• Ankmor

    Citera med dubbel ruta? HJÄLP mig!!!

    I denna tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    har versan citerat och det har blivit en dubbel ruta. Hon har lyckats citera två personer samtidigt.

    HUR har hon gjort detta???

    Kan någon svara mig på denna fråga?


    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-04 14:54:29:
    Det är inlägg 2631 på sidan 264 som jag menar...

    HUR gör man ???
  • Svar på tråden Citera med dubbel ruta? HJÄLP mig!!!
  • Mia83

    Jag trycker ju på "ny rad" två ggr så att det blir ett mellanrum mellan "citat" och själva texten i citat 1. Sen klistar jag in en kopia av hela citatet där. Har provat med olika många rader mellan, utan resultat. Inte för att det borde påverka.
    *FRUSTRERAD*

  • Ankmor

    Du ska klistra in citat nr 1 högst upp i den grå rutan! Sedan skall citat nr 2 komma ett par tre rader under...

    försök igen

  • Mia83
    Ankmor skrev 2007-05-05 14:21:07 följande:
    Ankmor skrev 2007-05-05 14:21:07 följande:
    [citat]
    Du ska klistra in citat nr 1 högst upp i den grå rutan! Sedan skall citat nr 2 komma ett par tre rader under...försök igen
    [/citat]

    Du ska klistra in citat nr 1 högst upp i den grå rutan! Sedan skall citat nr 2 komma ett par tre rader under...försök igen
  • Ankmor

    Mysko... Har du plus? Kanske är det därför du inte ser den grå rutan i Svarsrutan...


    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Mia83

    Nope, inget plus, undrar om det är därför....
    Egentligen bryr jag mig inte om huruvdia jag kan "dubbelcitera" eller ej, men det är sjukt irriterande att inte lyckas, "bara för att".

  • Mia83

    Jag ser ju liksom bara kodningen som gör att det blir ett citat med grå ruta när man väl har postat.

  • Zmoothie
    Mia83 skrev 2007-05-05 14:26:14 följande:
    Jag ser ju liksom bara kodningen som gör att det blir ett citat med grå ruta när man väl har postat.
    Jag tror det är det som är problemet. Med plus ser man rutan från början, det är som en bild inlagt i inlägget - eftersom plus kan klistra in bilder så kommer rutan med. Utan plus koperas bara koden in i nästa citat, inte "bilden av rutan", därför blir det ingen "ruta i rutan" utan bara citattext.
    Your good mood is both obvoius and contageous.
  • Ankmor
    Mia83 skrev 2007-05-05 14:25:40 följande:
    Nope, inget plus, undrar om det är därför....Egentligen bryr jag mig inte om huruvdia jag kan "dubbelcitera" eller ej, men det är sjukt irriterande att inte lyckas, "bara för att".
    Ja men du kan ju dubbelcitera fast utan rutor . sätt ---- mellan citaten bara!
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Mia83

    Zmoothie

    Tror du har alldeles rätt! Och nu kan jag glömma detta med ro i sinnet.

  • Ankmor

    Och lugnet sprider sig över tråden.

    *suuus*....


    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Mia83
    Ankmor skrev 2007-05-05 14:31:29 följande:
    Och lugnet sprider sig över tråden.*suuus*....
    Lättnaden är påtaglig
  • denna där
    Ankmor skrev 2007-05-05 14:30:31 följande:
    Ja men du kan ju dubbelcitera fast utan rutor . sätt ---- mellan citaten bara!
    Verkar ju lite omständigt men nu fick jag till det
    Här ligger en gravad hund.
  • denna där

    Japp...
    Jag citerade Ankmorsinlägg och när jag fick den grå rutan så citerade jag mia83.
    Markerade mia83s och valde ctrl + x och sedan ctrl + v i ankmor citatet...
    Men om det inte finns någon grå ruta hos er som inte har plus blir det nog ganska svårt...


    Här ligger en gravad hund.
  • Mia83

    Jonas fru

    Jo, men något plus ska jag inte skaffa.
    Känns som bortkastade pengar eftersom jag iaf inte orkar bry mig om hur min presentation ser ut.

  • denna där

    Mia83
    det behöver du inte skaffa heller


    Här ligger en gravad hund.
  • Zmoothie

    Jo, plus enbart för att få två rutor i citaten! (Det är ju en funktion man använder extremt ofta...) Den här tråden har löst ett problem för mig! (Fast jag tycker egentligen att "dubbelrutor" vid flera citat borde vara standard.)


    Your good mood is both obvoius and contageous.
  • Robert 558
    Zmoothie skrev 2007-05-05 16:01:18 följande:

    Jo, plus enbart för att få två rutor i citaten! (Det är ju en funktion man använder extremt ofta...) Den här tråden har löst ett problem för mig! (Fast jag tycker egentligen att "dubbelrutor" vid flera citat borde vara standard.)

    Test


    denna där skrev 2007-05-05 14:40:31 följande:

    Mia83
    det behöver du inte skaffa heller 

    Test


Svar på tråden Citera med dubbel ruta? HJÄLP mig!!!