• jenni82

ni som blonderar er hemma

blir det bra resultat?
    vet att man helst ska bleka håret hos en frissa men det lockar såklart med det billigare alternativet som är hemmablekning.

avfärgar ni håret först och sen bleker eller hur gör ni?
    vilket märke använder ni?
    har funderat lite på att testa loreal recital färgen som verkar vara bra.

hoppas på svar!

drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
  • Svar på tråden ni som blonderar er hemma
  • Dyppe

Jag färgar alltid mitt hår hemma själv. Har haft många olika färger i mitt hår..hehe..När jag blonderar mitt hår så blir det oftast bäst med slingfärg, då blonderar jag det från brunt. Tycker oftast att vanlig blonderingsfärg inte tar så bra, därför använder jag slingfärgen. Något särskilt märke kan jag inte rekommendera då jag tycker att de flesta är bra. Lycka till!

• Nevada

Mitt resultat brukar bli dugligt
    jag använder bara jane hellens mood ultrablond och om det blir för gult tar jag i jane hellens pärlblonda i några minuter
    Lägger i färgen med pensel.

Nu kommer väl alla "frisörer" här på fl säga att jane hellens inte är bra, men den funkar för mig.

• pollykalasnjikov

jag brände sönder mitt hår med jane hellen.
    men det handlar väl om olika hårtyper och vad man tål.

• Nevada

jaså eller ja iof gick mitt hår av en gång, i början när jag höll på med färgen, sen blev det bättre.
    *kom på det nu* den kanske inte är så jäkla bra trots allt.. frågan är.. finns det verkligen någon annan blondering som är bra? har testat schwarzkopf (?) och det funkade inte alls, skitkasst.. sen dess är jag rädd och testa ny :S

• Pumisen

Jag har oxå funderat på att blondera mig...är väl mellanbrun nu med lite rött i...

jag frågade frisören om hon hade nåt bra tips, men det hade hon inte! Jag är så rädd för att det ska bli morotsfärgat!!

Har ni råkat ut för det??

• Nevada

Har bara blonderat mig på salong en gång, det blev rätt morotsfärgat har jag för mig. Men dom på det stället var inte speciellt glada i att hjälpa mig och mitt hår heller för den delen..

Och nu i vintras skulle jag lägga i massa massa jätteblonda slingor i mellanbrunt hår (färgat hos frisör och fick gröna pigment i), och det syntes knappt efteråt.
    Så för mig har det bara vart bortkastade pengar och gå till frisören.. har fått det 100ggr bättre hemma iaf.

• pollykalasnjikov

jag tycker att det är skitkul att blondera håret...just för att det blir så knasigt ofta.
    man kan ju alltid färga över.

• aidah

har blonderat mig för några dar sen..
    det blev lite olika nyanser efterssom jag hade slingor innan..
    först blonderade jag det sen tog jag toningsshampoo..
    märket spelar inte så stor roll..
    men har man rött så blir det mkt gult eller orange..
    vet inte vad ni tycker om mitt resultat kan sätta in en bild lite snabbt så kan ni kolla..

• Pumisen

Tog ni blondering eller slingfärg???

• Calylite

Jag anävde md Jane Hellen Moods ultrablond sen lägger ja i Pärlblond så länge som ja vill ha i nyans.
    jag tog helblondering nu sist, har mahognyfärgat i vanliga fall men fick för mig att bli blondin nu så de var allt eller inget

Svar på tråden ni som blonderar er hemma