• Oktober Längtan

Nostalgitripp, gamla SKITroliga reklamer!?

Fick idén av en kompis när vi satt och försökte minnas alla gamla roliga reklamfilmer som gått genom åren men misslyckades ganska bra!

Så har ni några gamla godingar ni kommer ihåg?? Skriv ner de här, men max 15 år gamla så att alla har en chans att veta vad det är för reklam

Gott skratt allihopa!

• Svar på tråden Nostalgitripp, gamla SKITroliga reklamer!?
  • Jonna79

En favorit är ju vasakronan: "Dra i magen så jag kommer förbi och fram"

• Oktober Längtan

Haha, ja den gick varm den frasen

En annan är ju "ÅKE-PÅKE, WAKY-PAKY!!!!" (Robert gustafsson arbetar i en djuraffär och ska väcka en papegoja vid namn Åke

Eller den när Robert gör reklam för typ Norrlands guld (öl) Och filtrerar Ful ölen genom en limpa och en strumpa!! haha.. "Har du fin-öl!? Ja får slumpe en!?"

• Oktober Längtan

Eller: "Du har ju hela helgen på dig"

• niamh

"Mitt namn är Anton. Min mamma hon är snäll. Men man måste äta då och man måste sova då. Det här är vår nya soffa med SIDENTYG! Och nu ska jag kissa på den. Men mamma bara ler. Vad är hemligheten, mamma?"

• Oktober Längtan

Jag är helt besatt av Robert Gustafsson reklamer, så här kommer en till!!

Den när han är utklädd till Robin Hood och skickar meddelanden till Marion via pilbåge hahaha... gud vad jag skrattar när jag ser den.. fast de har slutat med den nu

Kära marion vill du gifta dig med mig? Det kan ju inte bli tydligare!

*skjuter pilen*

Du kanske skulle ha beställd direktleverans med levereringsgaranti

Vad är det för nåt?

Inte vet jag

Men sluta! Varför svarar hon inte!?

haha och så använder han den där roliga rösten han har som SID i Ice Age hahaha.. så kul så kul!

• hobnob

Åhléns reklam för overaller i bävernylon (tror det var Åhléns i alla fall)....

En pappa släpper ur sin son ur bilen vid skolan. Sonen ser ledsen ut och pappan säger; "Men du ville ju ha en bäveroverall i nylon" och så ser man sonen moloket gå iväg mot skolan i en brun bäveroverall med svans och allt.

Svårt att beskriva med ord, men skitkul! Skrattande

• isisisis

jag gillar den tuffingen med en cigarett i mungipan som kör bil till moviestar.
    Den är så övertydlig,rolig och skön på samma gång!

• Jonna79

Nu kom jag att tänka på en reklam som jag skrattade mkt åt. Den kanske är äldre än 15 år tyvärr men nån kanske minns ämdå...Reklam för pampers, en mamma berättar "när Johan inte är torr, då blir han ledsen och kinkig och det vill ju inte jag som mamma att han ska vara...." på typ dalmål har jag för mig. Kanske upplevdes roligare av mig än det låter inser jag nu...

• Oktober Längtan

Puffar! Inga fler som har några skojjiga reklamer i minnet?

• niamh

Jonna79, nej den minns jag med, den var dum & rolig.

Någon som minns den töntiga reklamen för Dove tvål (mer än 15 år sedan), där tjejen berättade att "jag är ju lite romantisk, gillar torkade blommor och så..." och sen pratade vidare om tvålen. Den var hemsk redan då!

Svar på tråden Nostalgitripp, gamla SKITroliga reklamer!?