• flingflong

Sjukskriva sig för EN natt utan sömn?

Så, hur står det till med arbetsmoralen?

Jag tycker inte man gör det men reagerade på att det finns faktiskt de som tycker att det är ok. En ynka natt utan sömn tål man väl?!

Livet är för kort för att bråka
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sjukskriva sig för EN natt utan sömn?
  • IlsaBlackWidow

Beror på varför man var sömnlös...

• Alter ego

Inte det minsta löjligt faktiskt, att sjukskriva sig för att man inte har sovit. Man är så olika som personer, och en natt utan sömn kan vara förödande för en person, medan en annan kan vänta med att sova igen till natten efter.

Några här är väldigt kategoriska och fördömande. Ni ser antagligen inte längre än till er egen nästipp. Men som sagt, vi är alla olika.

Mor64:s och Tant Raffas alldeles egna Alter ego
  • marina81

Jag har gjort det..vet hur virrig jag blir utan sömn och vill inte råka ge fel dos medicin till en patient eller liknande..då ryker kanske min ssk-legimation samt att jag kan skada någon..

• listo

Dte beror naturligtvis helt på vad man har för jobb. Handlar det om att man kan riskera att skada människor p.g.a. att man inte sovit, då tycker jag man är SKYLDIG att inte gå till jobbet.
    Om man däremot (som jag t.ex.) sitter på kontor och det värsta som kan hända är att man nickar till över en lunta papper, då är det väl mer tveksamt om det är "okej" att sjukskriva sig.

I vissa fall kan man härda ut, i andra fall ska man inte ens tänka TANKEN att göra det.

• Polola77

Jag hade inga sjukdagar sen jag började för ett år sedan och när jag sedan en natt hostat mig igenom halva natten och suttit i köket för att lugna ner hostan resten av natten. Möjligen sov jag en timme eller två totalt mellan attackerna.

Då stannade jag hemma en dag. Jag blir väldigt påverkad av sömnlöshet (eller att inte ha ätit). Man får ju ta smällen i sin karensdag ändå, så vad är problemet? Däremot har jag gått och jobbat en natt efter hög feber men där jag sovit. Det var segt men gick. Borde nog ha stannat hemma då också.

Tycker att det är upp till personen att avgöra om de klarar att jobba eller inte. Eller hur?

• Themis

Jag är tacksam över att det finns de som faktiskt reflekterar över detta och inte bara kör på.

Allt under 4 timmars sömn är för mig att jämställa med ingen sömn alls och gud nåde den som jag skulle ha opererat på efter en sån natt om jag vore kirurg!

• RebelRose

jag är "born to shop forced to work" personligfierad

Skulle absolut stanna hemma om det inte vore för den satans karensen.
    Jag arbetar för att leva inte tvärtom.

• anne h

för en ynka natt?? Haha Jag var vaken varje natt i 3½ år när min minsting fötts.. han var nämligen uppe varje natt, nog var det jobba som gällde iaf sen

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • klickann

jag skulle göra det. jag mår faktiskt fysiskt illa om jag inte sovit. och blir väldigt yr. så ja. jag skulle det.
    Hoppas även att folk med viktiga jobb som kirurg också gör det :)

• supersemlan

För egen del säger jag nej, men så utför jag heller inte ett jobb där det kan få allvarliga konsekvenser för andra om jag är lite trött och okoncentrerad...

• Andreia

Beror på själva personen och yrket tycker jag. Skulle tex inte vilja bli opererad av någon som inte sovit.

• stiletto

varför inte egentligen? jag har gjort det några gånger och dessa gånger har jag inte sovit en endaste sekund på hela natten. Man ska vara rädd om sin hälsa och så många ggr händer det inte så att jag ska få dåligt samvete över det.

• Leeloo

Jag personligen brukar funka hyffsat även om jag inte sovit specidellt mycket. Men jag har full förståelse för dem som verkligen inte funkar utan sömn.

Jag är inte nöjd med hur jag ser ut, jag är bara för lat för att göra nåt åt det
Svar på tråden Sjukskriva sig för EN natt utan sömn?