• Anonym (frustrerad)

Oskyldigt dömd

Jag har en vän vars bror sitter oskyldigt dömd för våldtäkt.
    Hur vet jag att han är oskyldig då?
    För det första är han jordens största nallebjörn som aldrig gör en fluga förnär.
    För det andra är "offrets" beskrivning hur det skulle gått till helt galen.
    Försök själva så får ni se om det är möjligt.

Killen ligger raklång på rygg i sängen med tjejen mage mot mage ovanpå sig, oxå helt raklång. (Bara här.. vad gjorde hon ovanpå honom om han våldtog henne?)
    Killen ska sen, utan att resa sig upp eller utan att tjejen böjer benen eller på annat sätt hjälper till, ta av henne byxor och trosor HELT och sedan fullborda ett samlag utan att tjejen på något sätt reser på sig minsta lilla eller särar på benen.

Sambon och jag testade idag.. Det går INTE!!

Såna här saker drabbar så många oskyldiga och även tjejer som faktiskt BLIR våldtagna.

Vet inte vad jag ville.. skriva av mig lite och kanske höra lite reaktioner..

• Svar på tråden Oskyldigt dömd
  • lollisen

Jag vet själv människor som blivit våldtagna utan att de gjort ett smack! De har inte kunnat ge en bättre förklaring på varför de inte agerat annorlunda än att de mäjligtvis var så chockade..

Anonym skrev 2007-05-09 15:48:46 följande:
    Om man ligger ovanpå någon borde man ju kunna göra motstånd.Men självklart förstår jag att vissa är jätterädda och då inte vågar göra motstånd, men tycker inte du att hela situationen låter märklig?
  • Anonym (upplever)
    xax skrev 2007-05-09 15:49:54 följande:
    Anonym (upplever) skrev 2007-05-09 15:47:08 följande:
    Så är det säkert men det känns nästan som en skymf att någon som blivit allvarligt misshandlad och våldtagen har blivit samma sak som någon som känner i efterhand att det där var jag nog inte med på.....
    ...för att?
  • xax

För att jag tycker att det ena är mycket värre än det andra.

• Anonym (upplever)
    xax skrev 2007-05-09 15:53:21 följande:
    För att jag tycker att det ena är mycket värre än det andra.
    jag vet inte jag... det ena som vid första anblicken kan verka "lindrigare" kanske t.o.m. ger större psykiska efterräkningar för offret. i form av "varför gjorde jag inte mer motstånd" t.ex.
  • xax

som att:

Jag tycker det är värre att frontalkrocka två bilar och alla inblandade får spendera veckor på sjukhus än att backa in i en parkerad bil...likväl har båda krockat. Ibland har ett ord för stor spännvidd i sin innebörd

• Anonym (upplever)

men det är väl fortf det upplevda som spelar roll, eller?
    dvs, blir man påbackad när man sitter i en parkerad bil kan man bli både chockad och skadad...man kan bli chockad trots att man inte blir rånad utan "bara" utsatt för inbrott när ingen var hemma. ingen annan än offret kan egentligen bedöma hur allvarligt skadan är...

• Anonym (hemskt)

Vilken fasansfull tråd. De enda som egentligen vet vad som hände är nog killen o tjejen.

• xax

Anonym (upplever) skrev 2007-05-09 16:07:44 följande:

men det är väl fortf det upplevda som spelar roll, eller?dvs, blir man påbackad när man sitter i en parkerad bil kan man bli både chockad och skadad...man kan bli chockad trots att man inte blir rånad utan "bara" utsatt för inbrott när ingen var hemma. ingen annan än offret kan egentligen bedöma hur allvarligt skadan är...
    Håller verkligen inte med.
  • xax

Man kan ju inte bygga ett rättsväsende på hur olika folk upplever saker. Man måste ju kunna rätta sig efter fakta och inte efter olika individers känslor.

• Anonym (upplever)

men det är två helt skilda saker. det jag vände mig emot var att du skrev att vissa saker är värre än andra... ur offrets synvinkel är det vad just h*n blir utsatt för som är värst. men det är klart att straffskalan ska stiga ju grövre brottet är...

xax skrev 2007-05-09 16:37:53 följande:
    Man kan ju inte bygga ett rättsväsende på hur olika folk upplever saker. Man måste ju kunna rätta sig efter fakta och inte efter olika individers känslor.
Svar på tråden Oskyldigt dömd