• Wilhelmine

HJÄLP! Vändbar sittvagn alternativ till UJ?

Jag har en Urban Jungle och använder fortfarande liggdelen till min tre månader gamla son. Sittdelen till UJ är ju framåtvänd och jag har kommit på att jag i vart fall i en övergångsperiod vill ha honom vänd mot mig. Alltså måste jag köpa en till vagn. Jag vill (nog) behålla min UJ, eftersom jag tror att jag kommer att använda den senare samt pga. att vi fått den i present av svärföräldrarna. Frågan är nu vad jag ska köpa för vagn.
    Jag trivs dessutom med UJ eftersom den är så lättmanövrerad.
    1. Ska jag köpa en bra, ny vagn, som jag sedan kan sälja hyfsat dyrt igen? Vilken ska jag då köpa?
    2. Eller ska jag köpa begagnat?
    3. Eller ska jag köpa någon typ sulky, som jag kan fortsätta ha som resevagn/reservvagn?
    4. Eller bara försöka hitta så billig som möjlig...
    Jag behöver råd!

• Svar på tråden HJÄLP! Vändbar sittvagn alternativ till UJ?
  • Binaa

Jag är i precis samma sits som du. Sonen är 4 mån och har nästan växt ur liggdelen men jag vägrar byta till sittdelen. Vill inte ha honom framåtvänd. Vill inte sälja uj eftersom vi fått den av svärföräldrarna och att jag antar att den redan sjunkit i värde.

Funderar på att köpa en ny Quinny från Tyskland som man kan ha undertiden och inte förlora så mkt pengar på. Eller köpa en annan vagn begagnad (men vill inte ha en begagnad egentligen när man har en fin uj hemma).
    Sambon vill inte sälja uj, han tycker att jag skulle tänkt på detta innan. Men jag visste ju inte att jag skulle känna sån ångest över att ha honom framåt. Som jag ser det så finns det ingen perfekt vagn..

Berätta gärna vad du bestämmer dig för..

• Wilhelmine

Haha, jag har ju det precis likadant. Sambon tycker också att jag borde tänkt på detta innan. Vilken Quinny är det du funderar på?

• Binaa

freestyle 3xl eller kasnke en Teutonia spirit s3.

• Amanda

Jag hade exakt samma problem som dig när min son växte ur UJ-liggdelen vid 5 mån ålder.

Varken han eller jag ville att han skulle ligga i sittdelen som endast är framåtvänd.

Så jag sålde min UJ och köpte en Teutonia Spirit S3 i stället.
    Köpte den från Tyskland, Mypram www.mypram.com/teutonia och betalade ca 4200 kr (fraktfritt från mypram.
    (I sverige kostar S3an 5995 kr).

När sonen sedan var 1 år och redo att sitta framåtvänd sålde jag S3an (fick 5000 kr för den så jag tjänade 800 kr).
    Köpte då en Gräsgrön -06 UJ på rea hos Bonti för 4995 kr.

Undrar du något så får du gärna höra av dig!

• Wilhelmine

Binaa: vad har du hört om de båda vagnarna då? Vilka fördelar har de båda?

• Wilhelmine

Oj, glömde skriva TACK för tipset till Amanda. Ska kolla upp det!

• Amanda

Wilhelmine:
    Innan jag köpte min S3a kikade jag på Freestylen.

Men valde S3an då den är lättare (13.9 kg mot Freestyle 15.6 kg) samt att jag tycker S3an är mer ombonad och snyggare än Freestylen.

Har kompisar som haft Freestyle och de har tyckt den varit tung, ranglig och otymplig (har dock inte haft någon själv).

• Amanda

wilhelmine:
    Hihi Det var så lite så!
    Undrar du något mer så hör av Dig

• asilasil

till er där sambon har invändninger:
    skit i det!
    innan man får barn vet man inte vad man vill ha, egentligen.
    det märker man, och då har man rätt at ångra sig angående vagnen.
    jag har en bugaboo, köpt eftersom jag inte var nökd med den vi hade först, den sittdelen är vändbarn och väldigt omtyckt av min son och mej!

• Wilhelmine

Asilasil - vad är det för en bugaboo du har? (För det finns väl olika? Ej så bra koll!)

Svar på tråden HJÄLP! Vändbar sittvagn alternativ till UJ?