Inlägg från: Syskonen Stjerneby |Visa alla inlägg
  • Syskonen Stjerneby

    Ni med bärbara datorer!

    Hur gör man om man vill "koppla ut" musen på själv datorn?Vi har en vanlig datamus som vi använder men jag lyckas för jämnan komma åt den som är på själv datorn...väldigt irriterandeFundersam


    ~Mitt lillhjärta Zonny, 051209~
  • Svar på tråden Ni med bärbara datorer!
  • Syskonen Stjerneby

    Ne fn+F7 funkade inte på våran


    ~Mitt lillhjärta Zonny, 051209~
  • Syskonen Stjerneby
    Fujitsu-Siemens Amilio Li 1818
    ~Mitt lillhjärta Zonny, 051209~
  • Syskonen Stjerneby

    Joo det var synd...kanske man ska läsa instruktions boken till datan, men det lät ju så jobbigt Räcka ut tungan


    ~Mitt lillhjärta Zonny, 051209~
  • Syskonen Stjerneby

    Haha, jo jag får nog låta zonny pillra på den så löser det sig nog


    ~Mitt lillhjärta Zonny, 051209~
  • Syskonen Stjerneby

    Jo jag har kollat på kontrollpanelen>mus, men det står inget om inaktivera plattan...finns inte ens nåt liknande alternativ....FundersamNäää jag måste nog läsa den där urtråkiga databoken ändå...suck


    ~Mitt lillhjärta Zonny, 051209~
  • Syskonen Stjerneby

    vad är docka?Jag e helt värdelös på datorerRäcka ut tungan


    ~Mitt lillhjärta Zonny, 051209~
  • Syskonen Stjerneby

    Testade iaf att ta bort ps2-musen och gick in på kontrollpanelen>mus men det blev som inget annorlunda. Allt står likadant där.

    Finns inte heller nån flik om énhetsinställningar´


    ~Mitt lillhjärta Zonny, 051209~
  • Syskonen Stjerneby

    Tack så jättemkt för hjälpen iaf allihopa


    ~Mitt lillhjärta Zonny, 051209~
  • Syskonen Stjerneby

    knappar, pekare, pekalternativ, hjul, maskinvara>egenskaper>allmänt, drivrutin, information.

    under maskinvara finns det 2 musar; PS/2-kompatibel mus och HID-kompatibel mus...Är det sist nämda musen som är på själva datorn?


    ~Mitt lillhjärta Zonny, 051209~
  • Syskonen Stjerneby
    Venusmannen skrev 2007-05-16 15:03:02 följande:
    Startade du om datorn efter att du tog bort PS2/USB-musen?Det kan behövas..Docka är en sådan enhet man kan ha på ex. skrivbordet för att ansluta sin bärbara dator till extern bildskärm/tangentbord/mus etc..
    Ne det gjorde jag ju inteGeneradMåste nog testad med det.

    Jaha, ne nån docka har vi isåfall inte
    ~Mitt lillhjärta Zonny, 051209~
  • Syskonen Stjerneby

    Nu kanske jag hittade Gick in på HID-kompatibel mus o där kunde man avaktivera...Men är det den musen som är på datorn då?Tänkte så att jag inte sabbar allt helt o hållet så ingen mus fungerar i slutändanRäcka ut tungan


    ~Mitt lillhjärta Zonny, 051209~
  • Syskonen Stjerneby

    inaktivera stod ju juh, inte avaktivera


    ~Mitt lillhjärta Zonny, 051209~
  • Syskonen Stjerneby
    Enkiteng skrev 2007-05-16 15:32:50 följande:
    Under drivrutiner på min hittar jag bara avinstallera, det ska man nog inte göra. Men inaktivera är väl mera "stäng av", och då borde det ju gå att aktivera igen... Hade jag haft två möss inkopplade och båda funkade hade jag nog vågat testa att inaktivera en, och sedan kollat vilken som inte funkade. Är lite wild & crazy... Men jag kan inte lova att det funkar! Annars kanske du kan kolla i manualen, och kika i registret om det står något om HID-kompatibel och PS2/USB och vilken som är vad osv? Brukar vara lite lättare att hitta sånt när man termerna att slå upp...
    Nee då törs jag nog inte....Då blir väl gubben gaaalen på mig om jag sabbar nydatan Joo jhag måste ta mig tid o läsa igenom manualen
    ~Mitt lillhjärta Zonny, 051209~
Svar på tråden Ni med bärbara datorer!