• ODS

Delade magmuskler / Diastasis Recti / träning efter förlossningen

hänger oxå på

• ODS

var hos läkaren förra v. kände av bråck i naveln samt frågade om DR. både läkaren o den läkarstuderande som var med bara tittade på mig när jag tog upp detta om DR, kände mig som en idot!
    Skulle avvakta o fortsätta träna, blev bråcket värre skulle jag höra av mig igen...
    ska prata mer med min sjukgymnast i morgon o se vad hon har att säga om detta....

• ODS

Tunikor är jättebra när man vill dölja magen. HAr införskaffat mig ett antal linnen som är av tunikamodell à 99kr st. jättefina o sitter bra oxå.

jag har endast köpt baddräkter för att dölja magen så mkt som möjligt när jag ska bada/sola.

• ODS

Hej vänner!
    Väkommen hallonröd!
    Har kikat in på "HAllonröd" o "Tenoria":s sidor på era magar, har inte mitt galleri öppet utan öppnar upp på förfrågan, vill ni kika in hos mig o på min mage så säj bara till så öppnar jag ett kort tag igen.

Vill bara säga att det känns lite "peppande" o lite tröst att se att det finns fler med liknande magar, att det finns en orsak o att man inte bara är ett "missfoster" även om det onekligen känns så spec när man får "gravidförfrågningar" o när det är hög tid att visa sig på badstranden*HUA*

kram på er!

• ODS

Nu har jag fått min DR bekräftat av min sjukgymnast! Har fått övningar som många går ut på att "dra in magen", stärka mage,rygg,bäcken o höft(eftersom jag har grava rygg,bäcken höftproblem oxå) samt kollat att de funkar för mig med DR:en.
    Känns skönt ändå att få det bekräftat o ett program för att föhoppningsvis göra det mindre.
    Men denna j-kla mage är inte kul att
    dras med i dessa beach tider direkt!

kram på er.

• ODS

Ska se om jag kan förklara lite då*ler*

I alla övningar ska man stabilisera dvs dra in magen o skjuta fram svanken.
    *ligga på golvet o suga in magen, spänna magmusklerna allt vad du kan o släppa när du inte orkar mer. 20ggr

(denna övning kan oxå göras stående mot en vägg, stabilisera mage,svank o böja benen o köra så upp o ner några ggr, ex 20ggr)

*köra situps o endast lyfta axeln(en halv situp) spänna magmusklerna o riktigt pressa. 20 ggr

* Ligga på mage på golvet stabilisera sträcka ut hö arm o vänster ben hålla ett tag, byt sedan o ta vä arm o hö ben. växla så så du tar 10*2ggr

*ligga på mage o spänna mage,rygg o rumpa, lyfta 1 ben upp mot taket, tex 10*2 sedan ta båda benen samtidigt.

Detta är de "enklaste" övningarna, resten kräver en pilatesboll.

Om jag förklarat oklart, hör av er så får jag förklara bättre.

kram

Svar på tråden Delade magmuskler / Diastasis Recti / träning efter förlossningen