Sjukskriva sig för EN natt utan sömn?
Så, hur står det till med arbetsmoralen?
Jag tycker inte man gör det men reagerade på att det finns faktiskt de som tycker att det är ok. En ynka natt utan sömn tål man väl?!
Så, hur står det till med arbetsmoralen?
Jag tycker inte man gör det men reagerade på att det finns faktiskt de som tycker att det är ok. En ynka natt utan sömn tål man väl?!
Nej. Det beror väl ifs. på vilket jobb man har och varför man varit uppe , har man suttit uppe vid FL hela natten och inte gått och lagt sig är det verkligen inte ok.
Går inte att svara på.
Min sambo klarar att fungera efter en natt utan sömn, men det gör inte jag.
Jag förutsätter självklart att sömnbristen är ofrivillig.
Nej, jag behöver inte sjukskriva mig om jag missat en natts sömn. Men det beror ju på vad det är för jobb och hur man är. Jag blir bara lite seg och frusen, inte irriterad osv.
Ska jag opereras tex, eller flyga, vill jag gärna att läkaren/ piloten är på topp.
Det beror väl på vilket jobb man har..t, ex pilot, kirurg etc.
Rheannon: sant, å andra sidan har man fler än x-antal sjukdagar på ett år så är arbetsgivaren skyldig att starta en utredning till orsaken.
För övrigt borde vissa yrken inte ha någon karensdag alls. Yrken där det är viktigt att man är i bra skick för att utföra sitt jobb.
Då ska man inte släpa sig till jobbet trots att man inte sovit, bara för att slippa karensen.
Det beror väl helt på vad man har för jobb. Behöver man skärpan så är det väl helt ok att göra det...
Beror på hur man mår nästa dag och hur skärpt man behöver vara på jobbet - och hur man tar sig dit. Jag har 2 mil till jobbet och måste köra dit själv och att köra bil trött kan vara lika illa som att köra onykter.
Jag röstade på annat:
Det händer att vi jobbar länge och får ytterst lite sömn- men om jag anser att eventuell sömnbrist skulle öka riskerna för patienterna så stannar jag hemma. Försöker byta eller i värsta fall sjukskriver jag mig.