• Anonym (frustrerad)

Oskyldigt dömd

Jag har en vän vars bror sitter oskyldigt dömd för våldtäkt.
    Hur vet jag att han är oskyldig då?
    För det första är han jordens största nallebjörn som aldrig gör en fluga förnär.
    För det andra är "offrets" beskrivning hur det skulle gått till helt galen.
    Försök själva så får ni se om det är möjligt.

Killen ligger raklång på rygg i sängen med tjejen mage mot mage ovanpå sig, oxå helt raklång. (Bara här.. vad gjorde hon ovanpå honom om han våldtog henne?)
    Killen ska sen, utan att resa sig upp eller utan att tjejen böjer benen eller på annat sätt hjälper till, ta av henne byxor och trosor HELT och sedan fullborda ett samlag utan att tjejen på något sätt reser på sig minsta lilla eller särar på benen.

Sambon och jag testade idag.. Det går INTE!!

Såna här saker drabbar så många oskyldiga och även tjejer som faktiskt BLIR våldtagna.

Vet inte vad jag ville.. skriva av mig lite och kanske höra lite reaktioner..

• Svar på tråden Oskyldigt dömd
  • olympia71

Anonym (min bror) skrev 2007-05-09 10:20:57 följande:

olympia71:Om du läser tror jag att hon verkligen blivit utsatt men som barn.I detta fallet finns så många frågetecken och självklara svar så det är otroligt att man kan bli dömd på dessa grunder.Från 200 våldtäkter till 5 till jag vet inte?Nu börjar det ju även komma in bevisen på den ekonomiska vinningen av detta påstådda.
    och för att hon blev utsatt som barn kan hon inte ha fortsatt att upprepa mönstret? jag tycker isf...personligen...att det snarare tyder på motsatsen. men framför allt så tror jag på att människor som jobbar i de yrken där man ser sån't här varje dag vet vad de gör...
  • Lill Ja

Min bror: Har det sänts en dokumentär om detta fall? Insider?

• blinkers

Inte så viktigt egentligen, men - ordet våldtäkt stavas INTE med "ck". Och verbet våldta kan inte uttalas "våldtäcka", utan det hete just våld-ta (att ta någon i våld, inte att täcka någon i våld.

• Lill Ja

Ok, såg det programmet. Och jag ska ödmjukt erkänna att jag kan ha fel i mina inställningar ibland. Detta fall lät verkligen skumt...

Vad fick han för dom? Överklagan?

• xax

Såklart att det måste finnas brister i vårt system, det styrs ju av människor.

• Anonym (min bror)

Domen sänktes i hovrätten från 2 år till 1 1/2 år.

Ja skumt är det! rent ut sagt för jävligt.  Med tanke på målsägandes bakgrund.

+ att den enda som kunde visa läkarintyg som kunde motbevisa förmåga till dylikt var han.

• Anonym (min bror)

Jag kan för mitt liv inte tro på detta när jag med egna ögon sett hur hon under åren efter dom gick skilda vägar kastat sig kring halsen på han när han hämtat barnet, hur hon frågat efter ekonomiskt bistånd förutom underhåll osv.
    Allt började när han träffade sin nya fru många år senare och exet visste att barnet hade älskat denna människa från han var liten!

• Lill Ja

Min bror: Jag vill verkligen inte vara oförskämd nu. Snälla, jag frågar för att jag vill förstå.

Men kunde man inte läsa mellan raderna att det tidigare funnits alkoholmissbruk med i bilden? Där tror nämligen jag däremot att rättssamhället brister. Lika inför lagen du vet?!

Hoppas du inte tar illa upp utan förstår vad jag menar!

• Anonym (min bror)

Lill Ja:
    Jo jag kan ju säga så här, att räknar man att det är ett alkoholmissbruk när man tar ett kalas varje helg (jag gör det för jag dricker inte alls) då finns/fanns det det.
    Men då är ju frågan? hur var graden av berusningen? hur såg motpartens bruk ut?
    Det fanns inte med i papprena.

Det är ju svårt att beskriva när egentligen en sån här stor grej borde va offentlig, Jag hade önskat att hela utredningen vore publicerad,
    Som tur är så vet folk på orten där det utspelade sig vad detta handlar om så han är ju inte svartmålad och ovälkommen där!
    På en liten ort vill ju inte folk lägga sig i det ena och det andra tyvärr för då hade så mycket mer kommit fram i motbevisningen!

PS. jag kan ju villigt erkänna att som kvinna ställde jag mig ju på målsägandes sida i första stadiet!  Inte på min brors!

Svar på tråden Oskyldigt dömd