• Anonym

Springmask??

När jag idag bytte blöja på min 2-åring så fanns däri små tunna vita saker... men det kan ju lika gärna vara nåt från mat.. för dom rörde inte på sig.. rör maskar i avföringen alltid på sig? jag har aldrig sett såna förut.. förutom hos djur men dom är ju lite större..

• Svar på tråden Springmask??
  • Anonym

hon har varit vaken i 2 nätter men på grund av feber.. (trodde jag iaf ). har haft hög feber å vaknat när dne nåt sin topp.. så är ganska säker på att hon vaknat av febern.. inte av kli.. men man vet ju aldrig... kollade iaf precis i rumpan på henne, när hon vakande till o ville ha vatten.. men då såg jag ingenting i öppningen så det är väl bara att vänta tills imorgon..  tack för era svar!

• Anonym

Hallå! Min son hade mask i magen för en tid sedan. Han kliade sig aldrig i rumpan som jag såg. Upptäckte det efter ett toabesök. Märkte då att det var som en tråd på pappret. Den rörde sig inte.. Kollade sedan i rumpan, såg där oxå att det var något. Men tusan vad fort den försvann in i rumpan i gen. Så det gäller att vara snabb å titta, så de inte hinner krypa in i gen. Vi hämtade med på apoteket, och behandlade oss hela familjen. Man får ej glömma att man ska göra behandlingen efter en till två veckor senare i gen.

Svar på tråden Springmask??