Inlägg från: Anonym (min bror) |Visa alla inlägg
  • Anonym (min bror)

Oskyldigt dömd

Hejsan!

Min bror har ett väntande fängelsestraff som ska börja verkställas nu i juni.
    Han är helt oskyldig.
    Om socialens nya utredning om anmälaren kommit fram innan rättegångarna så hade saken varit avklarad.  Utredningen avser vårdnaden av det gemensamma barnet.
    HD avslog hans begäran om att det skulle tas upp där.
    Han har fått skaffat en sk. kändis advokat som han får bekosta själv, vilket är bedrövligt, men vad gör inte en oskyldigt dömd?

Det är bedrövligt att vissa kvinnor ska förstöra för dom verkliga offren som verkligen blivit våldtagna!

• Anonym (min bror)

Måste tillägga att även i detta fallet saknas teknisk bevisning+ att hennes påstådda psykiska mående grundade sig på läkarutlåtanden från slutet på 80, början på -90

Tror själv att hon blivit utsatt för våldtäkt men då när hon varit barn!

Till saken hör även att av 2 tidigare förhållanden även förekommit anmälan om samma sak!

• Anonym (min bror)

olympia71:
    Om du läser tror jag att hon verkligen blivit utsatt men som barn.

I detta fallet finns så många frågetecken och självklara svar så det är otroligt att man kan bli dömd på dessa grunder.
    Från 200 våldtäkter till 5 till jag vet inte?

Nu börjar det ju även komma in bevisen på den ekonomiska vinningen av detta påstådda.

• Anonym (min bror)

Domen sänktes i hovrätten från 2 år till 1 1/2 år.

Ja skumt är det! rent ut sagt för jävligt.  Med tanke på målsägandes bakgrund.

+ att den enda som kunde visa läkarintyg som kunde motbevisa förmåga till dylikt var han.

• Anonym (min bror)

Jag kan för mitt liv inte tro på detta när jag med egna ögon sett hur hon under åren efter dom gick skilda vägar kastat sig kring halsen på han när han hämtat barnet, hur hon frågat efter ekonomiskt bistånd förutom underhåll osv.
    Allt började när han träffade sin nya fru många år senare och exet visste att barnet hade älskat denna människa från han var liten!

• Anonym (min bror)

Lill Ja:
    Jo jag kan ju säga så här, att räknar man att det är ett alkoholmissbruk när man tar ett kalas varje helg (jag gör det för jag dricker inte alls) då finns/fanns det det.
    Men då är ju frågan? hur var graden av berusningen? hur såg motpartens bruk ut?
    Det fanns inte med i papprena.

Det är ju svårt att beskriva när egentligen en sån här stor grej borde va offentlig, Jag hade önskat att hela utredningen vore publicerad,
    Som tur är så vet folk på orten där det utspelade sig vad detta handlar om så han är ju inte svartmålad och ovälkommen där!
    På en liten ort vill ju inte folk lägga sig i det ena och det andra tyvärr för då hade så mycket mer kommit fram i motbevisningen!

PS. jag kan ju villigt erkänna att som kvinna ställde jag mig ju på målsägandes sida i första stadiet!  Inte på min brors!

• Anonym (min bror)

Man behöver inte erkänna nått eller så,  man kan inte säga att alla fall handlar om lögner, tvärtom så som jag skriver tidigare så gör sådana här fall att dom verkliga offren blir ännu mer offer.

Det handlar om ca; 5% som sitter oskyldigt dömda idag.  Och det är ju ingen hög siffra så sett.

Naturligtvis så måste man få tvivla.

Och jag hoppas att alla verkligt hända fall får upprättelse och blir trodda på.

Tyvärr ser det nog lika ut från båda håll att sådana som är skyldiga får lindriga eller inga straff alls.

Sveriges rättsystem har allvarliga brister!

• Anonym (min bror)

Måste tillägga: denna anmälan gjordes nästan 10 år efter skilsmässa dessutom och han blev dömd.

• Anonym (min bror)

xax: tycker jag med!

För vad är det som säger om det är våldtäkt eller inte om man har samlag för husfridens skull?  Som ett exempel!

Eller som detta med ungdomar som har sex frivilligt och sen föräldern anmäler!

• Anonym (min bror)

Hallå!

Jag hoppas han fortsätter och inte ger upp utan strid!
    Kämpa på, bara genom att fortsätta kan man påvisa sin oskuld för samhället där man döms hårdare.

I min brors fall har han nu fått anlita en sk. Kändis advokat (snacka om att hävda sin oskuld)  Bara en andra ansökan till HD kostar honom 30000 kronor, pengar han fått låna och mer kommer behövas om det tas upp.  Bedrövligt att inte dom (små) tingsrätterna tar sådana här fall mer på allvar då det även gäller dom verkliga fallen där verkligen det har skett.  Sådana här anmälningar leder till att inte bara oskyldiga döms utan också skyldiga går fria!

Massa stöd till dig du oskyldiga!

• Anonym (min bror)

Det här med frågor från andra! (måste försvara TS lite)
    Som anhörig blir det ju även ett måste att försvara den som är anklagad. Vad man inte har är exakta papper framför sig när man ska svara på frågor.

Vet man inget om sådana här saker så är det svårt att komma med klara fakta utan det blir mer hörsägen.  Och man kan inte läsa lagboken och dra alla fall över en kam!!!

Nu vet ju inte jag hur fallet är i denna tråd men jag kan ju berätta att jag som då syster till en anklagad och oskyldigt dömd har efter att jag läst alla papper osv. valt att tro min bror.
    Innan var jag dock lite skeptisk för jag är ju kvinna och står ju naturligtvis på utsatta kvinnors sida. Det spelade ingen roll att det var min bror som skulle ha gjort det fruktansvärda!
    Men som sagt i vårat fall är han oskyldigt dömd och jag hoppas nu han får endera ny prövning eller resning!

• Anonym (min bror)
    Anonym (upplever) skrev 2007-05-23 19:55:50 följande:
    Anonym (min bror) skrev 2007-05-23 17:16:04 följande: du valde att tro att han är oskyldig... och du skriver att han är oskyldigt dömd. vad du har valt att tro och hur det verkligen är vet bara din bror om det stämmer överens...
    Just precis! Jag hoppas att du aldrig behöver uppleva det själv!! Men så är fallet!
    kvinnan är en mycket sjuk kvinna som anmält sina tidigare ex för samma sak vilket nu kommit fram + att hon förmodligen varit med om detta i mycket unga år eftersom symptomen redan visade sig vid 12 års ålder!!!!!! Du kan se detta fallet själv på insider!!
    Var inte fördömande självsäker! en dag kanske man står där själv med skägget i brevlådan och ingen tror en!!??

Kan tillägga att Björn Hurtig åtagit sig fallet!! och det säger inte lite??
  • Anonym (min bror)
    Tessideluxe:  Det är inte min tråd. jag har skrivit i denna som ett stöd för TS.

Och det fallet jag skriver om är en helt annan sak där anmälan görs över 10 år efter det inträffade.  Och detta är helt en fråga om hämd och vinstintresse! Tyvärr!!

Jag skrev för att visa stöd.
  • Anonym (min bror)

Kan tillägga att Tomas Bodström beklagade domen för han blev dömd efter dom gamla reglerna och hade det varit idag så hade han aldrig blivit dömd.

I detta fallet fanns ingen som helst teknisk bevisning + att under alla år som detta påstods ha begåtts finns regelbunden läkardokumentation för kvinnan ifråga och skulle något någonsin hänt så borde det funnits med.  Kan även tillägga (inte för att jag behöver) att hon påstod att hon alltid, sommar som vinter under dessa år fått använda polotröja, vilket nu lett till att alla som någonsin fotograferat paret har fått leta i gömmorna efter gamla kort och inte ett kort finns det polotröja på?? Av ca: 150 kort från olika årtal.

Jag kan även säga att förföljelsen fortsätter från kvinnans håll, att han är där och hotar osv. men saken är den att till hans stora tur har en gps i sitt yrke och därför kan man bevisa att han varit typ 100 mil bort vid tillfällen.

Nämndemännen var så oeniga i hovrätten så domen föll enbart på att man var tvungen att gå på ord mot ord.  

Stå på dig TS!!

Svar på tråden Oskyldigt dömd