• Anonym (orolig)

Citodon - syns i drogtest???

Jag lämnade drogtest på jobbet (rutin för nyanställda) i veckan. Efteråt kom jag på att jag tagit en Citodon dagen innan test. Tar nästan aldrig tabletter, men typiskt nog just då hade jag tagit en.
    Kan den ge utslag på testet???

• Svar på tråden Citodon - syns i drogtest???
  • Anonym

Vi tar mycket drogtester på vårt jobb och är medvetna om att positiva utslag ibland kan bero på mediciner.
    När ett prov är positivt så kontrollerar vi om personen äter medicin. Om så är fallet räknas provet som godkänt = negativt.

• Anonym (orolig)

Och hon frågade om jag åt några mediciner, men jag sa nej, för jag glömde bort denna enstaka tablett. Tar ju liksom inget regelbundet...
    Men om det ger utslag kanske de ringer upp och frågar igen...?

• Anonym (säker)

hej har citadon utskrivet och det visar positivt på drogtester.

• Anonym

Ring upp och tala om det innan svaret kommit. De har ju frågat och du har sagt nej. Det kan tolkas fel när provsvaret kommer!

• Anonym (säker)

som de skrevs tidigare i den här diskutionen, den innehåller kodein och förvandlas till morfin i kroppen. Men om du nu ska göra drogtest, så kan dem skicka testet vidare till uppsala för att kolla exaxt vad du tagit...

• Anonym (orolig)

De gjorde något salivtest som ska skickas till England, tror jag...

• Anonym (tandläkare)

Jo, det kommer att visa positivt för opiater, men det kan ju vara så att det hunnit ur kroppen?
    Jag tycker att du genast ska berätta precis som det är, be din tandläkare om ett litet intyg om det känns bättre.
    Jag måste dock säga att det var en väldigt stor förpackning du fick + sanslöst att tandläkaren inte berättade att det kan påverka din reaktionsförmåga, speciellt nu när "triangeln" på paketen försvinner. Det är inte vanligt att det går till så!

• Anonym (orolig)

Han skrev ut 50 istället för 20 för att det var nästan ingen prisskillnad, sa han.

Och han sa att det kan påverka reaktionsförmågan, ja, och de går jag tar dem så är det bara på kvällen, just för att jag inte litar på bilkörning osv.
    MEN det var väl korkat av mig att inte tänka på att det kan påverka testet och berätta det när de frågade. Jag ska ringa direkt på måndag morgon till hälsovården...

• Anonym

Men,gud..fattar inte att folk kan svara "säkert" på frågor som är helt fel..men ,men..i deras värld.....
    Det syns INTE på drogtestet att det är såna preparat..Om något är lite avikande så söker dom efter supstansen..och finner Citadon..så...

• Maggis Nervis

Jag har haft Citodon utskrivet när jag opererade mig, och det visade positivt på opiater. Det syns inte ifall det är en simpel värktablett eller om du har rökt opium, det är likafullt opiater du visar positivt på! Jag hade pratat med arbetsgivaren och ringt dom som tog provet. Däremot så kan dom senare spåra vart opiaterna kommer ifrån och hur stor mängd det är... Att du har tagit citodon är inget som syns på direkten!

*Vilda babyn i magen och Vilda barnet utanför*
Svar på tråden Citodon - syns i drogtest???