Inlägg från: Mumu |Visa alla inlägg
  • Mumu

    Fläckar i toaletten!

    Åh, vad äckligt! Jag höll just på att städa toaletterna, när jag upptäckt att det blivit som en gulbrun beläggning i ena toastolen. Jaha, snuskigt värre, tänkte jag och började gnugga med olika medel och grejer. Men det går tamejtusan inte bort!

    Det är liksom inte som en beläggning, som vanlig smuts, som går bort bara man borstar hårt nog. Det är mer som att fläckarna trängt in i själva porslinet och missfärgat det. Det måste vara nåt kemiskt som har hänt, för den toaletten används inte jätteofta, så det kan inte ha hunnit "gro in" nåt snusk sen jag städeade den senast. Jag funderar på om det kommit nåt medel i toan som inte bör vara där och orsakat missfärgningarna.

    Är det nån som har nåt toppenknep på hur man får skinande toaporslin? Nån som varit med om liknande missfärgningar och vet var det kommer ifrån?

    Det är liksom vid vattenkanten, så det är svårt att få nåt medel att stanna kvar där, allt vill rinna ner i själva skålen, och där är det rent och fint.


    Bäst just nu: Bebisar som sover på nätterna!
  • Svar på tråden Fläckar i toaletten!
  • Mumu
    Ja, svinto är nog skitbra, men det repar ju skitmycket, så skiten ( ) sätter sig fast ännu lättare sen.

    Det verkar på era tips som att nån syra kanske skulle vara det bästa... Hm, får kolla i gömmorna vad som finns hemma. Och funkar inte det så kanske jag får handla lite klorin då.

    Det är ju liksom under vattenytan, så det känns ju lagom härligt att vara där och gnussa med citron eller nåt...
    Bäst just nu: Bebisar som sover på nätterna!
  • Mumu

    Fast det är ju verkligen inte kalkfläckar heller. Kalk känns ju som strävt, här är det en missfärgning i själva porslinet. Skitskumt, speciellt att det blivit så fort. På några dagar bara.


    Bäst just nu: Bebisar som sover på nätterna!
  • Mumu
    pr32 skrev 2007-05-16 22:29:50 följande:
    Prova cola eller bakpulver
    Det ska jag göra !
    Bäst just nu: Bebisar som sover på nätterna!
Svar på tråden Fläckar i toaletten!