• flingflong

Sjukskriva sig för EN natt utan sömn?

Så, hur står det till med arbetsmoralen?

Jag tycker inte man gör det men reagerade på att det finns faktiskt de som tycker att det är ok. En ynka natt utan sömn tål man väl?!

Livet är för kort för att bråka
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sjukskriva sig för EN natt utan sömn?
  • Micke

Beror på vilket jobb du har och hur skärpt du måste vara.

• Laire

Kanske, det beror helt på hur man känner sig och vad man jobbar med. Jag skulle få frispel och skaka samt döda alla i närheten, så jag skulle göra det. Min pappa däremot kan sova ett dygn och sedan jobba två-tre utan sömn, för att sedan långsova igen.

Och yrket spelar somsagt roll,jag skulle då INTE vilja åka meden busschafför som inte sovit!

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Andrundrun

Nja, inte om man är kärnfrisk vanligtvis. Jag hade inte kunnat fungera om inte jag fick min sömn. Minst 10 h. Men så är ju inte jag kärnfrisk heller.

• Micke

busschaufför, pilot, flygledare, läkare etc, finns många jobb där sjukskrivning kanske är så tokigt om man inte kunnat sova.

• Hadjelina

Beror på yrket. Som sagt, busschaufförer, ambulanspersonal, läkare och andra som faktiskt ansvarar för liv bör nog hellre sjukskriva sig, medan lärare och butikspersonal nog kan kämpa sig igenom dagen.

• Rheannon

Man kan ju ta tjänstledigt annars....

Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
  • Micke

Rheannon: Och skillnaden på att ta tjänstledigt och att vara hemma en dag (med karens) är ?

• ominte

Haha, om jag skulle sjukskriva mig för varje sömnlös natt så skulle det inte bli många arbetsdagar. Sover dåligt eller inte alls, ca varannan natt.

• Laire

Självklart fel tråd

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
Svar på tråden Sjukskriva sig för EN natt utan sömn?