• Anonym

Oskyldigt dömd

Det låter konstigt. Men han måste iallafall haft sex med tjejen. Man åker inte in för våldtäkt om dem inte har bevis på det på något sätt, vittnen m.m. Dem måste ha gjort en undersökning på tjejen.

• Anonym

Jo anhållen några timmar kan man väl bli. Men man kan väl inte få fängelse utan bevis för våldtäkt. Herregud i Sverige kan man ju gå fri för mord

• Anonym

Okej. Ja svenska lagar är inte att lita på. Tycker synd om honom om han är oskyldig. Men för att han är jordens största nallebjörn kan man inte lita på iheller. Många som är snälla och ordentliga utåt är inte riktiga i skallen för det

• Anonym

Hände en killkompis till mig med...som tyvärr inte idag lever längre.
    Men han blev häktat för våldtagit en tjej...Han fick sitta i 6-7 veckor innan dom släppte honom..Då det visade sig att han va oskyldig att tjejen bara ljugit. Min kompis hade vittnen...Men den bruden fortsatte ljuga som fan. Fick andra tjejer att tro på henne så han ble kallad det ena och det andra...FAST han va oskyldig och släpptes...Helt sjukt...!

Jag vill gärna anonym för hans familjs skull.

Detta hände för några år sedan och han dog för dryga 1 år sen...(måste man tilllägga att han mådde skit...nä, tror nog inte det..)

Stackars killar som blir oskyldigt anklagade..!

• Anonym
    Anonym (frustrerad) skrev 2007-05-08 00:35:08 följande:
    Fruktansvärt tragiskt. Händer inte sådan så förändras ju killarna totalt. Den här killen ska sitta minst ett år till.. har redan suttit 6 månader.
    Tragiskt...
  • Anonym

Vad skiljer grov våldtäkt och våldtäkt åt? Kanske krimolog har lust att svara?

• Anonym

Svenska rättssystemet friar hellre än fäller, så om det skulle finnas den minsta lilla antydan till att det inte skulle vara han eller att han inte gjort detta så friar man.

Att han fick två år tyder på att det säkerligen fanns starka bevis.

• Anonym

Anonym (kriminolog) skrev 2007-05-08 01:33:50 följande:

TS:Jo det går.Jag låg raklång hela tiden. Särade INTE på benen.Han böjde på ryggen lite grann.Ja, han fick in hela penis utan att jag ändrade ställning.Det beror ju faktiskt på hur "högt upp" på mannen man ligger.Hur LÅNG mannen är. Hur KORT offret är.Skrev "kriterierna" för våldtäkt respektive grov våldtäkt.Anser målsägande att domen är fel så kunde han överklaga.Jag förmodar att han inte gjorde det eller förlorade även i hovrätten eftersom han avtjänar ett fängelse-straff idag.Hur blev hans straff? Hur många år fick han?
    Du har aldrig tänkt på att om det är en våldtäkt gör man nog garanterat ett motstånd också, skriker, river och rycker?
    Man lär ju inte ligga helt stilla som det verkar som i detta fall
  • Anonym
    lollisen skrev 2007-05-09 15:34:19 följande:
    Så kan du väl inte säga???? Det finns många många som blibit utsatta för övergrepp som inte kunnat eller vågat göra motstånd! Herregud!!
    Om man ligger ovanpå någon borde man ju kunna göra motstånd.
    Men självklart förstår jag att vissa är jätterädda och då inte vågar göra motstånd, men tycker inte du att hela situationen låter märklig?
  • Anonym

jag har en bekant som ska ha våldtagit en tjej på 20 meters avstånd. så visst går det att anmäla för helt orimliga saker! nu insåg dock polisen att det var en fysisk omöjlighet, men, fakta kvarstår, han har blivit misstänkt för våldtäkt..

Svar på tråden Oskyldigt dömd