• Velvet Ås

Matförslag i lägenhet utomlands

Vi ska resa utomlands om några dagar och ska resa med våra två barn. Vi har tänkt att laga lunch i lägenheten och har börjat fundera på saker man kan göra och behöver därför många tips. Pasta, pannkakor...

Tack på förhand!

• Svar på tråden Matförslag i lägenhet utomlands
  • Smultrongott

Ni kan väll i stort sett laga samma mat utomlands som här hemma.

• Carrrie

Är det ett varmt ställe ni ska till?
    Det e ju bra om man inte behöver för många ingredisenser.

Pasta med färdigsås(tomatsås) som man värmer på.
    Sallader av olika sorter med bröd.
    Soppor
    Lyxiga mackor
    Stekt kyckling med ris o sås

• Linda1978

När vi var på Teneriffa bestod vår standardlunch av tonfiskmackor. Köpte bröd grönsaker vitlöksmajonäs och tonfisk där nere. Jättesnabbt och jättegott.

Vi hade en affär alldeles bredvid hotellet med jättestort utbud. Köttskivor, kyckling, skinka...ja i stort sett allt...frächt förpackat i både stora och små paket. Ris, pasta eller potatis till och så en burk creme fraiche eller mjölk att göra sås på.

• Velvet Ås

Ja det är ett varmt ställe, vi ska till Kreta. Jättebra tips! Tänker att man inte står och fixar på samma sätt som här hemma och jag vet inte om det brukar finnas ugn i lägenheterna... bra förslag med soppor och lite matigare mackor. Tack för tipsen. Oh, det ska bli så härligt. Jag längtar så. Det är tydligen soligt och varmt där nere nu. I morgon ska jag in till stan och köpa bikini...hi hi

Svar på tråden Matförslag i lägenhet utomlands