• Anonym (frustrerad)

Oskyldigt dömd

Jag har en vän vars bror sitter oskyldigt dömd för våldtäkt.
    Hur vet jag att han är oskyldig då?
    För det första är han jordens största nallebjörn som aldrig gör en fluga förnär.
    För det andra är "offrets" beskrivning hur det skulle gått till helt galen.
    Försök själva så får ni se om det är möjligt.

Killen ligger raklång på rygg i sängen med tjejen mage mot mage ovanpå sig, oxå helt raklång. (Bara här.. vad gjorde hon ovanpå honom om han våldtog henne?)
    Killen ska sen, utan att resa sig upp eller utan att tjejen böjer benen eller på annat sätt hjälper till, ta av henne byxor och trosor HELT och sedan fullborda ett samlag utan att tjejen på något sätt reser på sig minsta lilla eller särar på benen.

Sambon och jag testade idag.. Det går INTE!!

Såna här saker drabbar så många oskyldiga och även tjejer som faktiskt BLIR våldtagna.

Vet inte vad jag ville.. skriva av mig lite och kanske höra lite reaktioner..

• Svar på tråden Oskyldigt dömd
  • Lill Ja

Ok. Jag fick lite känslan av att rätten inte trodde honom för att han (de?) tidigare varit missbrukare. Det vore förkastligt!

Men det känns som att din bror fått iaf lite upprättelse iom programmet. För fallet verkade onekligen lustigt (orättvist alltså)!

Ja, jag kanske ska erkänna att detta i ytterst få undantagsfall sker.

• Anonym (min bror)

Man behöver inte erkänna nått eller så,  man kan inte säga att alla fall handlar om lögner, tvärtom så som jag skriver tidigare så gör sådana här fall att dom verkliga offren blir ännu mer offer.

Det handlar om ca; 5% som sitter oskyldigt dömda idag.  Och det är ju ingen hög siffra så sett.

Naturligtvis så måste man få tvivla.

Och jag hoppas att alla verkligt hända fall får upprättelse och blir trodda på.

Tyvärr ser det nog lika ut från båda håll att sådana som är skyldiga får lindriga eller inga straff alls.

Sveriges rättsystem har allvarliga brister!

• Anonym (min bror)

Måste tillägga: denna anmälan gjordes nästan 10 år efter skilsmässa dessutom och han blev dömd.

• Anonym

Anonym (kriminolog) skrev 2007-05-08 01:33:50 följande:

TS:Jo det går.Jag låg raklång hela tiden. Särade INTE på benen.Han böjde på ryggen lite grann.Ja, han fick in hela penis utan att jag ändrade ställning.Det beror ju faktiskt på hur "högt upp" på mannen man ligger.Hur LÅNG mannen är. Hur KORT offret är.Skrev "kriterierna" för våldtäkt respektive grov våldtäkt.Anser målsägande att domen är fel så kunde han överklaga.Jag förmodar att han inte gjorde det eller förlorade även i hovrätten eftersom han avtjänar ett fängelse-straff idag.Hur blev hans straff? Hur många år fick han?
    Du har aldrig tänkt på att om det är en våldtäkt gör man nog garanterat ett motstånd också, skriker, river och rycker?
    Man lär ju inte ligga helt stilla som det verkar som i detta fall
  • lollisen

Så kan du väl inte säga????

Det finns många många som blibit utsatta för övergrepp som inte kunnat eller vågat göra motstånd! Herregud!!

Anonym skrev 2007-05-09 15:30:08 följande:
    Anonym (kriminolog) skrev 2007-05-08 01:33:50 följande:
    Du har aldrig tänkt på att om det är en våldtäkt gör man nog garanterat ett motstånd också, skriker, river och rycker?Man lär ju inte ligga helt stilla som det verkar som i detta fall
  • xax

Det är ganska knepigt ämne det här tycker jag eftersom ordet "våldtäkt" ska täcka in så stor spännvidd av övergrepp.

Tycker det borde finnas större gradering.

• Anonym (min bror)

xax: tycker jag med!

För vad är det som säger om det är våldtäkt eller inte om man har samlag för husfridens skull?  Som ett exempel!

Eller som detta med ungdomar som har sex frivilligt och sen föräldern anmäler!

• Anonym (upplever)

brukar man inte säga, generellt, att det är en våldtäkt om offret upplever sig våldtaget?

• Anonym
    lollisen skrev 2007-05-09 15:34:19 följande:
    Så kan du väl inte säga???? Det finns många många som blibit utsatta för övergrepp som inte kunnat eller vågat göra motstånd! Herregud!!
    Om man ligger ovanpå någon borde man ju kunna göra motstånd.
    Men självklart förstår jag att vissa är jätterädda och då inte vågar göra motstånd, men tycker inte du att hela situationen låter märklig?
  • xax

Anonym (upplever) skrev 2007-05-09 15:47:08 följande:

brukar man inte säga, generellt, att det är en våldtäkt om offret upplever sig våldtaget?
    Så är det säkert men det känns nästan som en skymf att någon som blivit allvarligt misshandlad och våldtagen har blivit samma sak som någon som känner i efterhand att det där var jag nog inte med på.....
Svar på tråden Oskyldigt dömd