Bebisar i gymmet!!!
Varför i hela världen tar man med sig bebisen till gymmet???
vet fler som gör det på mitt gym.
en del tar tillåmed med gåstolen till lite större bebisar.
Sen så kräver dom av personalen att sänka musiken .....
Varför i hela världen tar man med sig bebisen till gymmet???
vet fler som gör det på mitt gym.
en del tar tillåmed med gåstolen till lite större bebisar.
Sen så kräver dom av personalen att sänka musiken .....
Jag brukar ha med min son (3 år) till gymmet. Bor också på en liten ort och det är enda alternativet för mig om jag ska kunna träna, det är att träna där och ha min son med.
Har aldrig ens tänkt på att han skulle vara en störande faktor!
Jag har ju med någon leksak åt honom som han kan pyssla med när jag tränar så är han med o lyfter 1 kilos hantlar o skruttar runt. Jag tycker det fungerar jättebra.
Det är aldrig någon, varken personal eller folk som tränar, som ens gett mig en liten vink om att han skulle vara störande så han får vara med.
Jag kan kanske förstå att det är störande på större gym om det finns alternativ där det finns barnpassning. Men jag tror att det flesta egentligen skulle vilja träna utan barn, men finns inte den möjligheten så får man ju göra det bästa av situationen, är det att ha med sitt barn så är det väl inte mkt mer med det?
Verkar vara ett storstadsfenomen...
folk i mindre städer verkar vara mindre sura och gnälliga
Där jag tränar får inte barn vara med inne bland maskinerna av säkerhetsskäl, jag trodde faktiskt att det var så överallt, men de har ett litet rum med lite leksaker och tv,video i, mig gör det inget om barn är med bara föräldrarna håller reda på dem.
Men skillnaden är ju att gymmet är väl ett av de få ställen där man kan få slippa barn. Att man störs av dem på bussen eller i mataffären är ju inte så mycket man kan göra åt, tyvärr. Men då kan man väl i alla fall få vara fri från barn på gymmet. Jag bor också på en liten ort och jag skulle bli irriterad bara jag såg en unge på gymmet här. Man får väl ändå visa lite hänsyn till andra! Och hur kul är det egentligen för ungarna att sitta och titta på mamma när hon tränar i en timme....
Alltså jag ser inte gymmet som något ställe att "slippa barn", inte på samma sätt som när man går på krogen iallafall...
För träningen är ju något man ska försöka pussla in i vardagslivet, och även om jag hemskt gärna skulle ha tid o möjlighet att alltid träna ensam så är det är inte alltid tiden räcker till i slutet av dagen.
Då får man ju göra det bästa av det som finns.
Och jag upplever inte att Liam tycker det är tråkigt att vara med i gymmet, tvärtom tjatar han om att få följa med. Han gillar att lalla runt lite, vi pratar lite om vad som hänt under dagen, han sitter i ett hörn o lägger pussel osv...
jag tycker de är kanon om man har möjligheten o ta med sig sitt barn till gymmet, då hindrar de inte en själv o vara hälsosam och hålla sig i form, vilket är jätte viktigt ju.
måna är ensamstående eller har kille/ tjej som jobbar kväll, så enda möjligheten för träning är om man tar med sig sitt barn.
Nej, krypande och springande bebisar på gym ger jag tummen ner för. Finns för många risker. Dessutom är det ofta hög ljudvolym och snuskigt många bakterier som de får i sej när de ska smaka på allt...
Men vad är det som är så svårt att förstå! Man betalar för att få gå och träna inte för att gå på nåt dagis. Kan man inte ordna barnvakt, nä då får man väl hoppa över träningen.
De flesta i tråden verkar lägga större vikt kring säkerheten än kring att barnen faktiskt också för oväsen för sig(många barn gör det)
Så det kanske är det som ett storstadsfenomen?
storstadsbor är mer måna om säkerheten.
inte 17 vill jag ha småbarn springande på ett gym.... men, men de föräldrarna som tar med barn få då till 100% ta ansvar för dem... skulle de av misstag få vikter på foten eller klämma sig så får ju föräldrarna ta på sig det ansvaret.... utan tvekan....
på vårat gym finns det åldersgräns.. 16 år för att få vistas i lokalen!! kalasbra tycker jag!!
knytet:
Som vi skrivit förut... En BEBIS (det står bebis i TS, inte barn) som ligger i liften/babyskyddet å sover eller tittar på stör väl inte?
Jag känner inte en enda mamma som låter sitt barn skrika (offentligt) längre än nödvändigt... Eller menar du joller, ingår det i oväsen?
Å på de gym jag varit på flyger det inte hantlar, skivstänger, motionscyklar runt över allt, inga personer som dräller runt å ramlar mm...
Förklara gärna närmare på alla otroligt stora risker bebisarna utsätts för...