• Salliemamman

    Letar efter en pappa

    Hej änglamammor.

    Min älskade ängel Sallie slog ihop sina spröda vingar och reste ifrån mig 27 februari i år. Jag är så ledsen och så skör. Nu har hennes begravning varit, och det som finns kvar att göra är att stärkas tillbaka. Kanske någon gång bli glad.

    Jag vill så gärna ha en liten flicka till, en liten Rosa Lilith. Men jag är ensamstående änglamamma, och det är väldigt jobbigt, för jag är inte i skick att ta tag i en ny man. Jag önskar att någon bara kunde ställa fram en åt mig, posta i ett paket, skicka hit. Vad ska jag göra? Jag vet ju att det sägs allt möjligt om att inte rusa in i relationer bara för att man vill ha barn, men ni vet ju hur det är när man precis förlorat det dyrbaraste man har. Reglerna förändras, allting förändras. Jag tycker att det är underbart att höra om syskon till änglarna, nya graviditeter, samtidigt som det smärtar mig, för jag vill så gärna också ha en liten till. Men med min vanliga takt skulle det ta cirka två år innan jag kan hitta en ny man.

    Så är det någon som kan skicka hit en pappa, eller vet var jag kan få tag på en? Det måste vara någon som tycker mycket om min katt, och som längtar efter barn, och som kan vara min älskade Sallies ställföreträdande far.

    Kram
    Sallies mamma

  • Svar på tråden Letar efter en pappa
  • Grebban

    Kära salliemamman....
    Jag kan förstå dig. Inte för att jag är i samma situation utan för att min frustration ligger på samma nivå. Jag vill så gärna ha barn och ett syskon till vår ängel och vill inget hellre än att kunna ge min man den dyrbara gåvan också...tyvärr ligger det inte i mina händer. Något gör så att vi inte på vanligt sätt kan få ett älskat barn. Något är fel, eller något stör. Hur mycket vi än älskar varandra så kan vi kanske inte föreviga oss, vi kan inte se våra två delar smälta samman till en egen individ som vi bara kan sprida vår kälek över....Varför ska vi utsättas för detta?
    Livet är en hård vandrig att gå och jag hoppas att du hittar en stig som kanske viker av nånstans och helt plötsligt så står han bara där...Du känner att det är han! Försök att finna utan att leta, om du förstår vad jag menar. All lycka till dig, vännen!

  • Utlandssvensk

    Hej!

    Har ingen bra man jag kan skicka, för den har jag behöver jag själv...
    Och att söka en man för att fâ ett barn är nog en rätt dâlig idé... (men det vet du nog säkert, egentligen..). Men kan du inte börja med att söka mannen för mannens skull? Fast det kanske är för jobbigt just nu. I sâ fall kan jag förstâ det. Man orkar ju nätt och jämt kliva upp, tvätta sig och klä pâ sig pâ morgonen. Har svârt att tänka mig hur man skulle klara att vara trevlig och charmig dessutom.

    Det bästa vore nog om du kunde hyra en man... sâ slipper han ställa nâgra krav... En som finns där när du vill och kan och orkar. En som kan hjälpa dig att komma pâ fötter igen. Och när du väl kommit sâ lângt sâ kan du gâ ut och hitta 'den rätte'. Han som kommer att bli pappa ât nästa barn. Vad tror du om det? Fast jag vet inte var man hyr sâdana... och helst ska han ju vara pâ extrapris ocksâ... och inte alltför upptagen...

    Nej, här sitter jag och spânar. Men egentligen är det ju inget roligt alls. Förstâr sâ väl om du har det svârt nu!!!! Stor kram pâ dig!!!

Svar på tråden Letar efter en pappa