Sjukskriva sig för EN natt utan sömn?
Så, hur står det till med arbetsmoralen?
Jag tycker inte man gör det men reagerade på att det finns faktiskt de som tycker att det är ok. En ynka natt utan sömn tål man väl?!
Så, hur står det till med arbetsmoralen?
Jag tycker inte man gör det men reagerade på att det finns faktiskt de som tycker att det är ok. En ynka natt utan sömn tål man väl?!
Kanske.
Har man bara sovit 0-2 timmar på natten så klarar man kanske inte av att sköta sitt jobb? De jobb där man har ansvar för andras liv (inom sjukvård och barnomsorg t.ex.) så tycker jag det är bättre att man sjukskriver sig isåfall..
Sen är det ju individuellt hur lite sömn man klarar av. Är man t.ex. gravid eller i en depression så är det troligen svårare att klara sig på för lite sömn än annars...
Vilken fråga ska man besvara?
"Sjukskriva sig för EN natt utan sömn?"
eller
"En ynka natt utan sömn tål man väl?!"?
Nej jag skulle aldrig sjukskriva mej för en natt utan sömn, då skulle jag få vara hemma flera ggr i månaden. Jag har lidit av mer eller mindre sömnproblem så länge jag kan minnas och ligger OFTA vaken! Det brukar klösa sej tillslut, när jag varit vaken tillräckligt många nätter så slocknar jag och sover. Jag är väl van, jobba brukar funka men är som en zombie sen. Skärper mej väl på jobbet.
jag skulle inte göra det, men det måste ju bero på vad man har för jobb. Kanske inte så bra om en kirurg eller pilot inte har sovit på natten
Det beror ju helt och hållet på varför man inte kunnat sova, hur utvilad man är på morgonen o.s.v. Har man mkt att tänka på och legat och funderat hela natten kanske man är helt slut på morgonen och faktiskt inte kan jobba.
Jag utgår från mig själv, är jag frisk men har sovit dålig eller inte alls en natt, så går jag till jobbet. (Jag är varken kirug eller pilot). Så länge man inte sätter något i system så tycker jag att det kan kvitta, dvs om min kollega en gång är sjukskriven pga inte sovit så okej då, men om det sker varje månad så tycker jag sådär...(fast egentligen borde det vara rimligare att man blev tröttare då, men ändå)
Jag svarade kanske. Jag har gjort det, en gång när jag inte kunnat sova. Jag låg och var orolig, hade hjärtklappning till och från hela natten.
Men den sömnlösa natten ledde till att jag tog tag i problemen också.
Jag säger såhär: Vissa yrken är sådan att det kan ge oerhörda konsekvenser om man inte är 100% på topp. Tänk en flygledare som råkar nicka till under en hektisk dag på Arlanda!
Nej.