakom dej och se framåt, det som hänt har hänt.

  • Anonym

    tja jag har aldrig betett mig så men det är väl inge fel att ha sex med många olika bara man skyddar sig så man inte sprider könssjukdomar eller?

  • Anonym (Ja med)

    Jag hade också en period som jag lekte av mig. Och nu i efterhand så inser jag att jag behövde det. Kanske låter konstigt, men jag tror att mitt liv hade varit annorlunda idag om jag inte hade gjort så. Var aldirg ute efter något förhållande. Till slut blev jag less på det och sa att nu skiter jag i killar ett tag. Och då träffade jag mannen i mitt liv och jag ville verkligen inte falla för honom, men gjorde det i alla fall. Nu 2.5 år senare har vi dotter, hus, bil. Och jag vet i hela min kropp att jag aldrig någonsin kommer vara otrogen mot honom (har varit det mot andra pojkvänner förut) för jag vet att gräset är inte grönare på andra sidan. Jag har den bästa. Jag tycker absolut inte att du ska känna dig dum.

  • Anonym

    Låter som att du inte ftt den kärlek och närhet som du ev behövt under dina ygre år. Har én kompis som levt samma liv som dej vandrat rån kille till kille och sluka all uppmärksamhet och kärlek som dom jätt. Annanym för hennes skull då det finns dom som kan luska ut denna person genom min sida

  • Anonym (Ja med)

    Kan tillägga att jag inte har dålig självkänsla som jag såg att någon hade skrivit om. Jag gillar sex, och ville ha det fast utan att behöva ha en pojkvän för jag tyckte det var för mycket bekymmer.

  • Anonym (me2)

    Här har hänt samma sak.. Men jag har aldrig haft problem med killar eller vänner. Alltid varit en go och glad, populär, säker tjej.
    Men på sexfronten hamnade jag snett ett tag och hade sex med några i samma gäng. Kanske inte hade varit så farligt om de hade varit lite utspritt.
    Men jag fick mig ett litet rykte o killar var små tykna ;(
    Men idag är de toppen... De blir väl bättre efter tonåren!

  • Anonym (GBG)

    Jag känner igen mig det du beskriver. Jag har haft väldigt många förhållande och varit otrogen varje gång. Men jag var ung då. Nu är jag 31 år och lycklig förlovad och har ett barn. Jag kan aldrig tänka mig att vara otrogen mot honom. Det har gått över. Han ger mig komplimanger hela tiden. Jag har verkligen träffat rätt kille! Vi kan prata om allt. Nåt jag har svårt att komma över med är att jag har haft sex med tre st på samma arbetsplats. Den sista är min nuvarande. Jag har jobbat där i 6 år. Jag är väldigt blyg och uppfattas säkert som den snälla flikan. Men snarare tvärtom jag har temprament mm de folk som känner mig. Oroa inte dig och tänk inte på det. Det är dåtid.

  • Anonym (Fd)

    Du måste förlåta dig själv och gå vidare. Jag hade en promiskuös period mellan 20-25. Hade ofta ångest och dåligt samvete över detta. Det mesta var engångsligg eller kortare förhållanden som aldrig blev ngt. Låg med minst 30 killar under denna period och jag kände mig stundvis slampig. Sedan mellan 26 och 30 så lugnade jag ner mig ordentligt på den fronten och ännu mer mellan 30-35.

    När jag slutligen förlät mig och började om på noll var när jag i samband med graviditet gjorde HIV-test (vågade aldrig göra detta innan)Jag var HIV-negativ och det kändes som att jag fått en andra chans och kunde starta om på nytt på riktigt. Har levt i celibat under långa perioder i åldrarna 28-35.

  • Anonym (absolut)

    Jag känner så väl igen mig. Var också alltid den ordentliga flickan och hade också dåligt självförtroende. Har varit självdestruktiv och mina sexuella relationer berodde nog dels på att jag behövde närhet och uppmärksamhet men också om självförakt.
    Nu har jag pojkvän -min första kille. Har inte en tanke på att vara med någon annan. Han är mitt livs kärlek. Däremot så kan jag både skämmas och äcklas över vad jag gjort. Försöker dock tänka på att det ändå inte går att ta tillbaka något. Gjort är gjort. Skänt att höra att inte heller jag är ensam.

  • Milton x

    Man kan se allt från olika synvinklar. Prova att beskriva det du gjort med andra ord. Sätt dig och skriv ner ett par verisioner.

    Den negativa kan du ju redan, nu ska du skriva två st positiva. Det kan t ex vara så här:

    Jag har provat att ha sex med många killar eftersom jag ville prova det då. Nu vet jag hur det var och nu vill jag leva med min pojkvän, just nu passar det mig bättre.

    Ta det som en erfarenhet i livet och se framåt.

Svar på tråden Sex med många...