Inlägg från: Anonym (-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-)

Hur byta bransch?

Telesälj kanske inte är det roligaste, men jag tror inte du ska oroa dig för att det stör i ditt CV. Beror ju på hur du vill använda erfrenheten. Det krävs ju mycket mod och jävlar-anamma för ett sådant jobb och det är väl ingenting en framtida arbetsgivare tycker är negativt!

• Anonym (-)

Anonym (TS) skrev 2007-05-19 16:46:13 följande:

Mm, men jag menar att jag tror inte att jag skulle trivas med ett sådant jobb utan hoppa av så fort jag kan och det visar ju inte på "jäklar anamma" Skillnad är ju om jag hoppar av för att ett jobb börjar direkt... Vill bara ha något att skriva i CV som inte har med vård o göra...
    Jag har inte jobbat med telesälj, men som telefonintervjuare. Det tyckte jag var en tillräcklig utmaning. Och som du säger: man orkar inte så länge. Men nu några år senare är jag stolt att jag genomförde det och på arbetsintervjuer så har det tagits upp som något positivt. Jag säger inte att du SKA göra det, men du ska heller inte må dåligt om du bestämmer dig för att gå den vägen. Och som Cellisen säger: sök andra jobb under tiden!
Svar på tråden Hur byta bransch?